Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hacshrate och AMD R9 390 Fundering runt Aktivitets hanteraren

Permalänk

Hacshrate och AMD R9 390 Fundering runt Aktivitets hanteraren

En nybörjare på Ethereum´s fundering
Jag har börja testa att mina Ethereum med Claymore på ett Win 10 64B med ett AMD R9 390 kort. I konsolen för Claymore står det att jag får ut 29.667 Mh/s. Liknade siffror står på Nanopool om jag logar in och tittar på mitt konto, och Gogglar jag mitt kort så verkar det ju rimligt. På min externa elmätare drar systemet 330-345 w (Systemet bestå av en Intel 3770k och 1 HD och R9 390 kortet.

När jag tittar i aktivitets hanteraren på GPUn syns ingenting, den har använt 2.6 GB av 8 GB minnet på kortet.
Tittar jag på grafikkortet med GPU-z är det 100 load

Borde det inte vara maxat i aktivitetshanteraren med ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 1600X, RAM: 16 GB , Moderkort MSI B350M Mortar,
Grafik ASUS GTX1080 Strix , Operativsystem: W10 64, Skärm Philips Brilliance 272P4QPJKEB

Permalänk
Medlem

raisa coren till strax över 1100 så ska kortet komma högre. .

du kan ställa in hur mycket minne som ska tas med -ethi om jag minns rätt. mer intensitet , mer minne. behöver inte betyda att det blir bättre dock. Du får prova!

Skrivet av Fagerholm:

En nybörjare på Ethereum´s fundering
Jag har börja testa att mina Ethereum med Claymore på ett Win 10 64B med ett AMD R9 390 kort. I konsolen för Claymore står det att jag får ut 29.667 Mh/s. Liknade siffror står på Nanopool om jag logar in och tittar på mitt konto, och Gogglar jag mitt kort så verkar det ju rimligt. På min externa elmätare drar systemet 330-345 w (Systemet bestå av en Intel 3770k och 1 HD och R9 390 kortet.

När jag tittar i aktivitets hanteraren på GPUn syns ingenting, den har använt 2.6 GB av 8 GB minnet på kortet.
Tittar jag på grafikkortet med GPU-z är det 100 load

Borde det inte vara maxat i aktivitetshanteraren med ?