Permalänk
Medlem

VARNING för Itux

Hej,

Detta blufföretag ska man inte ha att göra med.

WAN lampan på mitt fiber lyser inte och detta är felanmält 2/2.
Ringer man Ownit min lev så säger dom att dom inte hört nåt från Itux som är nätansvarig.
Ringer man Itux så säger dom att dom inget vet för att dom inte får svar från entreprenör tekniker.

Itux har nu den 4:e gången sagt att tekniker skall höra av sig men så har aldrig skett.

Sicket skitföretag. Noll support och kundkänsla.
Ownit sitter i händerna på Itux och väntar bara på svar från dem.

Så om ni funderar på att skaffa fiber med Itux inblandade så gör inte det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Hej,

Detta blufföretag ska man inte ha att göra med.

WAN lampan på mitt fiber lyser inte och detta är felanmält 2/2.
Ringer man Ownit min lev så säger dom att dom inte hört nåt från Itux som är nätansvarig.
Ringer man Itux så säger dom att dom inget vet för att dom inte får svar från entreprenör tekniker.

Itux har nu den 4:e gången sagt att tekniker skall höra av sig men så har aldrig skett.

Sicket skitföretag. Noll support och kundkänsla.
Ownit sitter i händerna på Itux och väntar bara på svar från dem.

Så om ni funderar på att skaffa fiber med Itux inblandade så gör inte det!

Det nya och moderna sättet att driva företag.
Du köper din tjänst hos Ownit som som köper tjänsten från ITUX som i sin tur köper en tjänst från entreprenör X som i sin tur har underentreprenör Y som är beroende av företag Z.

Och det fina med upplägget, från företagens sida, är att alla kan skylla på alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Hej,

Detta blufföretag ska man inte ha att göra med.

WAN lampan på mitt fiber lyser inte och detta är felanmält 2/2.
Ringer man Ownit min lev så säger dom att dom inte hört nåt från Itux som är nätansvarig.
Ringer man Itux så säger dom att dom inget vet för att dom inte får svar från entreprenör tekniker.

Itux har nu den 4:e gången sagt att tekniker skall höra av sig men så har aldrig skett.

Sicket skitföretag. Noll support och kundkänsla.
Ownit sitter i händerna på Itux och väntar bara på svar från dem.

Så om ni funderar på att skaffa fiber med Itux inblandade så gör inte det!

Skrivet av madtop:

Det nya och moderna sättet att driva företag.
Du köper din tjänst hos Ownit som som köper tjänsten från ITUX som i sin tur köper en tjänst från entreprenör X som i sin tur har underentreprenör Y som är beroende av företag Z.

Och det fina med upplägget, från företagens sida, är att alla kan skylla på alla.

Börjar likna Hassan och städhjälpen:

https://www.youtube.com/watch?v=307zvsiHCOc

Permalänk
Medlem

Äger iTux infrastrukturen / passiva nätet? Om inte, ta kontakt med nätägaren alt stadsnätet. ITux är bara leverantören utav tjänsterna i nätet, alltså kommunikationsoperatör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Det nya och moderna sättet att driva företag.
Du köper din tjänst hos Ownit som som köper tjänsten från ITUX som i sin tur köper en tjänst från entreprenör X som i sin tur har underentreprenör Y som är beroende av företag Z.

Och det fina med upplägget, från företagens sida, är att alla kan skylla på alla.

Du glömde sedan att företag Z egentligen är Ownits dotterbolag, bara för att sluta cirkeln

Permalänk
Avstängd

@kiario:

Kan vara problem med nätdelen?

På min skolan så hade vi problem med internet och det visar sig vara problem med elen i skolan så dom kom och säte dit en UPS som löser problemet kanske har du samma problem.

Har aldrig haft problem med Itux.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Äger iTux infrastrukturen / passiva nätet? Om inte, ta kontakt med nätägaren alt stadsnätet. ITux är bara leverantören utav tjänsterna i nätet, alltså kommunikationsoperatör.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej. Jag har kontaktat alla som jag tror är inblandade. Ownit, Itux och Fibertjänst. Noll support och bara tomma löften från alla. Detta är nog det sämsta jag varit med om med avseende på it support. Ownit lovar att tekniker skall höra av sig. När jag ringer dom och säger att ingen hört av sig så skyller dom på Itux. itux säger att dom inte kan få kontakt med entreprenör. Fibertjänst säger ingenting.
Den 20 januari skulle det varit igång men det har inte hänt nåt.

Permalänk
Medlem

Fibertjänst.... sämsta aktören på marknaden genom alla tider.

Dom bygger halvfärdiga nät lite här och där. Ena delen Skanova och andra delen iTux på vissa ställen, då dom "tappat" kontrakt med Skanova pga alla jäkla strul. Nu bygger dom åt iTux (Com Hem).

Tips är att skriva på deras Facebook om problemet, så kanske det händer något. För dom har problem helt enkelt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@kiario:

Kan vara problem med nätdelen?

På min skolan så hade vi problem med internet och det visar sig vara problem med elen i skolan så dom kom och säte dit en UPS som löser problemet kanske har du samma problem.

Har aldrig haft problem med Itux.

Har en bekant som jobbar som fibertekniker. Hos just hans kunder som felanmäler är 9/10 antingen dåliga nätadaptrar eller helt icke-fungerande nätadaptrar, så det ligger något i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Fibertjänst.... sämsta aktören på marknaden genom alla tider.

Dom bygger halvfärdiga nät lite här och där. Ena delen Skanova och andra delen iTux på vissa ställen, då dom "tappat" kontrakt med Skanova pga alla jäkla strul. Nu bygger dom åt iTux (Com Hem).

Tips är att skriva på deras Facebook om problemet, så kanske det händer något. För dom har problem helt enkelt.

Hur skriver man på deras Facebook. Finns ingenstans att göra ett inlägg?!?

Permalänk
Medlem

@kiario: hadde liknande problem med BB2 och ip only, jag ringde ip only och bb2 stort sätt varje dag, var helt utan internet i 3 veckor om jag minns rätt, även näst chef kontaktade mig vid ett av dom här bolagen efter påtryck från fiber ansvarlig för kommunen, där den personen påstod att jajamen det fungerar, inget fel där, så för 50 gången, dra ner MBP, koppla den i fiberkonverter etc etc etc så fungerade som jag trodde inte alls.

I slutendan visade det sig att någon hadde fysiskt klippt av fibern till min villa, lustigt nog då jag föreslog det för support på en av dom här ställen lång tid innan... kompensation för allt det hä, nä inget.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

@kiario:

Du får nog gilla Fibertjänst först för att kunna skriva, kollar du "inlägg" så ser du att folk skriver på deras vägg.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcuswb:

Har en bekant som jobbar som fibertekniker. Hos just hans kunder som felanmäler är 9/10 antingen dåliga nätadaptrar eller helt icke-fungerande nätadaptrar, så det ligger något i det.

Tack för att du bekräfta det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666