Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The long reach förväntas dyka upp den 11:e mars till e-shop.

Winning Post 8 2018 släpps i fysisk version till Japan den 15 mars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

The long reach förväntas dyka upp i den 11:e mars till e-shop.

https://youtu.be/aaXz4NkXoaU

Winning Post 8 2018 släpps i fysisk version till Japan den 15 mars.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51cujTC3-zL.jpg

Hehe, varje gång jag ser dessa hästspel så kommer jag att tänka på den otroligt sköna Kinect-trailern för ett liknande spel till 360. Hade länkar om jag inte satt på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men visst blir även Switchen varm, det är på sätt och vis en bärbar dator? Jag har inte haft min Switch så länge men igår när jag skulle göra något vid dockan där konsolen satt så märkte jag att själva enheten var ganska varm?

Originaldockan är enligt många felkonstruerad (och jag håller nog personligen med i stort); den har en mycket dålig kyllösning, och det dåliga luftflödet leder till ett onödigt varmt paket. Det kan både sänka prestanda på Switchen under intensivt spelade i vissa titlar (riskerar att throttla CPU/GPU:n onödan) och sliter onödigt mycket på batteriet, och i vissa fall riskera att repa Switchen i vissa fall (pga. dålig QA av Nintendo under tillverkning).

(Därav att jag själv bytt till en helt öppen dockningslösning som inte har något av dessa problem.)

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men visst blir även Switchen varm, det är på sätt och vis en bärbar dator? Jag har inte haft min Switch så länge men igår när jag skulle göra något vid dockan där konsolen satt så märkte jag att själva enheten var ganska varm?

Självklart, som jag skrev i mitt första inlägg kommer det troligtvis vara värmen som påverkar batteriet i en Switch mest.

Skrivet av Neon:

När batteriet i datorn la ner så förklarade man det med att batteriet laddades upp till 100% gick ner till 99%, gick upp till 100% igen och varje sådan gång räknades som en cykel vilket gjorde att batteriets kapacitet blev sämre över tiden.

Sidan jag länkade tidigare tar upp detta, se tabell 2.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av frizzy10:

xY46E4xg, lägg till den i utcheckningen för 50 kr rabatt (vid köp över 200kr)

Stort tack! Blev att skaffa sig Mario + Rabbids Kingdom Battle

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Hehe, varje gång jag ser dessa hästspel så kommer jag att tänka på den otroligt sköna Kinect-trailern för ett liknande spel till 360. Hade länkar om jag inte satt på mobilen.

Tja hästspel är inte min grej men för saken skull och samlandet var jag sugen på detta Ostwind - Das Spiel.
Det har engelskt text med ett open world hästspel

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Tja hästspel är inte min grej men för saken skull och samlandet var jag sugen på detta Ostwind - Das Spiel.

https://www.youtube.com/watch?v=mEsEzcyuRDA

437h gametime antar jag?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Shelter Generations kommer till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/circle_is_bringing_s...

Skrivet av Tiamat:

https://www.youtube.com/watch?v=mEsEzcyuRDA

Hehe, hittade den:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Haha! Tack för kvällen natthumor!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Vambrace: Cold Soul är på gång till switch, TBA.

Källa

Det finns en film till switch med SteamWorld Dig 1 ute nu:

Soccer Slammers 2 vs 2 fotboll, TBA.

Källa

Slime-san – Sheeple’s Sequel trailer ny dlc till switch.

Paws ska ingå i Shelter 2:

Shelter Generations will feature Shelter 2, Paws, and more in a single digital package. It’ll be available on Switch as a console exclusive.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Hade ju varit skitkul om nåt liknande hade kommit till switch med Joy-cons

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Haha! Tack för kvällen natthumor!

Skrivet av Tiamat:

Hade ju varit skitkul om nåt liknande hade kommit till switch med Joy-cons

Underbart!

Tack Anders för kvällens skratt (påminner mig också om varför jag aldrig gillat Kinect eller Wii)!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur stor är egentligen risken att Nintendo ändrar på sin docka så att andra docker inte längre fungerar? Allt den gör är väl att agera USB hub och skickar ut bild/ljud via HDMI? Båda av dem är en standard och ändringar där känns ju märkligt. Dessutom skulle det innebära att själva konsolen kan ändra på firmwaren i dockan vilket inte känns självklart.

Däremot om man flyttar över sin elektronik så måste man öppna Nintendo dockan vilket bör innebära att garantin är bruten?

Tror att det är väldigt liten risk i bägge fallen. Tror inte de kommer ändra på dockan, och i andra fallet om elektroniken skulle gå sönder är det ju bara att flytta tillbaka till originaldockan innan man skickar in den (bara att skruva försiktigt, var inga förseglingar eller lackade skruvar).

