nicehash på speldator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad ligger ni på med nicehash? Jag installerade det idag och ligger på 1,5-1,6USD per dygn med ett 1060 3gb.
Kan man föra över pengarna till paypal sen om man lyckas få ihop en slant?

Gpun ligger på 82grader stabilt med 56% fläkt, fläkten verkar aldrig gå högre än 56% enligt HWmonitor, hur kommer detta sig? Det vore bekvämt med en lägre temperatur.

Sen ligger grafikkortet på 1506MHz men har boost på 1708, hur kommer det sig att kortet inte kör på boostläget när man minar?

Jag kör inte nicehash men inkomsterna generellt har gått ner på sistone då kurserna fallit. Verkar rimlig inkomst om man jämför med whattomine.com och 1060. Tror man kurserna på kryptovalutor kommer gå upp så kan man vänta till bättre tider innan man växlar till SEK men med risken att det kan gå ner mera. Man kan växla till EUR på t.ex. coinbase och överföra till sitt bankkonto i Sverige eller växla via localbitcoins och få swishat pengarna. Vet inget sätt att få det direkt till paypal men har inte kollat efter detta heller.

80 grader är för varmt, du bör försöka få ner temperaturen. Jag kör inte Windows så osäker exakt hur man gör där men i Linux har jag sänkt Power limit till 80 W från standard 120 W (tror man ställer in procent på Windows så testa 70%) och så har jag ställt in fläkten till konstant hastighet runt 65% och får temperatur runt 60 grader på mitt 1060 3 GB. Nvidia klockar ner grafikkortet en aning i compute-mode som aktiveras när man minar (det känner av när man kör CUDA). När man sänker Power Limit så underklockas och undervoltas grafikkortet. Man kan överklocka litegrann även om man sänkt Power limit. Kanske +150 MHz på GPU och +500 MHz på grafikminnet, man får testa sig fram. Det blir som ett krångligt sätt att undervolta men det är så man gör det på nvidia. Tror folk brukar köra något som heter MSI afterburner eller något sådant? På Linux köra jag nvidia-smi i kombination med nvidia-settings. Kombinationen sänkt Power limit och lätt överklockning blir som att köra en aning undervoltat för att spara ström och värme. Det är olika på olika kort hur mycket man kan sänka Power limit utan att tappa för mycket prestanda så man får testa sig fram. Beror väl på elpriset också hur pass mycket det är värt att spara ström men det är vettigt att inte köra alltför hårt (alltså med för högt inställd Power limit) om grejerna ska hålla länge.

Det är viktigt att ha bra kylning i chassit om du har grafikkortet inuti en datorlåda. T.ex. om du kan sätta en fläkt i sidoplåten intill grafikkortet och/eller en extra utsugsfläkt i toppen på lådan. Damma ur datorn ordentligt också. Eller kör "open frame", alltså utan låda.

Permalänk
Medlem

Jag minar Vertcoin(VTC) mot min egna node(får lite fees också på andra som minar på den), när jag inte är hemma. Lyckats skrapa ihop 16 Vertcoin nu på ungefär 3 månader, med mitt 970. Dock är det LÅÅÅNGT ifrån 24/7 mining. Jag har faktiskt ingen aning om antalet timmar de senaste månaderna jag minat aktivt.

Vertcoin är ASIC resistent så ni med ANTminers kan fara åt fanders
Nära kopplat till Litecoin, och har en väldigt bra community och aktiva developers.
Snart dags för Listing på flera exchanges efter att communityt samlade ihop 10000 VTC för att kunna listas på flera exchanges.

Va inte nicehash hackat för några veckor sen?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Vad ligger ni på med nicehash? Jag installerade det idag och ligger på 1,5-1,6USD per dygn med ett 1060 3gb.
Kan man föra över pengarna till paypal sen om man lyckas få ihop en slant?

Gpun ligger på 82grader stabilt med 56% fläkt, fläkten verkar aldrig gå högre än 56% enligt HWmonitor, hur kommer detta sig? Det vore bekvämt med en lägre temperatur.

Sen ligger grafikkortet på 1506MHz men har boost på 1708, hur kommer det sig att kortet inte kör på boostläget när man minar?

Jag kan inte svara på hur du får över de pengar du har. Troligtvis måste du sälja de du tjänar in eftersom du får betalt i Bitcoins.
När de kommer till din boost så är de högst troligt tempen på ditt grafikkort som tvingar ner din frekvens. Här påverkar ju temperaturerna, fläktarnas hastighet, hur mycke ström man tillåter grafikkortet att dra hur pass högt grafikkortet kommer boosta.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

@Elektron:

Jag pendlar mellan 37-60 kr /dag med mitt 1080ti och drar ca 405W

Men jag har satt en mer aggressiv fläktkurva, så den bli aldrig varmare än 60C

Mitt 970 drar in ca 15-20 kr/dag. drar ca 250w

Datorn med AMD 290 asus drar in 22-25 kr/dag och med sänkt volt så drar systemet ca 350w

Jag lägger över mina pengar till Coinbase, för det är utan avgift om man göra det via Nicehash.

Sen måste man bara verifiera sitt konto på Coinbase med att körkort eller Pass.
Och för att kunna få pengarna utbetalt till ett svenskt bankkonto så måste man göra en överföring till Coinbase, jag förde över 1Euro <---- Måste vara i euro, man får tillbaka den sen när verifieringen är klar. Kan ta upp emot 3 dagar.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad ligger ni på med nicehash? Jag installerade det idag och ligger på 1,5-1,6USD per dygn med ett 1060 3gb.
Kan man föra över pengarna till paypal sen om man lyckas få ihop en slant?

Gpun ligger på 82grader stabilt med 56% fläkt, fläkten verkar aldrig gå högre än 56% enligt HWmonitor, hur kommer detta sig? Det vore bekvämt med en lägre temperatur.

Sen ligger grafikkortet på 1506MHz men har boost på 1708, hur kommer det sig att kortet inte kör på boostläget när man minar?

82 grader under långa perioder skulle jag undvika. Försök hålla dig till omkring 60.

Mina 2st Vega 64 klockade till 1408 Core @ 0.9V och 1100 Mem @ 0.9V ger ungefär 8$ (~65 SEK) om dagen innan el (datorn drar runt 580watt totalt). I början av Januari låga jag på runt 120-130 kr om dagen om jag minns rätt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad ligger ni på med nicehash? Jag installerade det idag och ligger på 1,5-1,6USD per dygn med ett 1060 3gb.
Kan man föra över pengarna till paypal sen om man lyckas få ihop en slant?

Gpun ligger på 82grader stabilt med 56% fläkt, fläkten verkar aldrig gå högre än 56% enligt HWmonitor, hur kommer detta sig? Det vore bekvämt med en lägre temperatur.

Sen ligger grafikkortet på 1506MHz men har boost på 1708, hur kommer det sig att kortet inte kör på boostläget när man minar?

Ca 20-30 kr/ dygnet. GTX 1080 och Ryzen. 67 grader i snitt på grafikkortet utan extra inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]