PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Känns ändå som det är svårt att upptäcka aimbot via killcam då killcam är så pass missvisande vad det gäller visning av siktet.

Absolut, men i det här fallet var det just att bli nersprejad på nolltid utan en enda missad projektil som fick mig misstänksam nog att ens kolla killcam, varpå jag ser att han är så långt bort från mig att det inte ska vara möjligt. Att istället utgå från Killcam är ju absolut inte trovärdigt. Men som sagt är det en av ytterst få gånger jag upplevt det som solklart fusk (spelar tpp för övrigt eftersom det också diskuteras).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Riktigt mycket fuskare på TPP EU just nu.
Speciellt på Squad, i Duo och Solo verkar det vara mindre frekvent.
Spelat 7 games idag, 3 garanterat fusk och en lite oklar.

Typ 800h spelat och senaste 150 har det varit ökning på 200-300% med fuskare skulle jag vilja påstå... mkt tråkigt.

Permalänk
Entusiast

Angående fuskare... Dessa verkar mest husera på tpp och det spelar ingen roll vilken server ni provar. De är överallt... Sen nyår så har vi förmodligen stött på fuskare i snitt var tredje runda. Springer och samtidigt skjuter i third person men sätter varenda skott med en scar på 400 meters avstånd... Jag har spelat så pass länge att jag kan skilja på skill, tur och fusk och brukar inte ropa cheat bara för att jag blir sur.

Vi har totalt gett upp tpp då dessa fuskare totalt dödar allt skoj med spelet. Fpp är "tyvärr" bästa sättet att slippa fuskare då vi hittills inte stött på nån fuskare på de servrarna.

Permalänk
Sjusovarn

För alla er med "View Distance" på High/Ultra, ni vet att gubbarna renderas på exakt samma avstånd oavsett inställning va? Det som renderas in är natur och infrastruktur, det på low/very low kommer ni få 10-20% bättre/stabilare FPS.

Permalänk

Tycker spelet löper på betydligt sämre nu än veckan före releasen. En massa lagg redan när man hoppar fallskärm och tidigare hade man typ konstant 120-144fps medan det nu rätt så ofta går under 100.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

mött flera fuskare. Så tråkigt.

Stör mig även på att cirkeln går så snabbt mot slutet. Tycker att cirkeln borde minska långsamt mot slutet. Den är ju ändå så liten, så folk hittar varandra ändå.

Och vad är grejen med att det inte finns något sätt att "sneaka" på. Bara att huka sig till att resa sig medför högt ljud, vad är logiken i det?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

För alla er med "View Distance" på High/Ultra, ni vet att gubbarna renderas på exakt samma avstånd oavsett inställning va? Det som renderas in är natur och infrastruktur, det på low/very low kommer ni få 10-20% bättre/stabilare FPS.

För min del har jag ultra på just för att rendera in natur och infrastrukturer. Trevligare visuals.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av AllMessedUp:

mött flera fuskare. Så tråkigt.

Stör mig även på att cirkeln går så snabbt mot slutet. Tycker att cirkeln borde minska långsamt mot slutet. Den är ju ändå så liten, så folk hittar varandra ändå.

Och vad är grejen med att det inte finns något sätt att "sneaka" på. Bara att huka sig till att resa sig medför högt ljud, vad är logiken i det?

Har också tänkt på det, är ju nästan som när man gick högvakt och skulle stanna/vända/etc och stå och stampa på samma ställe. Syftet är ju dock självklart, att förhindra campare och snabba upp gameplayet. Visst kan man sitta still i ett rum utan att röra sig en meter, men det är betydligt mycket tråkigare än att "bara spela".

Skrivet av Crazy:

För min del har jag ultra på just för att rendera in natur och infrastrukturer. Trevligare visuals.

Ah, jo har man en så pass bra dator att man kan lira på högre inställningar så ska man utan tvekan göra det. Det var någon några poster bak som sa att den hade high/ultra på V-Dist och låg över 60fps 95% av tiden. Det är helt klart värt att dra ner på de som ligger och balanserar på acceptabla fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Ah, jo har man en så pass bra dator att man kan lira på högre inställningar så ska man utan tvekan göra det. Det var någon några poster bak som sa att den hade high/ultra på V-Dist och låg över 60fps 95% av tiden. Det är helt klart värt att dra ner på de som ligger och balanserar på acceptabla fps.

Håller med dig helt. Många som är förvirrade kring view distance och dess effekt. Finns ju fortfarande de som pratar om att very low är det bästa alternativet för att kunna se folk i gräset eftersom det ska rendera gräset på ett kortare avstånd. Var ju dock minst ett halvår sen de fixade det.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ljudet är så löjligt jävla buggat ibland. Står och lootar i ett hus när jag helt plötsligt dör. Ser på deatcam att han kommer i en BIL i maxfart, KROCKAR med huset jag står i, SPRINGER och ÖPPNAR DÖRREN 4 meter bakom mig.... Hörde inte ett knyst. Bra spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinhead:

Ljudet är så löjligt jävla buggat ibland. Står och lootar i ett hus när jag helt plötsligt dör. Ser på deatcam att han kommer i en BIL i maxfart, KROCKAR med huset jag står i, SPRINGER och ÖPPNAR DÖRREN 4 meter bakom mig.... Hörde inte ett knyst. Bra spel...

Haha.. Ja men ibland är buggarna till fördel. Sprang uppe på ett berg och så hör vi fotsteg.. Som om det var någon som trampade i ett hus i berget... Vi upptäcker att det finns ett hus ca 100m bort. Kollar dit och ser att det springer folk där. Troligen är det dem vi hör..

Bra spel indeed!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Tycker spelet löper på betydligt sämre nu än veckan före releasen. En massa lagg redan när man hoppar fallskärm och tidigare hade man typ konstant 120-144fps medan det nu rätt så ofta går under 100.

Känns som att deras egna servers har blivit påverkade av fixarna för Metldown och Spectre, med mer frysningar och desync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Känns ändå som det är svårt att upptäcka aimbot via killcam då killcam är så pass missvisande vad det gäller visning av siktet.

Min känsla med. Jag har precis passerat 400 spelade timmar (enbart FPP sedan det läget blev aktivt) och har inte ett enda fall där jag klart kan säga fusk och utesluta lagg eller annat. Dessutom verkar de flesta inspelningar på fuskare vara på TPP.

Dte är helt rätt att det gäller TPP. Jag fixar fan inte att spela FPP. Klarar inte av dvärgläget. Känns som om man är 110cm hög, hade inte platsat i en enda karusell.... Du kan inte ens titta uppe på en hö-bal, helt efterblivet

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Dte är helt rätt att det gäller TPP. Jag fixar fan inte att spela FPP. Klarar inte av dvärgläget. Känns som om man är 110cm hög, hade inte platsat i en enda karusell.... Du kan inte ens titta uppe på en hö-bal, helt efterblivet

Fast FPP är så mycket roligare och rättvisare, håller med om att man känner sig rätt "kort" men så mycket bättre än TPP... där du kan stå bakom ett träd och se exakt vad som händer runtom dig utan att den andra fienden har någon aning om vart du är.
Sitter man uppe i ett hus så är den på nedervåningen i underläge alla dagar ex.

Nä usch, har inte spelat TPP sen dom introducerade FPP.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har spelat ca 700h nu och har stött på fler fuskare senaste 10 dagarna än resterande tid tillsammans. Riktigt jävla irriterande.

Igår blev jag och polaren insta-dödade av en kille som sköt revolvern på full auto från 300 meter. Kul..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Riktigt mycket fuskare på TPP EU just nu.
Speciellt på Squad, i Duo och Solo verkar det vara mindre frekvent.
Spelat 7 games idag, 3 garanterat fusk och en lite oklar.

Typ 800h spelat och senaste 150 har det varit ökning på 200-300% med fuskare skulle jag vilja påstå... mkt tråkigt.

