Elektronik gamla hårddiskar telefoner minnen xbox PSU dvd Kasta??

Permalänk

Elektronik gamla hårddiskar telefoner minnen xbox PSU dvd Kasta??

Dagens I-landsproblem, Hur gör ni med "gammal" teknik?

Allt eftersom man uppgraderar så läggs det gamla uttjänta på vinden.....

Har länge haft en massa mindre hårddiskar 160 gb en till 1 tb, men nu ska jag köpa två större 4-6 gb disksr, men vad göra med de gamla? Känns som det blir en låda på vinden även för dessa.... Elektronik är roligt men när det går så fort så hinner sakerna aldrig "gå sönder".

Har några kartonger med gamla mobiltelefoner typ Cetelco Hotline etc tänker att det kan vara roligt att ha i framtiden. Samma med Xbox, 4 stycken olika fullt fungerande men vem kör med 360 idag.....

Fina (när de var nya) Dvd spelare cd spelare etc men allt körs via datorn idag. Har över 1000 stycken dvd filmer men samma där, det mesta finns redan på nätet alt så dålig bild på 4K.

Surfplattor gamla bärbara datorer (har kvar min Toshiba jag köpte 2001 och hade under min Civilekonom utbildning fram till 2006, som funkar än kdag, förutom batteriet.

Så hur tänker ni där? Förvaringsutrymme är inget problem, men att bara ha känns också lite onödigt,

Permalänk
Medlem

Jag ger bort eller säljer allt jag inte använder. Känns onödigt att ha fungerande prylar på som bara samlar damm?

Min gamla macbook från 2008 rullar fortfarande på. Min syster fick ta över den när jag uppgraderade.

Permalänk
Avstängd

Miljöpartiet pratade senast idag om att det skulle bli någon form av pant på gammal elektronik. De var iallafall deras dröm så man inte samlade gammalt mög i garderober och källare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

När jag uppgraderar till något nytt så brukar jag antingen skänka bort det gamla eller lägga upp det billigt på tradera. Bättre att det kommer till användning för någon än att det ligger på vinden och samlar damm.

Permalänk
Inaktiv

Satt i en liknande sits för några år sedan och idag har jag i princip inget onödigt kvar.

• Försök sälja eller ge bort så mycket som möjligt innan det blir helt omodernt

• Gå igenom mobilsamlingen, plocka en eller två av de som fungerar bäst och spara som reserv eller nödtelefon och gör dig av med resten

• Det som ändå slängs ska sorteras och köras till återvinning så blir det nya moderna prylar av de gamla