PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Lego Master

Väldigt mycket brus om regionsspärrar nu...
Jag tänker att ping-gränser bör ju hjälpa till viss del, men vore det inte ett steg i rätt riktning att spärra regionerna, och sedan införa en internationell region där alla kan ansluta och go nuts? Fuskare i en region sabbar bara för folk i sin närhet, istället för runt om hela planeten, och om du tvunget vill spela med folk från andra kontinenter finns fortfarande möjligheten (med möjligen större risk för fuskare).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Någon duktig grupp som spelar här och som kan tänka sig ta in en spelare då och då?

Jag låg konstant i topp 500 på EU och så lågt som rank 37 (solo) har jag för mig tidigare men har inte kört på ett tag nu för jag tycker det blev så förbaskat tråkigt att sitta och mata själv. Har även över 1000 timmar på Arma 2, vilket är en bra grund imo...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Kinesiska PUBG-hackers får skaka galler https://www.youtube.com/watch?v=FpjS5me1fbg

herregud, ban på 6% av spelarbasen - det är många det!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av griid:

herregud, ban på 6% av spelarbasen - det är många det!

Mjo, men frågan är hur många av de kontona som är dubbletter, dvs har använts av samma person/organisation? Det är ju inte riktigt så att de bara ger upp när första kontot spärrats...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Men för faan jävla mygelpellar! Jag spelade tio matcher totalt nyss och rapporterade sju fuskare. Två kunde möjligen vara fel i spelet där deathcam visar nåt annat än vad som hände men de andra var helt solklara. Det känns som att de måste banna en miljon spelare om det ska göra nån skillnad.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Men för faan jävla mygelpellar! Jag spelade tio matcher totalt nyss och rapporterade sju fuskare. Två kunde möjligen vara fel i spelet där deathcam visar nåt annat än vad som hände men de andra var helt solklara. Det känns som att de måste banna en miljon spelare om det ska göra nån skillnad.

"BattlEye has so far banned over 1,5 million cheaters."

Vi får nog sikta högre.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

10 miljoner?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Nån som har en bra config för att få spelet att se lite snyggare i kombination med att kunna se andra spelare lättare ? Har lite svårt hitta en bra setup då det tenderar att bli osuddigt på lite längre avstånd när man tex ställer upp AA på ultra (hata kantigt).

Jag lirar i 1920*1080. Nuvarande in-game settings är: AA, Textures och View Distance=Ultra, PP=Medium resten är på Very Low, Screen Scale=120. På reshade kör jag med AdaptiveSharpen, Clarity, Colourfulness och Vibrance.

Jag har följt (ungefär) denna guiden : https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/7nsfkl/ever... posten ifrån Jugzeh.

Har ett GTX980 på tillfälligt lån från en kompis. Har annars ett GTX770 4gb. Har fått avsevärt mycket bättre fps. Var lite skeptisk att 980 inte kanske skulle vara en så bra uppgradering men det märks, kör nu med högre inställningar, tycker högre screen scale gör en del, dock tar det en del fps och så gör även adaptive sharpen i reshade.

Har ej testat nvidias freestyle som jag fattat ska vara liknande reshade. Nån här som har testat detta och kan ge en liten recension ? Hurvida det ser ut, käkar fps osv....

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Typiskt slut på ett annars bra game, 4x sikte utan rekyl. (polaren som pratar, shadowplay tar inte min mic).

Them buzzkills ibland, typ var 3e game

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (tjafs/urspårning*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Har ej testat nvidias freestyle som jag fattat ska vara liknande reshade. Nån här som har testat detta och kan ge en liten recension ? Hurvida det ser ut, käkar fps osv....

Ser enligt mig betydligt bättre ut. Har allt utom HDR filtret som kan vara en fördel i PUBG. Däremot tycker jag klarhet/skärpa och övriga filter är betydligt bättre gentemot ReShade. Iof har ReShade fler filter såsom SMAA som kan vara trevligt. Dock klarar jag mig utan det då det känns stabilare köra på Freestyle+AA som finns i PUBG. På prestanda har jag inte direkt sett/känt någon betydlig skillnad. Freestyle ska vara bättre men för mig var det ca 5-10 fps som försvann och ungefär samma i ReShade. Det beror ju dock på vilka filter du använder och styrka osv.

Freestyle är även betydligt lättare leka med än ReShade. Så tycker alla ska slå på det och bara leka med det. Definitivt dra på lite extra klarhet (ej att mista för skärpa) för det gör stor skillnad. Har en som var starkt emot ReShade sen testade han Freestyle med det och blev helt chockad över hur "bättre" spelet blev. Dock går det "missbruka" Freestyle och göra spelet cellshade(ish) som ökar synbarheten av spelare lite extra i många situationer.

