Enkelt redigerings freeware för att skriva och lägga till subtitles?

Permalänk
Medlem

Enkelt redigerings freeware för att skriva och lägga till subtitles?

Hej!

Allt jag behöver är ett enkelt gratis videoredigeringsprogram (utan watermarks etc) för att skriva och lägga till undertexter. Ingenting komplicerat. Det jag vill kunna göra är att spela filmen i fråga i programmet och sedan pausa när någon säger något, lägga till en undertext (som jag ska kunna placera vart jag vill på skärmen), bestämma hur länge undertexten ska visas, fortsätta spela videon, pausa igen osv.

Sen kunna spara filmen med hardcodade subs. Har tankat ner VSDC, Avidemux, Shotcut, men av någon anledning verkar någon så simpelt som att lägga till undertexter vara superavancerat

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Du kommer väl inte till något simplare som använda notepad och skriva timestamps och text som ska visas?

I mina öron låter det "superavancerat" som du säger det att hardcoda öht. Du kan ju välja placering, font, storlek, osv utan problem, ivf i VLC. Även något så banalt som att fixa en felstavning kräver inte att du renderar om filmen, som redan är en rendering av en rendering vid det laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Du kommer väl inte till något simplare som använda notepad och skriva timestamps och text som ska visas?

I mina öron låter det "superavancerat" som du säger det att hardcoda öht. Du kan ju välja placering, font, storlek, osv utan problem, ivf i VLC. Även något så banalt som att fixa en felstavning kräver inte att du renderar om filmen, som redan är en rendering av en rendering vid det laget.

Fast det är inte filmer som jag lägger undertexter till utan videoclip/musikvideos som jag översätter till engelska från kinesiska, och sedan lägger upp på en kinesisk version av youtube som saknar stöd för subtitles online. Dvs, jag måste ladda ner filen, lägga till översatta undertexter och ladda upp den igen.

Finns det något program som bara gör det jag bad om? Tänk som typ windows moviemaker var.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DaXia:

Hej!

Allt jag behöver är ett enkelt gratis videoredigeringsprogram (utan watermarks etc) för att skriva och lägga till undertexter. Ingenting komplicerat. Det jag vill kunna göra är att spela filmen i fråga i programmet och sedan pausa när någon säger något, lägga till en undertext (som jag ska kunna placera vart jag vill på skärmen), bestämma hur länge undertexten ska visas, fortsätta spela videon, pausa igen osv.

Sen kunna spara filmen med hardcodade subs. Har tankat ner VSDC, Avidemux, Shotcut, men av någon anledning verkar någon så simpelt som att lägga till undertexter vara superavancerat

Hjälp!

Bästa videoredigeringsprogrammet som är gratis är i mitt tycke Davinci Resolve. Kan göra det du vill åstakomma.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar skapa undertexterna på Youtube och sedan exportera en srt-fil därifrån. Gillar deras gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Subtitle Edit kan du använda för att skapa undertexter, sedan bränner du in dom med tex handbrake.

http://nikse.dk/SubtitleEdit/
https://handbrake.fr/

Visa signatur

UNIX + SFF = <3