Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aser:

Kan bara hålla med @Frispel . Detta är ren spekulation. Marknaden VET mer än dig och har satt priset därefter. Sedan kan du gissa och ha rätt, men detta är ett lotteri.

Personligen tror jag tekniken kommer att segra men att dagens kryptovalutor blir värdelösa på lång sikt. Istället kommer nog bättre lösningar som kan hantera de stora transaktionsvolymerna som krävs för ett globalt system. Sedan finns ju stora problem med att använda enorma mängder energi för detta som idag, vilket även det kan föranleda att andra betallösningar kommer primieras.

Staking, verifiera 2 transaktioner för att skicka din. Enkelt

NAV - anonymt och staking.

Permalänk
Medlem

Tack till alla som sålde under "crashen" för småpengar. Köpte några tusen verge, tron, och 100 iota. Fin vinst redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Tack till alla som sålde under "crashen" för småpengar. Köpte några tusen verge, tron, och 100 iota. Fin vinst redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du har redan sålt av dem igen menar du? I annat fall har du ännu inte gjort någon vinst.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av waswasd:

@Herr Kantarell: Det finns redan över 1000 cryptovalutor som är bättre byggda för att handla i vanliga butiker än bitcoin. Men endå står bitcoin på toppen, så tror du får tänka om lite där.

Det är skillnad mellan att vara tekniskt bättre lämpad och finnas som alternativ betalmedel. Om fler butiker accepterar en specifik altcoin som är bättre lämpad så lär den gå om, att bara ha tekniken hjälper inte. >80% PR och <20% utveckling (som bitcoin), och inte tvärtom (flesta altcoins).

Skrivet av redgroove:

Någon som har bra tips på hemsidor ifall man vill byta BTC mot andra valutor utan problem?

Eller eventuellt köpa valutor utan att bli grundlurad.

Det finns många alternativ, alla baserade på olika ställen i världen, alla med sina egna regler och avgifter beroende på var du som kund är i världen osv. Google är din vän! Bitfinex, GDAX, Binance, det finns så många. Finns listor att bläddra igenom också, ex hittar du en här.

Permalänk
Medlem

Mycket negativitet om kryptovalutor känns det som Hur som helst, så kan vi väl alla vara glada att bitcoin klarat av kraschen som de flesta redan visste den skulle göra. Är det så att man bara vill sprida negativitet för att man är lite avis att man inte investerat så tycker jag att man ska gå till en annan tråd.

God jul

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Mycket negativitet om kryptovalutor känns det som Hur som helst, så kan vi väl alla vara glada att bitcoin klarat av kraschen som de flesta redan visste den skulle göra. Är det så att man bara vill sprida negativitet för att man är lite avis att man inte investerat så tycker jag att man ska gå till en annan tråd.

God jul

Jag har gjort lite vinst. Men just är kryptovalutor ren spekulation. Det kommer ta lång tid innan det verkligen blir en valuta (sekel?) med säkerhet och inte en volatilitet som nu.
Så jag ser just nu inget positivt till denna "valuta" när det gäller att föra in den i samhället så som den är nu.

Permalänk
Medlem

Till er som det minsta överväger att investera. Riskerar bara det du har råd att förlora. Det är ren spekulation med Bitcoins. Låna ALDRIG pengar till detta. Skulle flera stora innehavare sälja så kan det rasa ordentligt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ett tramsigt "min pappa är starkare än din pappa"-sidospår. Vänligen höj nivån och håll en trevlig ton.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Till er som det minsta överväger att investera. Riskerar bara det du har råd att förlora. Det är ren spekulation med Bitcoins. Låna ALDRIG pengar till detta. Skulle flera stora innehavare sälja så kan det rasa ordentligt.

Absolut, att belåna sig till detta är en stor risk (dubbel risk). Däremot inväntar jag mer än gärna dagen dom säljer, för då är jag där och köper, haha..

Man märkte nu i höstas när Wall street gick in i krypto, marketcap har ju mer än fördubblats på 2 månader.

Dom var nog anledningen till att BTC tågade upp som
Den gjorde nu, inget konstigt egentligen med ökningen (procentuellt), men det är ju en jäkla massa pengar.

Nä många anser Bitcoin vara ”safe”, har en i mina investeringskretsar som köper den och eventuellt siktar på BTC cash. Jag själv tror på asiaterna och kommer att hålla NEO NAV hela vägen till slutet av 2018, oavsett vad som händer.

Men investera i bitcoin idag? Inte en chans, rör det inte med tång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oouhdawg:

Staking, verifiera 2 transaktioner för att skicka din. Enkelt

NAV - anonymt och staking.

Intressant! Tack, lärde mig något nytt. Vet du om det finns någon lättanvänd cryptovaluta idag som både är baserad på stacking och som kan klara ofantliga mängder transaktioner (misstänker att det sistnämnda löses av stackingen med förutom att det inte kräver någon direkt beräkningskraft att tala om)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aser:

Intressant! Tack, lärde mig något nytt. Vet du om det finns någon lättanvänd cryptovaluta idag som både är baserad på stacking och som kan klara ofantliga mängder transaktioner (misstänker att det sistnämnda löses av stackingen med förutom att det inte kräver någon direkt beräkningskraft att tala om)?

Ju fler som skickar ju fortare går transaktionerna. Det scale’ar omvänt kan man säga.

Mining är gen1 av blockkedjor. Uråldrig. Gen 2/3 är århundraden bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Nä många anser Bitcoin vara ”safe”, har en i mina investeringskretsar som köper den och eventuellt siktar på BTC cash. Jag själv tror på asiaterna och kommer att hålla NEO NAV hela vägen till slutet av 2018, oavsett vad som händer.

Neo Nav? Googlade det men kom inte fram till något.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Neo Nav? Googlade det men kom inte fram till något.

Det gjorde jag också och hittade massor.
Funderar på att handla Navcoins här:
https://navcoin.org/buy-nav/

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Finns det något sätt att refunda en bitcoin transaction som är "Unconfirmed via memory poolen"?
Har tydligen skickat med alldeles för låg transaction fee.
Läste något om att köra -zapwallettxes och lägga ett nytt utskick med högre "Fee".

Skulle det då gå att "Skicka tillbaks min crypto valuta till mig själv?"

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Neo Nav? Googlade det men kom inte fram till något.

Neo och nav är två olika cryptovalutor.

Neo & Nav för att få det korrekt

Permalänk
Medlem

Så vad gäller nuförtiden? Vad tror ni om XRP (Ripple) ?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

För en som inte har så bra koll på Crypto, finns det ett bättre/säkrare alternativ till coinbase? Kritikstormen(kolla reddit) mot coinbase på senare tid har inte varit nådig då deras in/uttag har tagit för lång tid. Gjorde en sepa transfer för 8 dagar sedan och ingenting på kontot än och under den perioden har massa altcoins som man vart intresserad att investera i stigit en hel del.

Permalänk
Inaktiv

Vet ej om man ska köpa nu då flera länder vill ha bort bitcoin mm.

https://www.svd.se/internationell-small-for-bitcoin-ar-ingen-...

Permalänk
Medlem

@anon200632:

Klart kryptovalutor kommer möta motstånd från makthavare. Det är det som är hela grejen med kryptovalutor, det ska vara decentraliserat! Klart det känns nojigt en dag som denna. Det är lätt att glömma bort i allt snack om snabba vinster att det är en idé eller ett ideal som är syftet med kryptovaluta. Idén är bland annat just att ta bort makten från banker och andra styrande institutioner. Bakslaget av detta just nu är att oschyssta knep är vanliga men dessa möjliggörs av den faktiska bubbla som är just nu. Glöm inte bort att det finns många individer inom utvecklingen som har ett ideal och jobbar för att få den idén genomförd. Även om jag personligen tror att just Bitcoin är ett sjunkande skepp så finns det många andra alternativ redan nu. Dessa tävlar i att vara först med innovationer och många giganter, speciellt tekniska giganter har redan investerat i detta teknikområde.

Jag hoppas att kryptovalutor är framtiden för jag gillar idén. och jag måste erkänna att jag gick back efter nattens bravader men jag är helt säker på att det kommer vända igen, marknaden har redan gjort det, gäller att ha is i magen.

Till din artikel så är inte den så negativ egentligen. Inget nytt under solen där förutom när det kommer till Sydkorea. Vad som hände var att vissa börser i Sydkorea hade 30% högre kurser än resten utav världen, vilket gör att deras finansinspektion misstänker skattefusk eftersom det enligt deras regelverk kan likställas med spel och dobbel och därför måste skattas enligt.

Att det planeras ett förbud mot handel av kryptovalutor i Sydkorea är en ren lögn och dålig journalistik. Det har redan dementerats till olika källor:
https://www.forbes.com/sites/pamelaambler/2017/12/12/south-ko...
Sensationsmedia är jävligt duktiga på att sprida falskheter för att sedan inte gå ut att dementera det.

