Microsoft lägger till fler sekretessfunktioner i Windows 10

Permalänk
Medlem

Hämtar MS in någon information operatörerna inte har tillgång till? Det är inte helt ovanligt att appar skickar hem användarbeteenden och HW prestanda utan vår vetskap.

Permalänk
Medlem

Så här ser datan ut kan man se som de samlar in och hur informationen ser ut som ett exempel kör med Insiders så har redan tillgång till denna typ av data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Ja och BMW borde börja dela ut gratis bilar till alla som vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker faktiskt att BMW borde göra detta. Jag skulle precis ha användning för en gratis BMW.

Permalänk
Skrivet av KplSteiner:

Ja och BMW borde börja dela ut gratis bilar till alla som vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Open Source ≠ gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Jag sa aldrig att det skulle vara gratis, utan det var mer menat som "om ni inte har något att dölja så lägg fram korten på bordet".

Dessutom består största delen av intäkterna inte utav försäljning av operativsystemet i sig, utan de kommer ifrån alla tjänster runt omkring som är knutet till operativsystemet, så egentligen skulle det inte vara speciellt konstigt om det vore gratis heller. Windows 10 var ju faktiskt gratis en ganska lång tid. Det var inte någon sorts välgörenhet, utan det var bra business som de tjänade pengar på i slutändan, och kommer fortsätta göra på lång sikt.

Affärsmodellen med att ge bort Windows 10 gratis bygger på att ta stora delar av, och monopolisera desktop-marknaden vilket gör användarna BEROENDE av tjänster knutna till operativsystemet. Det är av precis samma anledning som Bill Gates för många år sedan sa de kloka orden jag har lagt in som ett citat ovanför. Det är dock först de senaste åren som vi sett Microsoft gå all in med denna affärsmodell.

Microsoft tjänar stora pengar på Windows för företag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph0gelbice:

Open Source ≠ gratis

Open Source = gratis dela med sig av information man kanske lagt miljarder på att utveckla.