Permalänk
Medlem

Datorn dör vid spelande

Hej!
Något är så fruktansvärt fel och är trött på att leta och testa hundratals saker som inte funkar.
När jag spelar CS:GO så startar datorn om sig efter typ 1 minut och när jag spelar Pubg låser sig spelet och crashar efter typ 5-10 minuter.
Spelar jag t.ex WoW eller HoN så kan jag spela utan problem.(vad jag har märkt - bara spelat de typ 1-2 timmar i stöten)

Jag har precis köpt nya delar efter att moderkortet gav upp, efter jag köpt nya delar så satte jag in dem, och formaterade om och installerade nytt windows 10.
Allt är typ nytt förutom grafikkortet och PSU.
När jag kör stresstester med AIDA64 i typ 2 minuter händer ingenting datorn funkar helt som den ska. Testade även att stresstesta allt på en gång, inga problem.
Utan det är så fort jag är inne i spel, har 2 skärmar så har Core Temp på ena skärmen för att se temperaturen, den går liksom inte över 55grader.

Mina Speccs:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 @ 3.70GHz: 27 °C
Coffee Lake 14nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1333MHz (16-18-18-38)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. PRIME Z370-P (LGA1151): 25 °C
Graphics:
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 670 (MSI): 38 °C
Storage
223GB KINGSTON SHSS37A240G (SSD): 28 °C
119GB SAMSUNG SSD 830 Series (SSD): 26 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
SteelSeries Siberia 350

Permalänk
Medlem

Vad har du för PSU?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Jag skulle våga säga att det är din PSU, har du några temps som du har mätt typ precis innan datorn dör?

Följd fråga.. beter sig datorn konstigt? alltså lite oförklarligt t.ex. startar datorn om sig själv även när du ej spelar eller är det bara vid belastning kanske?

Har själv haft liknande symptom där inget kan förklaras då när man bytt nätaggregat så fungerar allting som det ska igen

Edit: hur gammal är ditt nätaggregat? tror dom aggen har 5 års garanti

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Från corsair --> A seven year warranty and lifetime access to Corsair's legendary technical support and customer service

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Nej datorn funkar hur bra som helst med allt annat, den är snabb och allt annat funkar felfritt.
Hmm, Core temp ligger mellan 30-55 när den dör. Gpu ligger där med. stresstestade nu i 20 minuter CPU cores ligger liksom på average 60-67.
Nja men allt funkade med de gamla grejorna förutom då moderkortet som dog. HX850 ska ju utan tvek palla driva de nya delarna, för är det inte så att moderna saker drar mindre än de gamla (något någon tomte sa i en datorbutik - han som sa moderkortet var sönder)

Permalänk
Medlem

det handlar inte så mycket om att dom pallar att driva dom nya grejerna .. nätaggregat slits ju ut med tiden .. kan ju ha varit mobo + nätaggregat .. som sagt testa med ett annat agg om du kan låna ett eller något.. om det funkar med det nya agget så vet du ju vad problemet är ..

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.