Permalänk
Proffsmoddare

Anaconda - Ghost S1 custom loop

De senaste månaderna har jag byggt på en custom loop i ett Louqe Ghost S1.

Målet var att se om det går och att göra det med så små och få modifikationer som möjligt. Hoppas bygget kan inspirera flera till att bygga custom loop i Ghost S1. Om ni gör, lägg upp bilder!

Hårdvara:
Chassi: Louqe Ghost S1 L
CPU: Intel i7 8700k
GPU: EVGA GTX 1080Ti
Motherboard: Gigabyte Z370N Wifi
SSD: Samsung m.2
PSU: Corsair SF600
RAM: Corsair Dominator
Custom Loop: EKWB och Bitspower

Specialtillverkad hårdvara:
180 Graders adapter till EKWB vattenblock.
Reservoar.
Montagedetalj till pump.
Kablar.

Gjorde även en kortare film!

Tack till Louqe som gjort detta bygge möjligt!

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Flippat Gillar glastaket skarpt. Hur är thermalsen i chassit? Måste bli otroligt hett?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Schnyggt!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@Faggan:

Det växer ett vill ha begär, snyggt komponerat, Full pott!
EDIT: Håller med ovanstående angående glastaket, mycket smakfullt.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Wow nice. Bra jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt bygge, men som folk undrar hur blir det med temspen, jag är lite fundersam för tempen speciellt för nätagget då det inte verkar kunna ta något sval luft utan får köra på luften direkt innifrån chassit, eller ser jag fel?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt stiligt!

Hur har du fläktarna i botten riktade? Nedåt borde kunna hjälpa nätagget lite på traven men uppåt gör det lättare med termiken. Är chassit designat så att man kan montera nätagget vridet 180 grader mot hur du har det nu? Dvs. med utblås uppåt och kablarna nedåt?

Stresstest blir intressant!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Assnyggt. Men jag tror så vitt jag förstår är ventilations kanalen uppe på toppen. Värme stiger kan tänka mig den ventileras därifrån. Tror inte det blir för hett

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Helt i min smak 5/5

Visa signatur

Denon AH-D5000 | Sennheiser HD-650
Aune X1S DAC |

Permalänk
Medlem

Ofantligt snyggt, visste inte att man kunde montera "hattarna" i botten, blev ju skitbra! Hade varit kul att se lite temps vid load.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ggalaxyy:

Flippat Gillar glastaket skarpt. Hur är thermalsen i chassit? Måste bli otroligt hett?

Skrivet av BM-Mods:

Otroligt snyggt bygge, men som folk undrar hur blir det med temspen, jag är lite fundersam för tempen speciellt för nätagget då det inte verkar kunna ta något sval luft utan får köra på luften direkt innifrån chassit, eller ser jag fel?

Skrivet av timpelay:

Riktigt stiligt!

Hur har du fläktarna i botten riktade? Nedåt borde kunna hjälpa nätagget lite på traven men uppåt gör det lättare med termiken. Är chassit designat så att man kan montera nätagget vridet 180 grader mot hur du har det nu? Dvs. med utblås uppåt och kablarna nedåt?

Stresstest blir intressant!

Skrivet av jH0Ni:

Ofantligt snyggt, visste inte att man kunde montera "hattarna" i botten, blev ju skitbra! Hade varit kul att se lite temps vid load.

Nätagget suger "inneluft" och blåser den nedåt. Fläktarna i botten blåser uppåt i chassit.
@timpeley det går att vända nätagget men då kunde jag inte få in pumpen på det vis jag har gjort nu.

Det som är tanken med att fläktarna blåser uppåt även fast nätagget blåser nedåt är min förhoppning om att det luftflödet ska räcka för att hålla nätagget i passivt läge under normal belastning. Så länge nätaggets fläkt inte är på kommer fläktarna i botten att driva luft genom nätagget underifrån och ut genom den stillastående fläkten. Om fläkten går på nätagget kommer den blåsa mot en av fläktarna i botten vilket kommer resultera i att luftströmmarna går åt sidan och således upp eller ner och ut i kanalerna som finns där. Jag tror inte att det kommer vara några större problem. MEN, jag har ju inte testat det än...

Imorgon kommer jag köra stresstester för att se lite temperaturer, jag återkommer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket vacker kabeldragning!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

helvete va fint!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Proffsmoddare

Efter mycket om och men och en del dumhet så har jag nu ett temp resultat.
Läs hela historien här: Länk

Detta är resultatet av 30 minuter i Valley Benchmark:

GPU Snitt: 58c Max: 59c
CPU Snitt: 65c Max: 76c

Under testet startade nätagget bara fläkten två gånger och då under 1-2 minuter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sweet!!

Visa signatur

Intel i5 2500k
Asus p8z68-v pro
Minne 8 gb ddr3
Nvidia gtx 970 strix
Psu Corsair Hx 620

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt schysst! Snyggt jobbat!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Kul och snyggt hemmabygge. Men lite vågat med radiatorerna i botten. Blev du nöjd med temperaturerna? Tänker mest på moderkortet nu.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Asbra jobbat. Det är riktigt svårt att bygga så här litet.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Tack så mycket! Kul att ni gillar det

Skrivet av Chris_Kadaver:

Kul och snyggt hemmabygge. Men lite vågat med radiatorerna i botten. Blev du nöjd med temperaturerna? Tänker mest på moderkortet nu.

Temperaturerna ligger ungefär där jag hade förväntat mig att de skulle hamna om vi säger så. Det är alltid svårt att få bra luftflöden i så här små chassin.

Skrivet av snapoutofit:

Tyvärr inte. Det är Louqes demo rigg

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Magiskt och mycket imponerande. Att få det att kännas så rent i tajt utrymme - wow.

Helt klart något att bli inspirerad av 6/5

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Medlem

Snyggt som attan.. jag är en stor fan av start/grönt eller svart/orange så detta bygget tilltalar mig väldigt. Bra jobbat Faggan

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Så fort jag får tag på ett Ghost S1. Blir det att bygga vattenkyld lan burk👌
Men det blir tills i sommar när man har tid över

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk

Hur är det med plats för pump? Och vilken pump använde du?

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Base_Camp2:

Hur är det med plats för pump? Och vilken pump använde du?

Det är en DDC pump.
Du hittar hela byggloggen HÄR, Där kan du läsa mer och se bilder från bygget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt, impad av färgen på bygget/vätskan i kombination med den där grön-svarta kabelsleevingen!

Permalänk

Grymt snyggt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]