Dessutom är det ologiskt, kryptovalutohandeln i Sydkorea har enligt vissa källor 20% tillväxt och tillför miljarder till ekonomin. Tänk själv, i en värld där vi lever efter vinstjakt så skulle det vara sjukt idiotiskt att förbjuda en sådan marknad, speciellt när man är i en position där man har försprång.

Visa signatur

Keep it simple, stupid.
AMD Ryzen 5 2600X | AMD Radeon 580X 8GB
Mint | Slackware-Current | Xubuntu 18.10 | Arch | AntiX | MacOS

Permalänk
Medlem

De här två linjediagramen visar man all tydligt att vi nu är i den bästa möjliga positionen för att köpa bitcoins. Har man möjlighet att ta ut stora lån med hus, bil, etc som säkerhet så kommer man bli ännu rikare.

Och har man några pengar över så kan man alltid köpa tulipanlökar också, har hört att de är på väg tillbaka!

(Det översta diagrammet är minst två år gammalt...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De här två linjediagramen visar man all tydligt att vi nu är i den bästa möjliga positionen för att köpa bitcoins. Har man möjlighet att ta ut stora lån med hus, bil, etc som säkerhet så kommer man bli ännu rikare.

https://preview.ibb.co/fCPJ96/image1.png

Och har man några pengar över så kan man alltid köpa tulipanlökar också, har hört att de är på väg tillbaka!

(Det översta diagrammet är minst två år gammalt...)

Min profetia:
Personligen så tror jag på 3 toppar innan det stora raset. Så en liten rekyl till 15000 eller så nästa vecka och sen bär det utför...

Permalänk
Medlem

Bekant behöver betala blankoräkningar?

Skrivet av iMatter:

Har en polare som har 150-200 BTC och lika många Bitcoin Cash. Själv har man blitt rik som ett troll för att man startade 2012 med 1-2 Grafikkort och sparat alla coins. Den som spar han har.

Nåväl värt skall han vända sig? Hela summan ville han s domut inte träffas irl . Är sydvästra Skåne till Halland Halmstad också max. Snälla help honom och då även mig som inte hade den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De här två linjediagramen visar man all tydligt att vi nu är i den bästa möjliga positionen för att köpa bitcoins. Har man möjlighet att ta ut stora lån med hus, bil, etc som säkerhet så kommer man bli ännu rikare.

https://preview.ibb.co/fCPJ96/image1.png

Och har man några pengar över så kan man alltid köpa tulipanlökar också, har hört att de är på väg tillbaka!

(Det översta diagrammet är minst två år gammalt...)

Nästan på pricken lik Fingerprints kurs... Fast de ligger en bit längre fram i grafen.
Även Fingerprint har haussare som hela tiden på väg ner hävdade att de var tacksamma för att folk sålde på 80kr, 50kr etc. Det var ju rea.
Inte förrän nu har polletten trillat ner..

Ingen vet hur Bitcoin kommer stå sig mot alternativen, hack, lagstiftning osv. Det kan gå oerhört bra eller åt skogen.
Så inget man lägger sina sista sparpengar på eller än mindre lånar för att köpa.

Permalänk
Medlem

@Pandrone: Vad är en blankoräkning?

Permalänk
Medlem

Plus 1

@joakim99: Jag undrar samma sak! Menar du kostnader för att blanka Bitcoin istället för att köpa Bitcoin?

Permalänk
Medlem

#filbunke. Du skriver att den översta grafen är 2 år gammal, hur är det med den understa för så har utvecklingen verkligen inte sett ut 2018?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

#filbunke. Du skriver att den översta grafen är 2 år gammal, hur är det med den understa för så har utvecklingen verkligen inte sett ut 2018?

Han var ironisk och visade att det troligen skulle falla ännu mer, vilket det gjorde. Översta grafen är inte baserad på några riktiga siffror utan ett standardexempel på en bubbla. Undre grafen stämde när han skrev inlägget, dvs januari 2018.

stvaning
Permalänk
Avstängd

Coinbase

@007onex: Jag har mina just nu på coinbase tycker dom har en bra sajt, överskådlig och lätt att använda. Har köpt alla min Bitcoins här.

Kan vara värt att kolla upp. Lycka till!
/N

Felstavning (samt ref-länk /mod)
Permalänk
Medlem

@pre-dator: Shit, jag är ett år fel. Tyckte väl jag sett den posten innan

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10