Själv gillar jag att använda originaleletroniken (finns fall där tredjepartselektronik i kinesiska dockor stekt Switchar så de skadats permanent), så det är lite mer det som gör att jag flyttar den, samt för att vara 100% kompatibel, och inte av direkt snålhet.

Är du dock en person av den ännu mer oroliga och nervösa typen så har jag tips på en Ghetto-lösning här som garanterat inte påverkar garantin (och är billig och enkel dessutom):

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bendy and the Ink Machine kommer till switch.

Permalänk
Medlem

Någon sa tidigare att det fanns vissa Nintendo Pro kontroller som hade uppdaterad D-pad som skulle fungera bättre med ex Street Fighter. Vad jag kunnat läsa mig till så ska även original kontrollen ha fått denna uppdatering men hur vet man om man fått tag på rätt? Hur ska den kännas?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Någon sa tidigare att det fanns vissa Nintendo Pro kontroller som hade uppdaterad D-pad som skulle fungera bättre med ex Street Fighter. Vad jag kunnat läsa mig till så ska även original kontrollen ha fått denna uppdatering men hur vet man om man fått tag på rätt? Hur ska den kännas?

Känns det som du råkar trycka upp eller ner när du trycker vänster och höger. Så skall du ha den gamla versionen.

EDIT: Jag har en vanlig grå Pro Controller och även Splatoon varianten.
På den grå känner jag av detta speciellt i Zelda när man rotar i menyer och när jag spelar Shovel Knight.

Beställde igår även Xenoblade-versionen då jag själv är nyfiken om info stämmer.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Neon:

Vad jag vet så ska Xenoblade Chronicles 2 Pro kontrollen ha en uppdaterad D-pad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag använder sällan D-pad:en och när det görs så är det typ som i Zelda, d.v.s man väljer items av olika slag. Det blir ju något annat när man ska använda den som huvud kontroll som i ex Street Fighter. Det sägs att den kan registrera fel när man går mellan 2 olika men det är inget jag kan prova då jag idag inte har något spel som använder D-paden på det viset.

Så vad jag frågar är om det är möjligt att känna skillnad eller om det finns något annat vis att veta vilken version av D-pad man har på kontrollen? Eller måste man köpa Street Fighter liknande spel för att reda ut det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Neon: Redigerade mitt föregående inlägg.

https://www.sweclockers.com/forum/post/17247973

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Neon:

Jag använder sällan D-pad:en och när det görs så är det typ som i Zelda, d.v.s man väljer items av olika slag. Det blir ju något annat när man ska använda den som huvud kontroll som i ex Street Fighter. Det sägs att den kan registrera fel när man går mellan 2 olika men det är inget jag kan prova då jag idag inte har något spel som använder D-paden på det viset.

Så vad jag frågar är om det är möjligt att känna skillnad eller om det finns något annat vis att veta vilken version av D-pad man har på kontrollen? Eller måste man köpa Street Fighter liknande spel för att reda ut det?

Tror @martinot har visat denna film ett antal ggr angående vad som skiljer dem åt:

Xenoblade har sin knopp på hjulet lite längre och spetsigare, den vanilga pro-kontrollen har en kortare version det är det som skiljer dem åt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tinkerbat DLC:n kommer även till oss som förhandsbokar Shantae: Half-Genie Hero ultimate edition lovar WayForward.

In the spirit of that request, we’ve decided to include the “Backer Exclusive” content in Ultimate Edition. By the time Ultimate Edition launches, the Tinkerbat DLC will have been exclusive for nearly a year, and Color Swaps about half of that time. We hope this will make Backers happy, while observing a fair exclusivity period for those who backed at $55 and above. Best of all, now every Backer can enjoy these features!

Så har du inte förhandsbeställt ditt exemplar nu så kan det vara läge att göra detta.

Källa

Treasurenauts som redan hade annonserats ut i februari 2017 har fortfarande inte dykt upp till switch. Idag har vi fått en uppdatering av Jools Watsham (Atooi chef) om varför det är försenat:

The reason the game has taken so long is because it is larger in scope than my other platformers, and as such can't be rushed. However, that also means that it is not earning money for Atooi. Therefore, other games must be developed and released in order to generate money to enable us to continue with development. This is why games like Xeodrifter, Mutant Mudds Super Challenge, Chicken Wiggle, and Soccer Slammers exist. They were each a delight to develop, and they all fit within a time period shorter than Treasurenauts, which made them great candidates to release and generate cash. Admittedly, Chicken Wiggle development totally went off the rails and ended up taking 16 months, but I am proud of the results.