Freestyle in action

La till Youtube länk
Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Typiskt slut på ett annars bra game, 4x sikte utan rekyl. (polaren som pratar, shadowplay tar inte min mic).
https://www.youtube.com/watch?v=Ecxta_p47MA

Them buzzkills ibland, typ var 3e game

Denna gången var det ju faktiskt en fuskare. Nej, men skämt åsido - det där är ju jäkligt tråkigt att möta. Testa att köra lite FPP. TPP lider nog tyvärr av lite mer fuskare än vad just FPP gör.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har det varit någon update som fixat till FPS eller fick jag ca 40fps av att uppgradera ifrån min 4770k?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har det varit någon update som fixat till FPS eller fick jag ca 40fps av att uppgradera ifrån min 4770k?

jag gick från i7 4770 till i7 8700k och gick från 70 fps -> 130 fps i 1440p

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: 39 min... det var seriöst Kollade första 12. Beskrivning ibörjan hade hjälpt rejält och synd du inte fick med kontrollerna får kolla klart senare

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong:

Tackar för videon. Måste testa på skiten. Kör med reshade idag.

Permalänk
Medlem

Om någon - precis som jag - inte fick PUBG att lira med nvidia freestyle efter avinstallerat reshade, verifierat spelfiler via steam och hämtat senaste drajvisarna. Krävdes bara en vaktmästar-reset (omstart) av burken.

Klart mer intressant än reshade för en amatör. Tydliga reglage. Nu ska det lekas lite med bilden. Att jag blir en bättre PUBG-spelare tvivlar jag på. Olika filter påverkar varken min reaktionstid eller talanglöshet. Men kanske en trevligare upplevelse.

Permalänk
Medlem

Jag testade dom inställningarna som @hulkenstrong körde men passade inte bra för min dator iaf. Jag ska testa lite mer vid ett senare tillfälle. Får försöka landa själv långt ifrån "civilisationen" i en match och pilla med inställningar. I startmenyn känns det svårt att få en känsla hur det blir in-game.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag testade dom inställningarna som @hulkenstrong körde men passade inte bra för min dator iaf. Jag ska testa lite mer vid ett senare tillfälle. Får försöka landa själv långt ifrån "civilisationen" i en match och pilla med inställningar. I startmenyn känns det svårt att få en känsla hur det blir in-game.

Definitivt är det så. Mina inställningar som jag gillar är definitivt personliga. Bästa är att leka runt själv och använda min video för att få en känsla för vad olika effekter gör för bilden. Slipper man gå igenom alla som man själv kanske tycker är onödiga såsom temperature/vibrance/color enhance. Det jag starkt rekommenderar är att testa clarity och inte bara fokusera på sharpness då dom är olika och kan båda tillföra en hel del för spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Intressekoll för PUBG månatliga Community Highlights. Ta gärna en kik!
Anmäler mitt eget inlägg till Moderatorerna utifall de känner att det är ett olämpligt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade igår, och då var jag top 7.2% TPP Solo EU xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Intressekoll för PUBG månatliga Community Highlights. Ta gärna en kik!
Anmäler mitt eget inlägg till Moderatorerna utifall de känner att det är ett olämpligt inlägg.

Kul!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Sista dagarna så har jag blivit tk:ad av mina kära lagkamrater när man kör squad. Säkert närmare 10 olika rundor. Tråkig utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Sista dagarna så har jag blivit tk:ad av mina kära lagkamrater när man kör squad. Säkert närmare 10 olika rundor. Tråkig utveckling.

Vad kör du med för människor egentligen? Dags att byta vänner?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vad kör du med för människor egentligen? Dags att byta vänner?

Det är random nötter som man paras ihop med när man loggar in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Det är random nötter som man paras ihop med när man loggar in

Ja då förstår jag. Har själv aldrig provat det, då spelar jag hellre solo, men kan tänka mig att risken är stor att man får osolidariska miffon att försöka samarbeta med

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Unable to connect , nere igen som vanligt

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Tackar för responsen! Vi får se vad som händer framöver, men kul att du gillar det. Har dock hänt lite saker på youtubefronten, så kanske blir att jag lägger några projekt på is fram tills någon gång under februari.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

In this world there's two kinds of people my friend; those with loaded guns and those who dig. You dig.

Visa signatur