Permalänk
Medlem

Kraken X62 vs Corsair H115i Pro Rgb

Hej!

Sitter och velar mellan dessa AIO kylare och har svårt att bestämma mig.
Corsair H115i Pro
NZXT Kraken X62

Har läst drösvis med recensioner och båda presterar extremt likvärdigt, både vad det gäller kylning och ljudnivå. Ibland vinner Kraken och ibland H115i Pro och det gör det svårt att välja. Corsair har inte funnits ute så länge heller så det är svårt att hitta omdömen från slutkund.

Det som talar för Corsair är att den använder Asetek gen 6 pump och Kraken gen5, vad nu skillnaden kan vara? Någon förbättring borde ju åtminstone finnas, kanske lägre ljudnivå? Vet att en del pumpar kan låta som en stenkross på höga varv (hade en H100i GTX förut)

Någon som har lust att ge sin åsikt? Kanske finns några här som har Kraken X62 eller H115i Pro och kan dela med sig om sin upplevelse med dessa?

Tack på förhand.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Hej! Monterade min 115i PRO rgb igår efter delid och är otroligt nöjd över köpet. Tempsen droppade rejält givetvis men mest glad blev jag över hur tyst kylaren är. Det som kan vara lite störande enligt mig är kabeldragningen kan vara lite knixigt att få till snyggt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte tillslut Corsair H115i Pro RGB och är riktigt nöjd med köpet. Kör min i5 8600k på 4,8Ghz med 1,25v och den håller sig sval samtidigt som kylaren är tyst. Jag kör både fläktar och pump på quiet hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Har inte börjat klocka min 7700k ännu men jag är förhoppningsfull på bra resultat både tempsen och OC. Kör fläkten än så länge på ”balanced” men hörs knappt vid mindre test så som Cinebench och intelburn. Kommer nog skriva lite i 7700k tråden hur jag har lyckats.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt och väntar på 150i pro 360 rad varianten. Reviews har ju varit allt från det bästa till mediokert betyg. Så får se hur det blir. Ska bli spännande, den skulle iaf. vara väldigt tyst som också verkar vara fallen jag läser här.