Permalänk

Skärmstativ för 2 skärmar?

Tjena folket har tänkt att skaffa mig ett skärmstativ nu efter en längre tid med 2 skärmar, för att få det lite snyggare samt slippa 2 stativ

Har kollat på detta skärmstativ och funderar på om det borde fylla mitt begär?

Tror ni det står stadigt på den foten?
Annars är tips välkomna samt kanske en bild på er setup om ni kör med nått liknande!

Permalänk
Skrivet av Imtottson:

Tjena folket har tänkt att skaffa mig ett skärmstativ nu efter en längre tid med 2 skärmar, för att få det lite snyggare samt slippa 2 stativ

Har kollat på detta skärmstativ och funderar på om det borde fylla mitt begär?

Tror ni det står stadigt på den foten?
Annars är tips välkomna samt kanske en bild på er setup om ni kör med nått liknande!

Hej,

iiglo gör faktiskt rätt hyffsade stöd.

Har köpt mig två stycken. en som ställer upp en skärm och en som ställer upp två skärmar.

Två skärmar: här

Var skeptiskt till det först men de är faktiskt rätt så hållbara och känns stabila. Hade personligen tagit ovanstående då den du länkat inte verkar kunna flytta på armarna?

Kör själv 2 stycken 25" dell skärmar och behövde vinkla dem lite för de hamnade för långt bort ifrån mig på mitt Ikea bord.

Och JA! Det blev helt klart mycket cleanare på mitt bord nu.

Mvh,
M

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk

@Unnotized: Kanske en fördel att kunna flytta dom men har ett sånt här skrivbord tror du skruvmekanismen fungerar lika bra på en sådan smal skiva jämtemot en tjockare?

Permalänk
Medlem

jag har ett iglo utan skruv saken i bordet o de funkar super med två skärmar hade ett annat innan som man skulle skruva fast men hade sånt skit skrivbord från ikea som är gjort av pressat papper eller nått!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

@Adnerhill: sedärja du skulle inte kunna skicka nån bild så jag får en lite bättre uppfattning om hur de ser ut?

Permalänk
Medlem

Beställde ett stativ på ebay igår från england fast för 3 skärmar. Kan rekomendera att kolla där ochså då de finns en hel del olika stativ där som inte heller kostar så mycket. Nackdelen är väl att de tar lite längre att få grejerna då, men den som väntar på nåt gott

Permalänk

@Jockee86: Hur är det med att beställa från ebay angående tullavgift och liknande? Hittade ett grymt på amazon.com men är lite tveksam pågrund av tullavgift osv ..

Permalänk
Medlem

@Imtottson Har aldrig beställt från amazon, men har handlat en del på Ebay dock mest småprylar från Asien men beställde faktiskt en sadel till hojjen från italien förra sommaren och då va de inga problem med nån tull iaf. Betalade bara stativ + frakt nu från England så hoppas de inte blir nåt strul men de tror jag inte. Finns säkert nån med mer erfarenhet som kan berätta mer.

Permalänk

@Jockee86: Hittat ett skärmstativ på ebay där försäljaren finns vid miami, united states - stativet går på under 1000:- tror du det skulle medföra extra tullavgifter oså därifrån?

Permalänk
Medlem

Köpte Multibrackets skärmstativ för mina 2 st 27" skärmar, är väldigt nöjd kan rekommendera.

Dock är dom i det lite dyrare laget.

https://www.dustinhome.se/product/5010783297/m-vesa-gas-lift-...

Permalänk
Skrivet av Imtottson:

@Unnotized: Kanske en fördel att kunna flytta dom men har ett sånt här skrivbord tror du skruvmekanismen fungerar lika bra på en sådan smal skiva jämtemot en tjockare?

Hej,

Jag har också ett bekant, glömde bort namnet på bordet när jag skrev ikea skrivbord hehe.

Jag gjorde som en säkerhetsåtgärd (så inte bordet knäcks vid skruvfästet?) att lägga till en träbit på ca 1cm tjock och 20cm brett under skrivbordet. Den har stått där en vecka nu (köpte stativet på komplett's superweekend när stativet var nere under 400kr.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk

@Nyxz: ah det var ju ~ 5 gånger så dyrt haha om pengarna fanns så

Permalänk

@Unnotized: sedärja samma förutsättningar som mig då, du kan möjligtvis inte visa en bild på hur du gjort de samt hur de ser ut? vore riktigt shysst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@Adnerhill: sedärja du skulle inte kunna skicka nån bild så jag får en lite bättre uppfattning om hur de ser ut?

kan fixa en när jag kommer hem

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Detta är snyggt och stabilt. Fäste för Dells skärmar men adapter för VESA följer med.
https://www.amazon.com/Dell-MDS14-Monitor-Stand-5TPP7/dp/B00D...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Imtottson:

@Unnotized: sedärja samma förutsättningar som mig då, du kan möjligtvis inte visa en bild på hur du gjort de samt hur de ser ut? vore riktigt shysst

Kan skicka över en bild när jag kommer hem imorgon.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Finns bild på min setup med MM200 i den andra tråden.
#16418310

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns bild på min setup med MM200 i den andra tråden.
#16418310

Är ny på detta så undrar om alla skärmar kan sättas uup på stativen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Melkovert:

Är ny på detta så undrar om alla skärmar kan sättas uup på stativen

Stativen använder sig av ett fäste. Monteringspunkterna för detta fäste är standardiserat och heter Vesa 100. Detta innebär att du har fyra skruvhål som sitter som en fyrkant med sidor på 100 mm.

Om din skärm har VESA-fäste står angivet i specifikationerna. Alla har inte detta, det finns även andra formfaktorer som 75 x 75 eller 200 x 100.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Skulle behöva hjälp med att hitta en sån här likadan skärmstativ för 3 monitorer precis som på bilden https://duronic.com/products/duronic-monitor-arm-stand-dm253-....

Var kan jag hitta detta?... har letat som en galning utan resultat, den på bilden tar en saftig frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Capitan83:

Skulle behöva hjälp med att hitta en sån här likadan skärmstativ för 3 monitorer precis som på bilden https://duronic.com/products/duronic-monitor-arm-stand-dm253-....

Var kan jag hitta detta?... har letat som en galning utan resultat, den på bilden tar en saftig frakt.

Ej trasig länk av vad jag tror är rätt artikel

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Capitan83:

Skulle behöva hjälp med att hitta en sån här likadan skärmstativ för 3 monitorer precis som på bilden https://duronic.com/products/duronic-monitor-arm-stand-dm253-....

Var kan jag hitta detta?... har letat som en galning utan resultat, den på bilden tar en saftig frakt.

Överst på amazon, kan den vara tillräckligt lik? https://www.amazon.se/-/en/dp/B07FNJ1SW1/ref=sr_1_2?dchild=1&...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Capitan83:

Skulle behöva hjälp med att hitta en sån här likadan skärmstativ för 3 monitorer precis som på bilden https://duronic.com/products/duronic-monitor-arm-stand-dm253-....

Var kan jag hitta detta?... har letat som en galning utan resultat, den på bilden tar en saftig frakt.

Visserligen lite dyrare på 1490:- men vet inte vad frakten är från det andra stället:
https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/skarmstativ-slim-med-...

Finns även som demo-vara för 990:-
https://www.maxgaming.se/sv/fyndhorna/skarmstativ-slim-med-us...

Har två olika stativ från maxmount och det har varit bra kvalité på dom. Ena stativet är som det länkade fast utan fästet för den övre skärmen.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Tack snälla för hjälpen ChipZ den från Amazon blir perfekt