Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på en switch. Borde man vänta till sommaren?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Är sjukt sugen på en switch. Borde man vänta till sommaren?

Av vilken anledning tänkte du vänta?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Av vilken anledning tänkte du vänta?

Om priset går ner?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Veckans deal till switch är Nintendo Switch Pro Controller - Xenoblade Chronicles 2 Edition finns på engelska Amazon för endast 49.99 GBP med frakt 57,92 GBP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Om priset går ner?

Min uppfattning är att Nintendo är dåliga på att prissänka, jag orkade inte vänta och köpte för 3 veckor sedan

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Om priset går ner?

Switchen är relativt nylanserad, saknar riktig konkurrens och Nintendo går knappt +/-0 för tillfället så någon generell prissänkning är det nog inte tal om, det skulle i så fall vara om någon ÅF sänkte priset med ett par hundra kronor på eget bevåg som någon slags lockvara. Däremot har det funnits ett par prisvärda paket där bl.a. ToysRus och BR sålde switch + Mario Odyssey för runt 3200kr.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Min uppfattning är att Nintendo är dåliga på att prissänka, jag orkade inte vänta och köpte för 3 veckor sedan

Ja, typiskt nintendo. Verkar komma ut många nya och roliga spel detta år.
Nu är det bara att försöka få med sig sambo på det hela så är man all in

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Switchen är relativt nylanserad, saknar riktig konkurrens och Nintendo går knappt +/-0 för tillfället så någon generell prissänkning är det nog inte tal om, det skulle i så fall vara om någon ÅF sänkte priset med ett par hundra kronor på eget bevåg som någon slags lockvara. Däremot har det funnits ett par prisvärda paket där bl.a. ToysRus och BR sålde switch + Mario Odyssey för runt 3200kr.

Ja, det är sant. Ska hålla utkik blir kanske till helgen.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Brawlout kommer att få en fysisk release i början av maj, den digitala kopian finns redan ute på e-shop.

Källa

Nekopara aka kattjejerna har nu fått en uppdatering och ett preliminärt datum Q3 2018.

The Switch version will have updated graphics, a new theme song, and even some new story episodes.

Källa

Vill du ha ett nytt minneskort med det största minnet som finns tillgängligt?
Från den 10 februari kan du lägga vantarna på denna dyrgrip: **bort /Mod**.
Kostnad 295 GBP. Med frakt landar det hela på 312,81 GBP närmare 3500:-

Skvaller Amnesia också på gång till switch?

We have had some queries about this, and we are interested in doing a Switch port! Can't make any solid promises right now, but we'll be sure to keep everyone on Twitter updated with further developments.

Källa, Källa II

Landflix Odyssey Kickstarter kampanj har startat, ett spel med spel i spelet. Fantastico Studio har sagt att Switch edition är redan säkrad de €20 000 gör bara att de blir oberoende av en förläggare till spelet.

Källa

Xeodrifter kommer den 15 februari €9.99 här är switch versionen:

Permalänk
Medlem

Hej, har funderat på en switch ett tag nu men några frågor till er switch-experter. Min första fråga är angående Online-play hur fungerar det och hur mycket kostar det?
Vilken glasskärmskyddare är bäst?
Sista frågan är angående spel, finns det någon information kring utsläppningsdatum för super smash bros? Ni som är bekanta med nintendo och hur de släpper spel kanske har någon kvalificerad gissning om det kommer till switch alls och isåfall när?
Tack till alla som kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Hej, har funderat på en switch ett tag nu men några frågor till er switch-experter. Min första fråga är angående Online-play hur fungerar det och hur mycket kostar det?
Vilken glasskärmskyddare är bäst?
Sista frågan är angående spel, finns det någon information kring utsläppningsdatum för super smash bros? Ni som är bekanta med nintendo och hur de släpper spel kanske har någon kvalificerad gissning om det kommer till switch alls och isåfall när?

Onlinetjänster ska lanseras i september, väldigt hemlighetsfullt än så länge men det ska vara en prenumerationstjänst med månadskostnad och då ingår vissa spel.