Spelet ska dyka upp på E3 så vi får se vad som händer.

Källa, Källa II

Sling Ming kommer i vår till Switch.

With the Oxylane, Sling Ming introduces a totally unique way of exploring and solving puzzles in its side-scrolling 2D worlds:
– Plan your path by arranging the Oxylane nodes, then sling Ming between them
– Rearrange and revisit nodes to solve puzzles
– Survive a mix of action and puzzles that rely on physics, timing or logic
– Enjoy the captivating story, beautiful worlds, catchy music and grand adventure
– Sling Ming controls flawlessly with either touch or Joy-Con, making it perfect for Nintendo Switch.

Källa

Uppdatering:

Aperion Cyberstorm släpps på e-shop nästa vecka, 8 februari.

Källa

Gillade du This is police?
I så fall kan du glädjas att This is police 2 kommer snart till switch.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tror @martinot har visat denna film ett antal ggr angående vad som skiljer dem åt:

http://www.youtube.com/watch?v=JFoJzRMxCXw&t=2m55s

Xenoblade har sin knopp på hjulet lite längre och spetsigare, den vanilga pro-kontrollen har en kortare version det är det som skiljer dem åt.

Har sett den videon (och kanske länkat någon gång), och den är riktigt detaljerad och bra om varför de skiljer konstruktionsmässigt!

Men för att bara förklara lite snabbt kring skillnaden i känslan så brukar jag länka denna från Rerez:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en Switch förra veckan, eftersom årets AGDQ fick mig att inse att jag behövde mer Zelda i mitt liv. Jag köpte då också just Xenoblade-kontrollern p.g.a. problemet med styrkorset. Jag vet inte om det egentligen skulle påverka mig särskilt mycket, men tyckte det var värt några kronor extra att inte behöva oroa mig över det.

Tyvärr så fick den åka tillbaka eftersom just exemplaret jag fick hade ett defekt batteri. Den var helt urladdad redan när jag fick den, och den höll inte laddning längre än ~12h oavsett om den användes eller inte. Den hade väl troligtvis legat på en lagerhylla lite för länge. Så nu får jag nöta Zelda med joy-consen ett tag, vilket väl funkar men Pro kontrollern är ju så mycket skönare att använda.

Permalänk
Inaktiv

Hm. Verkar tillslut som att Webhallen tänker skicka mina Metroid Amiibos. Undrade först varför jag fick leverans bekräftelse då jag inte lagt en order och var rätt säker på att de annullerat ordern.

Fattas bara Bayonettorna, Cloud och fem-Corrin då typ.

Permalänk
Medlem

Jag beställde Goomba från Inet igår 99kr var helt ok pris

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Satan vad darkest dungeon är bra. Har inte kört det innan switch-releasen så var en liten chansning. Lite trögt de 4-5 första timmarna men nu när man börjat få koll på allt så verkligen blommar det upp.
Gillar man tur-baserat gameplay med en stor utmaning så kan jag verkligen rekommendera.
Det jag gillar mest är innan man ger sig ut, då man bygger sin grupp, skills etc.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Någon som tror att det i framtiden kommer släppas en only-docked version av Switchen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Mocka: Mja, har funderat i de banorna tidigare. Kan tänka mig att vid en uppföljare så kan den nya eller den gamla släppas i en stationär version

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rykte det har läckts bilder från Sumo Digital om vad som kan tänkas dyka upp i framtiden.
En del tror att det kan vara Sonic & SEGA All-Stars Racing och Dead Island 2.

Källa

The Darkside Detective kommer till switch 7.e februari

Hotel Transylvania kommer till switch.

The Hotel Transylvania game picks up where Hotel Transylvania 3 leaves off. Drac’s Pack find themselves washed overboard and lost on mysterious islands. Players will need to “rescue their favorite monster friends from fearsome enemies, discover lovable new allies with amazing abilities, and push their puzzle-solving skills to the limit to find their friends and the magic compass needed to get back to Hotel Transylvania.”

Källa Källa II

Frederic 2 Evil Strikes Back förväntas komma den 1:e februari på e-shop.

– 10 challenging musical duels with some of the most renown pop stars
– 10 fantastic, catchy tracks, inspired by Frederic Chopin’s composition and different music genres.
– Quirky story with tons of parody and twists
– Extremely easy to get to, but hard to master gameplay
– Hand-painted animated comic

Källa

Plasmaniacs, TBA.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tiamat:

Bendy and the Ink Machine kommer till switch.

https://youtu.be/K3ULAFWf0Aw

Bendy and the Ink Machine kommer även att få en fysisk version.

Oh! And we are working on BOTH a physical AND digital release when the time comes..