Tvätta bort läckt kylmedium från sluten vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Tvätta bort läckt kylmedium från sluten vattenkylning?

Hej,

Min slutna vattenkylning (Antec Kühler) bestämde sig för att akutevakuera ett par droppar kylmedium rakt ner på grafikkortet, varvid grafikkortet slutat fungera. Eller ja, åtminstone börjat fungera opålitligt och mindre bra.

Det jag kan se är att det dels blivit en fläck på själva kortet, vilket inte var några problem att tvätta bort med alkohol, men att det även runnit in UNDER ett av minneskretsarna. Lite mer svåråtkomligt, men jag tänker att det inte borde vara någon omöjlig uppgift ändå, eller?
Går det använda en ångtvätt, diskmaskin eller liknande? Förstår att det är en chansning, men kortet är ju ändå obrukbart i nuläget, så jag är villig att gambla.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem

Försök tvätta området med Isopropylalkohol? (finns på vissa apotek).
Tuff situation, får hoppas det inte är 1070 eller dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Försök tvätta området med Isopropylalkohol? (finns på vissa apotek).

Eller kjell&co. Sen vilken som är billigast vet jag inte.

https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Spiffman: Får försöka spraya rikligt med alkohol då och se om det verkar hjälpa. Nej, ett 770, men känns surt ändå då budgeten inte direkt tillåter ett nytt kort i nuläget.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Eller kjell&co. Sen vilken som är billigast vet jag inte.

https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

Host harkel kanske lite lättare ja än att åka ända in till Scheele
Tackar!