Det går att spela multiplayer online redan idag i t.ex. Splatoon men det är långt ifrån optimalt där man bl.a. måste använda en mobilapp(!) för att kommunicera så vitt jag förstår.

AmFilm brukar rekommenderas som skydd men det finns inte att köpa i Sverige. Sist jag kollade kostade det runt 100-150kr inkl. frakt och då får man dessutom två skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Loleo:

Det har spekulerats i att Smash bros kan dyka upp i samband med online releasen i september och att det är anledningen till att onlinetjänsten är fördröjd.

Det går utmärkt att spela online på ett flertal spel dock kan du inte prata eller chatta exkluderat är Splatoon 2 där kan du använda en smartphone. Jag spelar en del online spel på switch och utan discord så det går. Visst väntar många av oss på ett bättre online system men nu är det gratis i alla fall.

Hur det fungerar är att du ansluter till en server för onlinespel sen lottas man eller matchas med andra som spelar online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Onlinetjänster ska lanseras i september, väldigt hemlighetsfullt än så länge men det ska vara en prenumerationstjänst med månadskostnad och då ingår vissa spel.

Det går att spela multiplayer online redan idag i t.ex. Splatoon men det är långt ifrån optimalt där man bl.a. måste använda en mobilapp(!) för att kommunicera så vitt jag förstår.

AmFilm brukar rekommenderas som skydd men det finns inte att köpa i Sverige. Sist jag kollade kostade det runt 100-150kr inkl. frakt och då får man dessutom två skydd.

Skrivet av Tiamat:

Det har spekulerats i att Smash bros kan dyka upp i samband med online releasen i september och att det är anledningen till att onlinetjänsten är fördröjd.

Det går utmärkt att spela online på ett flertal spel dock kan du inte prata eller chatta exkluderat är Splatoon 2 där kan du använda en smartphone. Jag spelar en del online spel på switch och utan discord så det går. Visst väntar många av oss på ett bättre online system men nu är det gratis i alla fall.

Hur det fungerar är att du ansluter till en server för onlinespel sen lottas man eller matchas med andra som spelar online.

Tack så mycket för all info!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

The numbers, Mason! What do they mean?

Skämt åsido så är där, för mig, ett par orosmoment med CoD på Switch.
Det första jag oroar mig för är multiplayer. Görs det som i rocketleague där man möter alla spelare oavsett plattform(?), så kommer det nog funka bra.
Låser man det till enbart Switch-spelare är risken för att spelet ska dö en snabb död kanske ganska stor.

Som sagt så har man ju testat förr och det gick ju sådär.
Nåja, ett löst rykte än så länge så jag nackar upp lastbilen med grovsalt och tippar av

Inte alla som spelar CoD för MP samtidigt, beror mycket på hur många som ser vitsen med spelet portabelt. Men viktigt förstås att MP fungerar bra. Borde inte vara något som hindrar crossplay mellan Xbox One och Switch iallafall.

Skrivet av magma86:

Ja, typiskt nintendo. Verkar komma ut många nya och roliga spel detta år.
Nu är det bara att försöka få med sig sambo på det hela så är man all in

Få företag sänker priset på något som redan säljer snabbare än man hinner tillverka.

Skrivet av Tiamat:

Brawlout kommer att få en fysisk release i början av maj, den digitala kopian finns redan ute på e-shop.
http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/brawlout-boxart-656x673.jpg

Källa

Nekopara aka kattjejerna har nu fått en uppdatering och ett preliminärt datum Q3 2018.

http://images.nintendolife.com/news/2018/02/saucy_visual_novel_nekopara_is_coming_to_switch_with_extra_content/attachment/0/large.jpg

The Switch version will have updated graphics, a new theme song, and even some new story episodes.

Källa

Vill du ha ett nytt minneskort med det största minnet som finns tillgängligt?
Från den 10 februari kan du lägga vantarna på denna dyrgrip: Integral 512 GB microSDXC Class 10 Memory.
Kostnad 295 GBP. Med frakt landar det hela på 312,81 GBP närmare 3500:-

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81ccjBWbVyL._SL1500_.jpg

Skvaller Amnesia också på gång till switch?

http://images.nintendolife.com/news/2018/02/both_the_room_and_the_amnesia_games_are_being_considered_for_nintendo_switch/attachment/0/large.jpg

We have had some queries about this, and we are interested in doing a Switch port! Can't make any solid promises right now, but we'll be sure to keep everyone on Twitter updated with further developments.

Källa, Källa II

Landflix Odyssey Kickstarter kampanj har startat, ett spel med spel i spelet. Fantastico Studio har sagt att Switch edition är redan säkrad de €20 000 gör bara att de blir oberoende av en förläggare till spelet.

https://youtu.be/g2pkUSDgdHM

Källa

Xeodrifter kommer den 15 februari €9.99 här är switch versionen:

https://youtu.be/oEFcxOcehX0

Uppgraderingsdags? Känns ganska perfekt för mer extrema Switch-spelare faktiskt. Själv hoppas jag mitt 128GB minneskort räcker tills de lite större minnena sjunker lite i pris.

Det har sagts förr men risken att någon slänger iväg sin Switch i sådanna skräckspel bör ju inte helt ignoreras, kan nog vara bra med ett stabilt fodral hehe.

Xeodrifter trodde jag redan var lanserad. Måste ha blandat ihop det med något annat spel.

Bra summeringar som vanligt!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Uppgraderingsdags? Känns ganska perfekt för mer extrema Switch-spelare faktiskt. Själv hoppas jag mitt 128GB minneskort räcker tills de lite större minnena sjunker lite i pris.

Det har sagts förr men risken att någon slänger iväg sin Switch i sådanna skräckspel bör ju inte helt ignoreras, kan nog vara bra med ett stabilt fodral hehe.

Xeodrifter trodde jag redan var lanserad. Måste ha blandat ihop det med något annat spel.

Bra summeringar som vanligt!

Går ju att köpa 400Gb för 1500 kr att lägga 2000:- för de extra GB är ju fruktansvärt dyrt i dagsläget. Så jag passar mest för pengarna är väl att köra på 200GB och stacka dem i lager

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rise and shine kan tänkas dyka upp till switch TBA.

Källa

Millie som har annonserats ut tidigare
har bekräftats att komma nästa månad till switch.

Källa

Quest of Dungeons har fått en ny patch 1.0.2:

-Tentative fix for freeze bug returning from Home/Sleep
-Video Capture

Källa, Källa II

För oss som gillar special versioner av fysiska spel till switch finns det nu två olika utgåvor av:

The Count Lucanor den första är från signature edition

Den andra som är mycket snyggare är från spanska Amazon och Merge games:

Vad som är exklusivt är pin från den spanska och ett mynt från den engelska.
Själv har jag beställt båda

Mobilspelet Seven Knights (RPG) kommer till switch.

Square Enix har inga planer på att släppa någon större titel under det första kvartalet Q1 2018.
Det här innebär att det som väntar på Dragon Quest XI och Project Octopath Traveler kommer inte att se något släppas förrän tidigast efter april 2018.

Källa

Skvaller: Leksakstillverkare i Tyskland påstår att ett nytt Sonic Racing spel är på gång fast SEGA har förnekat detta.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Zerodiv har listat 3 nya spel till switch Samurai Aces, Sol Divide och Taisen Hot Gimmick e-shop, TBA.

Källa

För er som undrar angående The Count Lucanor special edition så har den engelsk text:

Subtítulos: Español, Inglés, Francés, Alemán

Men manualen är på spanska.

Crash Bandicoot:s trilogi verkar vara på väg till switch i år enligt Nintendosoup som hänvisar till eurogamer som i sin tur hänvisar till ett magasin s.97 (bilden finns i vår tråd med). Enligt deras källa ska Crash komma.

The folks at Eurogamer have confirmed with their sources and agreed Crash Bandicoot N.Sane Trilogy is indeed coming to the Switch this year. Eurogamer’s sources were also one of the first to leak the Switch’s hybrid concept in July 2016, so it seems we are getting close to seeing this rumor turn into reality.

Källa, Källa II, Källa III (s.97)

Bayonetta 2 fungerar bättre och snabbare på switch både i dockat och handhållet jämfört med WII U. Dockat skiljer det 10-20 fps trots att spelet har dippar på under 60 fps i swithc-formatet.

Källa

Fox n Forests kommer i vår till switch, e-shop:

Källa

Biljardälskare ett biljardspel har listats på den europeiska e-shop:en Premium Pool Arena 99:- Ingen NA release. Du kan alltså redan idag köpa spelet för nedladdning.

Källa

Dandara är också ute på e-shop för 120:-

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det kommer en fysisk release på SteamWorld Dig 2 i vår (NA och Europa). Ett spel från 2017 som jag verkligen älskade till switch.

You’ll also find an exclusive double-sided poster featuring iconic artwork along with a reversible inlay with never-before-seen artwork.

Källa, Källa II

Smoke and Sacrifice ett open-world RPG, e-shop, TBA.

Källa

Runbow är på väg till switch detta har de meddelat via sin twitter-kanal.

We are working on it. Just entered final QA- we wanna make sure it's the ultimate Runbow experience, so no stone will be left unturned

Källa

Japan nyheter:

Wonder Boy the dragon's trap får en egen fysisk release även i Japan. Det finns då snart 3 olika fysiska utgåvor.

Källa

Liar Princess and the Blind Prince har ett släppdatum i Japan 31 Maj 6080 Yen.

Källa

Permalänk
Inaktiv

Lade precis en förbokning på Dragon Quest Builders. Hade hoppats på ett lite lägre pris men får duga det jag fick tag i. Ser fram emot att få spela igenom spelet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Lade precis en förbokning på Dragon Quest Builders. Hade hoppats på ett lite lägre pris men får duga det jag fick tag i. Ser fram emot att få spela igenom spelet.

Jag har förbokat det på base.com det tar lite längre tid men det är billigare. Hinner inte med att spela allt jag har köpt nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Jag har förbokat det på base.com det tar lite längre tid men det är billigare. Hinner inte med att spela allt jag har köpt nu

Nice!
Såg nu att Inet skickade spelet redan idag så bör ligga innanför dörren när jag är hem på lunchen imorgon.

Permalänk
Medlem

märkte igår efter ett bit paus från Switchen att den har slutat ladda min enhet, använde dock en annan laddarkabel än vad som följde med, men usb-c som usb-c kan tyckas, sen vettefan om dockan laddar den.. får se idag, blir att skicka in den till Nintendo annars

Permalänk
Medlem

Någon som varit med om att när Switchen är dockad så kan skärmen bli svart tidvis eller tappa ljud, de handlar oftast om under 1 sek men ganska störande.

Känt problem eller produktions problem på min?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hej!

Går i tankarna på att eventuellt köpa mig en Switch då jag har en flickvän i Umeå och jag själv måste pendla 6-7 timmar med buss när jag åker upp dit. Skulle även vara roligt att kunna spela något medan hon pluggar. Jag har fått lånat ett Wii U av en kompis och spelar för tillfället BoTW på hans konsoll (har kanske spelat 2 timmar än så länge, så jag har inte gjort någon särskild progress).

Frågan är ju då: om jag köper en Switch, borde jag köpa BoTW till det och spela det på Switch istället? Om inte, vilket spel rekommenderar ni som första Switch-spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OlaConny:

Hej!

Går i tankarna på att eventuellt köpa mig en Switch då jag har en flickvän i Umeå och jag själv måste pendla 6-7 timmar med buss när jag åker upp dit. Skulle även vara roligt att kunna spela något medan hon pluggar. Jag har fått lånat ett Wii U av en kompis och spelar för tillfället BoTW på hans konsoll (har kanske spelat 2 timmar än så länge, så jag har inte gjort någon särskild progress).

Frågan är ju då: om jag köper en Switch, borde jag köpa BoTW till det och spela det på Switch istället? Om inte, vilket spel rekommenderar ni som första Switch-spel?

Beroende på spel så kommer du kunna spela nästan hela vägen. Bara det kanske kan vara skäl nog.
Billigast är ju att inte köpa något alls, eller fortsätta med Wii U-versionen och skaffa Switch men andra spel till den. Eller, om du kan motivera priset, Switch + Zelda samt något spel till kanske. Själv brukar jag vilja rekommendera Stardew Valley då det är något av det jag uppskattat mest på Switch, jag gillar speltypen (man spelar som bonde och ska ta hand om sin bondgård och göra diverse sidosysslor) men också då spelet är rätt billigt. 140-160kr eller så på eShop.

Finns förstås mycket mer spel till plattformen och väl värt att titta lite närmare på vad som finns. Vi brukar vara bra på att tipsa om spel (och tillbehör) i tråden så kommer nog fler förslag. Zelda och, om spelet intresserar, Stardew Valley är en bra start i mitt tycke.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pillars of Eternity II Deadfire är planerad till switch kommande jul.

Källa

The longest 5 minutes dyker upp på tisdag nästa vecka här är en 20 min lång spelfilm:

Rocket league leksaksbilar kommer ut i mars i USA, $5,99/st.

Källa

Det går nu att förhandsnedladda Payday 2: 9,8 GB den 27:e februari är officiell release.

Tooth and Tail försöker leta sig fram till switch enligt spelskaparna:

Took a step towards making it happen today!

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Pillars of Eternity II Deadfire är planerad till switch kommande jul.

https://youtu.be/aB-Pw9FD-v8

Källa

The longest 5 minutes dyker upp på tisdag nästa vecka här är en 20 min lång spelfilm:

https://youtu.be/oXCvXG1eJ5A

Rocket league leksaksbilar kommer ut i mars i USA, $5,99/st.

http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/rocket-league-toys-656x369.jpg

Källa

Det går nu att förhandsnedladda Payday 2: 9,8 GB den 27:e februari är officiell release.

http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/payday-2-3-656x369.jpg

Tooth and Tail försöker leta sig fram till switch enligt spelskaparna:

Took a step towards making it happen today!

Källa
https://youtu.be/PwP_zAJmKdU

Oväntat med Pillars of Eternity II men riktigt trevligt att det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Någon som varit med om att när Switchen är dockad så kan skärmen bli svart tidvis eller tappa ljud, de handlar oftast om under 1 sek men ganska störande.

Känt problem eller produktions problem på min?

Jag har bara haft min Switch i några veckor men det har hänt mig vid några enstaka tillfällen. Jag har fått en svart skärm i 1-2 sekunder men fortfarande hört ljudet.

Permalänk
Medlem

Är det samma specs på dom olika konsollerna, eller är det bara färgen på joycon'arna som skiljer?

Sitter och tittar på spelbutiken.se och dom har två paket, ett med röd/blåa för 3200,- och ett där båda är gråa men då kostar den 4700,-

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av b0bber:

Är det samma specs på dom olika konsollerna, eller är det bara färgen på joycon'arna som skiljer?

Sitter och tittar på spelbutiken.se och dom har två paket, ett med röd/blåa för 3200,- och ett där båda är gråa men då kostar den 4700,-

Bara färgen som skiljer. Observera att det inte är Spelbutiken som säljer den gråa utan någon form av gråimport från england. Också värt att tänka på är att det förmodligen är säljförbud på de där brittiska modellerna de har listade, går mot elsäkerhetsreglerna, produkter som säljs i Sverige ska stödja vårat elnät, utan adaptrar och annat krafs.

Webhallen åkte dit för detta 2013 men har försökt fula ut lite även efter detta.