Jag har på senare tid funnit ett rätt stort intresse (läs: passion) för videoredigering kring spel och har på min nyskapade youtubekanal börjat ladda upp en hel del videor kring just Playerunknown's Battlegrounds. I takt med att intresset växer söker jag fler projekt att jobba med och det är det som jag ska prata om nu.
Ni kanske har hört talas om dearsomeone (youtuber) och bl. a. hans Weekly PUBG Highlights? Om inte - kolla lite hastigt. Han skapar nämligen highlights där vem som helst kan komma med och allt de personerna behöver göra är att skicka honom ett klipp på det de anser borde komma med. Det kan vara galna saker, coola saker, roliga saker eller bara helt slumpmässiga saker som han sen redigerar ihop och släpper på sin youtubekanal. Min tanke är att göra något liknande, främst för det svenska/nordiska community med spelare som finns och sedan köra det månadsvis till att börja med.
Både som spelare och Sweclockare vet jag att det finns en hel del spelare som älskar att dela klipp på de saker de gör och/eller upplever in-game och jag tror att om vi får detta i rullning skulle det kunna bli riktigt roligt och förhoppningsvis väldigt uppskattat.
Såhär är tanken att det ska gå till:
Ni tar de klipp ni har spelat in och antingen skickar de direkt till mig via Gmail, laddar upp filen online och skickar mig en nedladdningslänk eller så bifogar ni ett Twitch-klipp.
Jag går igenom videorna och skapar en highlight.
Jag laddar upp videon den 1:a varje månad. För att försäkra sig att komma med i highlighten bör videon bifogas senast den 25:e månaden före.
Finns intresset för detta?
Trevlig kväll på er!
Med vänliga hälsningar,
Alexander (Crazy)
Visa signatur
NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU
EDIT: Missade två bitar. De klipp som ev. kommer med får självklart cred i valfri form (youtube, twitch, swec-nick eller PUBG-nick) och jag personligen kommer inte att medverka.
Visa signatur
NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU