börja mina med spel rigg 1080ti

Permalänk
Medlem

börja mina med spel rigg 1080ti

Hello Swec,
jag är sugen på att testa börja mina lite och se hur det går

min rigg består av gtx 1080ti och 7700k
så jag har uppfattat det är att man tjänar mer på starkare rigg

hur börjar man och hur kommer man igång
tack på förhand mvg

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Enklast möjliga är att du går till Nicehash.com
Registrerar dig, laddar ned en klient, loggar in och klickar på "Start"
Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hej

Bra ventilation, om möjligt kör utan chassi sida.
Du kan använda både cpu och gpu .. använd gpu om möjligt
cpu är oftast Monero du behöver en luftkylare, noctua d15 eller annan liknande.
Eller en vattenkylning - custom loop .. allt i ett lösningar har en förmåga att gå sönder vid
max belastning över längre tid.

Läs även på ang avgifter som kan tas ut. tillex nicehash.
De blev även hackade för ett tag sedan. testa betterhash först.
Använd deras online wallet. Dra upp minneshastigheten - hitta ett läge som ger mest H/s
med så lite värme som möjligt. oftast kan du dra ner core clock å ändå få samma resultat.
Elförbrukningen går också ner när du använder kortet på rätt sätt.

Se över vems el du vill använda. du kanske har ett föråd med elutag.
eller ett garage mm .. då är det 100% vinst för dig.

Om du vill mina i större skala använd mining rack.

https://www.betterhash.net/

https://www.nicehash.com/

// Lycka till ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av netbound:

Hej

Bra ventilation, om möjligt kör utan chassi sida.
Du kan använda både cpu och gpu .. använd gpu om möjligt
cpu är oftast Monero du behöver en luftkylare, noctua d15 eller annan liknande.
Eller en vattenkylning - custom loop .. allt i ett lösningar har en förmåga att gå sönder vid
max belastning över längre tid.

Läs även på ang avgifter som kan tas ut. tillex nicehash.
De blev även hackade för ett tag sedan. testa betterhash först.
Använd deras online wallet. Dra upp minneshastigheten - hitta ett läge som ger mest H/s
med så lite värme som möjligt. oftast kan du dra ner core clock å ändå få samma resultat.
Elförbrukningen går också ner när du använder kortet på rätt sätt.

Se över vems el du vill använda. du kanske har ett föråd med elutag.
eller ett garage mm .. då är det 100% vinst för dig.

Om du vill mina i större skala använd mining rack.

https://www.betterhash.net/

https://www.nicehash.com/

// Lycka till ...

Några tips.
Använd ALDRIG en onlinewallet. En paperwallet på din dator blir mycket säkrare. Svårt att hacka ett papper...
Använd inte "onlinelösningar" för mining det kostar. Mina själv.
Nvidiakort = mina etherum. Googla och läs på. En bra länk är --> https://forum.ethereum.org/categories/mining

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Några tips.
Använd ALDRIG en onlinewallet. En paperwallet på din dator blir mycket säkrare. Svårt att hacka ett papper...
Använd inte "onlinelösningar" för mining det kostar. Mina själv.
Nvidiakort = mina etherum. Googla och läs på. En bra länk är --> https://forum.ethereum.org/categories/mining

Nu går du in på sånt som är för lite mer hardcore miners, tror TS bör starta med Nicehash för att seadn jobba sig vidare efter att ha fått lite mer förståelse för mining.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nu går du in på sånt som är för lite mer hardcore miners, tror TS bör starta med Nicehash för att seadn jobba sig vidare efter att ha fått lite mer förståelse för mining.

Använder själv NiceHash på min spelrigg. Kostar 20 kr att överföra pengar till annan plånbok/affär upp till 6700 kr med BTC kursen just nu ($8 500/BTC). Kör med Electrum plånboken att överföra till ifall NiceHash skulle bli hackad. Dubblas värdet på BTC imorgon får du även dubbla mina andra värden.

Har jag räknat rätt? Any BTC walle From 0.003 (min) to 0.1 BTC fee 0.0003 BTC

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Vill man testa på mining hemma, är en online Wallet ett bra sätt att komma igång.
man kan naturligtvis flytta över sin online wallet till en intern om man vill.

Ang kostnader,drift. Beror naturligtvis på de lösningar man väljer.
Vilka inkomster man har etc

Allt eftersom Doctor9 blir mer kunnig, finns det fler alternativ att tillgå.
Han är nog tillräckligt smart, att läsa sig till den information som behövs för att
komma vidare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Att styra någon till sämre alternativ kan väl aldrig vara rätt? Om någon ber om råd bör man väl ge de bästa man kan eller bara vara tyst, istället för att ge råd som man vet är klass 2 eller 3.
Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Att styra någon till sämre alternativ kan väl aldrig vara rätt? Om någon ber om råd bör man väl ge de bästa man kan eller bara vara tyst, istället för att ge råd som man vet är klass 2 eller 3.
Hur tänkte du nu?

"jag är sugen på att testa börja mina lite och se hur det går"

Om någon söker hjälp att hitta ett bra, första mekaniskt tangentbord så börjar man inte länka till hur man bygger löder ihop och bygger egna.

Det är relativt krånglat att sätta sig in i mining, online/offline plånböcker och då kan Nicehash vara en bra grund att starta på, för att under tiden man lär sig migrera till bättre lösningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att börja minea vertcoin istället som är ASIC resistent. Du kan även sätta upp din egna node så andra kan minea på den och du tjänar pengar på Fees också.
Det är väldigt enkelt att sätta upp och en One click miner finns också.
Gå in på www.reddit.com/r/vertcoinmining så finns det tonvis av guider och information.

Dock skulle jag ladda ner vertcoin wallet också och köra det lokalt på en dator som du minar mot då electrum & online wallets brukar vara rätt sega på ta emot betalningar.

Jag har på ungefär 3 månader(inte 24/7 utan bara när jag inte är hemma) skrapat ihop 16 vertcoin. Just nu efter crashen är värdet 3-4$ men låg på ungefär 6-8 USD innan. Detta är på mitt 970 med ungefär 22 MH/S. Ett 1080Ti borde kunna få ut iallafall 150 MH/S

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Varför i h rekommenderar alla att mina etherium med nvidia?
Det var månader sedan det var det mest lönsamma att mina.
Du tjänar betydligt mer på att mina mot en pool som växlar mellan Equihash,Lyra2REv2,NeoScrypt exempelvis miningpoolhub.

Eth är för nuvarande #24 på mining listan av bäst inkomst/24h för ett 1080TI enligt whattomine. #23 om man kollar på senaste 7 dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Hur tänkte du nu?

hur bra ett råd är definieras inte av hur avancerad rekommendationen är, det definieras av hur anpassat det är till mottagaren.
Ditt råd är ungefär som att säga till en nybörjare på skidor att köpa ett par nya skidor, pjäxor, hjälm, skidkläder och ställa sig i en svart pist, istället för att hyra ett par skidor i en ort, gå i skidlektioner och se hur det går

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome