Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för Eleven: Table tennis.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag skulle vilja slå ett slag för Eleven: Table tennis.

Bra men svårt. Racket fury på winter sale nu också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Börja med att testa gratisspelen du fick med Rift.
Finns många bra spel som kostar så de är svårt får kolla tidigare i tråden och läsa recensioner etc.
Just nu är de winter sale om du vill bunkra upp lite. Själv börja jag med windlands de är riktigt skoj och bra för att träna upp vr benen. När du fixar att hoppa runt i windlands utan att tappa balansen fixar du de mesta

Se till så du är med i senaste betan för oculus de har desktop miljö där. Använder bigscreen beta en del fungerar bra för de jag använder den till. Virtual desktop har jag köpt men använder aldrig men går nog ställa in lite mer dära. Nu har jag absolut ingen lust att köra desktop i VR använder bigscreen beta för film och vissa spel som gör sig bra i cinema läge.

Spel med flygplan, jet fighters, helis låter som DCS. Kan bli hyr dyrt som helst beroende på vad du flyger och de är inge vidare spel du måste nog gilla själva känslan av att simulera äkta flygning. Bara gammalt flyg finns diverse IL 2 lir, rise of flight. Wings of thunder om du vill ha mer arkad.

Skrivet av Ferrat:

@Michelangelo: Pixlet/suddet är delvis bara se till att du har de rätt inställt etc, tänk på att man även kan vinkla headsetet, gjorde enorm skillnad för mig. Sedan är det lite vana, efter ett tag ser du inte så mycket sudd för hjärnan filtrerar bort all onödig info.

Om du fick med Robot Recall är det en väldigt bra titel att börja med, det är en lätt AAA titel, lite kort men bra och mycket replay samt att du kan vänja dig rätt bra i det, vill du träna magen lite så är Echo Arena bra, den är jobbig för nybörjare ofta iom fri 3D movement när du står still ^^

EDIT:
Sedan testa demo versionen av Pavlov VR på steam, det ger en försmak för hur FPS sidan ser ut, helt annan sak än vanligt ^^

Skrivet av knge:

Glöm inte att de flesta vr spel på steam funkar också.

75% rabatt på Elite Dangerous tex är väl ett givet köp, med det är basversionen utan landning på planeter.
http://store.steampowered.com/app/359320/Elite_Dangerous/

Tackar för tipsen, blev att jag köpte red pack hos oculus verkar innefatta en del jag söker iaf.

Ska spana på det ni nämnt och tipsat om med (dåligt med tid i juletid bara)

Tack.

Permalänk
Medlem

Har varit lite tveksam till deras paketpriser men såg precis den här texten när jag tittade lite idag.

Citat:

Du får ett rabatterat pris eftersom du redan äger ett eller flera objekt i det här paketet.

Trevligt att man slipper betala för samma spel igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Har varit lite tveksam till deras paketpriser men såg precis den här texten när jag tittade lite idag.
Trevligt att man slipper betala för samma spel igen.

Tycker dock inte priserna blir särskilt bra om man äger de flesta verkar bli närmast fullpris då. Sen så räknas inte titlarna man köpt på steam heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nu när Oculus Rift + Touch Controllers faktiskt hade sjunkit under 4000 kronor slog jag äntligen till och beställde ett exemplar! Jag har egentligen varit intresserad av VR i flera år, och kikade först på Oculus när Development Kit 720p var på tapeten. Det är dock inte förrän nu som jag tycker priset har fallit ned till en rimlig nivå.

Med det sagt är jag sjukt taggad! Väntar fortfarande på att den ska nå mitt närmaste ombud, men det borde ske idag eller imorgon! Är det något ni kan rekommendera att jag kompletterar med? En tredje sensor kommer definitivt att införskaffas inom en snar framtid, men nu tänker jag främst på HDMI-förlängning/ USB-förlängning etc. Jobbar på Kjell, så har god tillgång till sådana prylar ;).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Usb förlängning kommer med extrakameror. Kan va skönt med hdmiförlängning spar på hdmi porten och ger lite mer rörelsefrihet om än du riskerar mer blackouts. Gäller du köper bra adaptrar kablar. Köpte vinklad adapter på kjell och den var kass... Hdmi kablar köpte jag på amazon och de strula en del. Testar aktiv hdmi repeateroch peppar peppar fungerar bra än så länge.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Tack för svar! Ska nog testa aktiv hdmi-förlängare + bra kvalitet på kabeln då, eller helt enkelt en hane/hona förlängning på HDMI.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Har nu fått tag i Riften och lekt runt i bland annat Lone Echo, och jag måste säga att det i sina bästa stunder är bland det coolaste jag upplevt i spelväg. Dessvärre kraschar Lone Echo väldigt frekvent för mig när jag är utanför stationen, vilket för tillfället tar ned upplevelsen rätt många snäpp. Dessutom märker jag direkt att jag kommer att behöva placera en tredje sensor mittemot min nuvarande setup för att få ordentlig 360-upplevelse, men det var att förvänta sig.

Finns sensorer enbart att köpa via Oculus själva? Hittar inga återförsäljare som säljer dem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

@anon5930:
Yeah med en drönare man kan växla till om man måste göra ärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Har nu fått tag i Riften och lekt runt i bland annat Lone Echo, och jag måste säga att det i sina bästa stunder är bland det coolaste jag upplevt i spelväg. Dessvärre kraschar Lone Echo väldigt frekvent för mig när jag är utanför stationen, vilket för tillfället tar ned upplevelsen rätt många snäpp. Dessutom märker jag direkt att jag kommer att behöva placera en tredje sensor mittemot min nuvarande setup för att få ordentlig 360-upplevelse, men det var att förvänta sig.

Finns sensorer enbart att köpa via Oculus själva? Hittar inga återförsäljare som säljer dem.

Yes, pretty much bara Oculus själva och Amazon som säljer dem. Det följer med en 5-meters USB repeater med sensorer nuförtiden, vilket är trevligt.

Udda att Lone Echo kraschar, jag har inte haft några bekymmer med det. Jag vet dock att frameraten brukar dippa rejält just runt airlocken, troligtvis eftersom den laddar in många fler assets.

In other news så kom det en ny uppdatering till Core 2.0 idag: se här. Nytt environment och lite fler prylar att stoppa i sitt Home.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

är sugen på att införskaffa en Rift, undrar dock hur jag ska koppla in den, 2 sensorer och headsetet kräver väl 3st usb portar? jag har ett Asus Z170 moderkort med 7st usb portar (2st 2.0, 6st 3.0 och 1st 3.1) använder dock alla på moderkortet. har 4 lediga på chassit (Fractal design R5).

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

är sugen på att införskaffa en Rift, undrar dock hur jag ska koppla in den, 2 sensorer och headsetet kräver väl 3st usb portar? jag har ett Asus Z170 moderkort med 7st usb portar (2st 2.0, 6st 3.0 och 1st 3.1) använder dock alla på moderkortet. har 4 lediga på chassit (Fractal design R5).

Du kommer troligtvis behöva köpa ett PCI-E kort med fler USB 3.x portar i så fall. Jag kan nästan garantera att alla USB-portar på ditt chassi går till samma USB-kontroller på moderkortet, och en USB-kontroller har inte nog med bandbredd till två sensorer, själva Riften och de andra grejerna som du har inkopplade på samma kontroller fast i de bakre portarna.

Det du skulle kunna utreda är hur många USB-kontrollers som finns på dit moderkort och fundera på om du kan flytta om lite av din andra kringutrustning så att du får en USB 3.0-kontroller fri till enbart sensorerna. Du kan dels se färgkodningen av själva portarna, eller gräva i enhetshanteraren eller moderkortsmanualen för att ta reda på vilka portar som går till vilken USB-kontroller.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Du kommer troligtvis behöva köpa ett PCI-E kort med fler USB 3.x portar i så fall. Jag kan nästan garantera att alla USB-portar på ditt chassi går till samma USB-kontroller på moderkortet, och en USB-kontroller har inte nog med bandbredd till två sensorer, själva Riften och de andra grejerna som du har inkopplade på samma kontroller fast i de bakre portarna.

Det du skulle kunna utreda är hur många USB-kontrollers som finns på dit moderkort och fundera på om du kan flytta om lite av din andra kringutrustning så att du får en USB 3.0-kontroller fri till enbart sensorerna. Du kan dels se färgkodningen av själva portarna, eller gräva i enhetshanteraren eller moderkortsmanualen för att ta reda på vilka portar som går till vilken USB-kontroller.

någon som kan rekommendera något bra PCI-E kort? (får gärna vara billigt)

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

hmm får inte igång riften idag. Får meddelande om att mjukvaran kanske håller på och uppdateras och löser de sig inte ska jag kontakta support? Någon fler? De fungera fint igår efter uppdateringen som gjordes då.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har du fått igång det genom att ändra datum på din PC före utgångsdatumet på certifikatet?
De ska fixa det men sånt suger att de inte hade koll.

Permalänk
Medlem

Har inte gjort den rädd de ska ställa till med annat strul. Fixar de inte de till i morgon blir man smått tvingad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis har Oculus fixat problemet imorgon. Har inte följt uppdateringarna alltför noga men borde vara relativt enkelt fixat. Dock störande och ganska illa att man missat uppdatera certifikatet.

Permalänk
Medlem

Jag antar att lösningen måste ske med någon sorts uppdatering, men är det möjligt om man inte ens kan starta oculus home?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elumes:

Och dom som någon gång använt sin rift sedan februari kommer få motsvarande 15 USD inom en vecka på sitt oculuskonto.

Ganska bra kompensering ändå om man frågar mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Och dom som någon gång använt sin rift sedan februari kommer få motsvarande 15 USD inom en vecka på sitt oculuskonto.

Ganska bra kompensering ändå om man frågar mig.

Instämmer.

Blir att snegla runt vad som finns lagom tills dessa bör dyka upp.

Permalänk
Medlem

När kommer nya generationens OR tro? Provade en för ett tag sen men tyckte upplösningen var sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle77:

När kommer nya generationens OR tro? Provade en för ett tag sen men tyckte upplösningen var sådär.

Med tanke på att de ska lansera trådlösa och "budget" versioner lär det ta ett tag. VR är fortfarande tungdrivet och ganska smalt utbud, tror de kommer driva för att minska kostnader och pusha utveckling innan de gör något some är extremt mycket bättre upplösningsmässigt. Däremot kommer de nog komma ny teknik som förbättrar upplevelsen, nya linser, eye tracking osv.
Iofs så med eye tracking så kommer möjligheten att ha mer adaptiv upplösning vilket kan göra stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Med tanke på att de ska lansera trådlösa och "budget" versioner lär det ta ett tag. VR är fortfarande tungdrivet och ganska smalt utbud, tror de kommer driva för att minska kostnader och pusha utveckling innan de gör något some är extremt mycket bättre upplösningsmässigt. Däremot kommer de nog komma ny teknik som förbättrar upplevelsen, nya linser, eye tracking osv.
Iofs så med eye tracking så kommer möjligheten att ha mer adaptiv upplösning vilket kan göra stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Upp till 30% prestandavinst sa Tobii under CES att man kan få med eye tracking.
Det är spikat att StarVR får eye tracking under 2018. Kanske början på 2019. Fast det får ju vi hemmakonsumenter ingen nytta av direkt.
Igår blev det också klart att Qualcomm bakar in Tobiis EyeCore algoritmer och hårdvara i sina mobila headsets referens design och dev kit med Snapdragon 845.

Eye tracking är redan fixat. Det är upp till tillverkarna att spotta fram nya headsets nu

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Upp till 30% prestandavinst sa Tobii under CES att man kan få med eye tracking.
Det är spikat att StarVR får eye tracking under 2018. Kanske början på 2019. Fast det får ju vi hemmakonsumenter ingen nytta av direkt.
Igår blev det också klart att Qualcomm bakar in Tobiis EyeCore algoritmer och hårdvara i sina mobila headsets referens design och dev kit med Snapdragon 845.

Eye tracking är redan fixat. Det är upp till tillverkarna att spotta fram nya headsets nu

Jo precis, menade att det tar tid för dem att få ut det och marknaden har ju just börjat stiga så svårt att advansera då man riskerar förlora mer på det än vinna. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Nu är tydligen Skyrim VR släppt till oculus, någon som provat?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Håller på och laddar ned just nu, kan skriva lite om hur jag upplever det iväll om jag inte fastnar. =D
Införskaffat på greenman gaming med 20% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Håller på och laddar ned just nu, kan skriva lite om hur jag upplever det iväll om jag inte fastnar. =D
Införskaffat på greenman gaming med 20% rabatt.

Sweet, tack for tipset! Har inte anvant mina gratis $15 man fick for oculus flustercluck med Runtime error-buggen i mars. Men å andra sidan, Skyrim kanske inte saljs via Oculus Store, utan på Steam?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2