Vad kan jag få för den här gamla datorn + skärmen?

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för den här gamla datorn + skärmen?

Jag ska sälja min gamla dator + skärm. Datorn ser ut såhär (+ en Cooler Master Hyper 212 EVO, med processorn överklockad till 4.5 Ghz) och skärmen är en BenQ 27'' XL2720T 120Hz. Jag vet att datorn är gammal och förväntar mig inte att få särskilt mycket pengar för datorn. Dock i och med alla galna priser pga krypto-mining kanske jag kan få mer än vad jag trott. Är 1000 kr för dator + skärm ett rimligt pris, till exempel? Kan jag få mer?

EDIT: Windows kopian ingår inte i köpet. Den behåller jag själv.

Permalänk
Avstängd

1000 kr? Lägg ut det på blocket för 2000-3000 kr så får du det säkert sålt, datorn må vara rutten men klarar ändå de mest vanliga spelen som LoL, CS, dota osv, sen finns det säkert någon torsk som bara hade gett 1000 kr för en 27" 120hz skärm.

Permalänk

Du kan nog få mellan 2500-3500:- på blocket

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Går troligtvis att få lite mer än en tusing; 1500-2000kr kanske.

Windows 7-licensen är en OEM-licens, och får därför inte installeras på en annan dator än den som den ursprungligen installerades på. Därmed kanske du borde sälja den med datorn (om du bryr dig om licensvillkor, går såklart att rent tekniskt kringgå reglerna).

Permalänk
Inaktiv

tror du får den lättare såld med windows, gärna med windows färdigt installerad from scratch. folk kan få kortslutning i hjärnbarken ifall de köper en dator utan os.

Skickades från m.sweclockers.com