Bara du som suger Handsome Nä död åt alla jävla cheaters, tråkigt att inte BlueHole kommit med nåt effektivt motvapen mot fuskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Fast FPP är så mycket roligare och rättvisare, håller med om att man känner sig rätt "kort" men så mycket bättre än TPP... där du kan stå bakom ett träd och se exakt vad som händer runtom dig utan att den andra fienden har någon aning om vart du är.
Sitter man uppe i ett hus så är den på nedervåningen i underläge alla dagar ex.

Nä usch, har inte spelat TPP sen dom introducerade FPP.

Kan hålla med om det "orättvisa" men det gäller ju båda sidor så det är jämt. Jag föredrar nog ändå tpp men hade säkert spelat tpp om det hade känts normalt, precis som i BF. TPP funkar ju i GTA.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IuZ:

Kan hålla med om det "orättvisa" men det gäller ju båda sidor så det är jämt. Jag föredrar nog ändå tpp men hade säkert spelat tpp om det hade känts normalt, precis som i BF. TPP funkar ju i GTA.

Jag gillar idéen med FPP, men det känns så fel, jämfört med alla andra FPS-spel där det fungerar utmärkt och man inte känner sig som 1,50 lång.

Allting fungerar bättre och ser bättre ut i TPP, spelet är ju uppenbart gjort med det i åtanke. Hoppas dom fixar till FPP så det ser vettigt ut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Skrivet av Lagerlöf:

Jag gillar idéen med FPP, men det känns så fel, jämfört med alla andra FPS-spel där det fungerar utmärkt och man inte känner sig som 1,50 lång.

Allting fungerar bättre och ser bättre ut i TPP, spelet är ju uppenbart gjort med det i åtanke. Hoppas dom fixar till FPP så det ser vettigt ut.

Det är ju en vanesak också.

Jag har spelat FPP sedan det kom ut och skulle aldrig gå tillbaka till TPP.

Har blivit nått game TPP i början när FPP kom och så fort man bytte till TPP kändes allting åt helvete eftersom jag hade vant mig vid FPP

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

TPP vs FPP - En diskussion som inte kommer leda någonstans.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

I FPP finns det inga fuskare!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Undrar när detta ska sluta hända ...

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Bara för mig PUBG tappat ~20 fps med dagens uppdatering? Har amd fx-8350+ 7950hd... känns som det laggar bra mycket mer än det brukar. Samt vilka launchoptions är aktuella? Körde med dessa : -malloc=system -force-feature-level-11-0 -USEALLAVAILABLECORES

Permalänk
Medlem

Satt nyss och redigerade lite videor och slängde då ihop en kort (och kanske inte helt exakt) jämförelse mellan hur t ex recoil kan se ut i Replay/Spectator/Killcam vs on-screen. Till vänster är Replay och till höger är vad jag bevittnade på min skärm. Ursäktar att det inte blev något ljud. Notera dock hur lite recoil som syns på min Replay.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Satt nyss och redigerade lite videor och slängde då ihop en kort (och kanske inte helt exakt) jämförelse mellan hur t ex recoil kan se ut i Replay/Spectator/Killcam vs on-screen. Till vänster är Replay och till höger är vad jag bevittnade på min skärm. Ursäktar att det inte blev något ljud. Notera dock hur lite recoil som syns på min Replay.
https://youtu.be/CVBjAhjjQzc

Må så vara, men det syns ju fortfarande recoil på killcam. Viss skillnad när nån sprayar full auto på 200m och på 30m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Må så vara, men det syns ju fortfarande recoil på killcam. Viss skillnad när nån sprayar full auto på 200m och på 30m.

Absolut! Var mer för att visa att saker kan se annorlunda ut på ett annat håll. Texterna kan dock folk ta med en nypa salt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och där använde man upp all sin tur år 2018 genom att öppna tre av de nya Desperado-lådorna!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

I FPP finns det inga fuskare!

Inte lika många i alla fall. Men har blivit dödad av en kille med wh+aimbot/assist (uppenbar)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

@qhrizz: Jag har tyärr stött på en del fuskare på eu fpp de senaste veckorna..

Permalänk
Medlem

Jag upplever att spelet bara blir sämre och sämre, rubberband och antalet fuskare har exploderat.
Sätter min gissning på att asiaterna är dom skyldig då dom verkar spela mest på EU och i extrema mängder.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället