Iphone 7 plus vs Iphone 8 plus

Permalänk

Iphone 7 plus vs Iphone 8 plus

Ska köpa ny telefon vet ej vilken jag ska välja.
Iphone 7 plus har inget glas på baksidan och jag tappar min tele lite ofta -.-
Iphone 8 har ju prestanda bonus men det är ju synd om man tappar skiten.

Permalänk

@Alfred Heghammar: Vet någon priset på ett nytt glas på baksidan av iphone 8? Skulle kanske göra valet lite enklare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfred Heghammar:

Ska köpa ny telefon vet ej vilken jag ska välja.
Iphone 7 plus har inget glas på baksidan och jag tappar min tele lite ofta -.-
Iphone 8 har ju prestanda bonus men det är ju synd om man tappar skiten.

Om du tappar en mobil ofta bör du kolla på en CAT modell.

Permalänk
Medlem

iPhone 8 med skal

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Igen direkt prestandaskillnad i dagligt användande mellan 7an och 8an. Möjligen om man spelar??

Känner knapp skillnad mellan 6s och 8 tbh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Båda är riktigt bra telefoner.

Visst iPhone 8 är den ultimata versionen av iPhone 6 designen rent designmässigt.

Samtidigt är iPhone 7: mindre ömtålig, väger mindre, billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfred Heghammar:

@Alfred Heghammar: Vet någon priset på ett nytt glas på baksidan av iphone 8? Skulle kanske göra valet lite enklare

Om man kollar på Apple hemsida gällade reparationer står det "Om din iPhone har ytterligare skador som inte är begränsade till skärmen tittar du på avgifterna för Andra skador." så står det under Andra skador: 4 308,63 kr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig