Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppe:

Kör med ett iiglo tills jag hittar något bättre, är sugen på en gasarm!

Kolla på multibrackets.com dom har några varianter, deras utbud säljs i sverige utav Webhallen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Mitt Skrivbord

Här är mitt (nystädat)

ska flytta skrivaren till racket så jag slipper ha den på bordet, måste bara bli av med skrivaren som står i racket just nu 2x AOC 27", jättemusmatta, tråktangentbord från HP, Intous 4, webcam (inte inkopplad) burken under bordet (i7-7800X) + risig kabeldragning.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Här hänger jag.

Sedan jag skaffade Oculus Rift CV1 så gjorde jag mig av med en skärm, skall köpa nytt skärmfäste framöver som håller båda skärmarna på samma ben.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Vad är det för lampa och hörlursställ?
Riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz:
Lampan är från en kille som kallar sig för "Paladim" och hörlursstället är från Moon Audio, inköpt från thomann.de.
Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

@careface: Tack så mycket! Blir nog något slags liknande hörlursställ!

Permalänk
Medlem

@SweCarn:

Var har du fått tag på den smala hållaren till skärmen? Den ser riktig clean ut.

*Edit* Har idag en arm för två jag köpte via Komplett. Orkar precis hålla upp 2x27" och skruvarna har redan gett upp så jag kan inte spänna mer. Därför söker jag hellre två smala i som du har.

Permalänk
Medlem

De är från Kjell &Co

Skrivet av Trackmaster:

@SweCarn:

Var har du fått tag på den smala hållaren till skärmen? Den ser riktig clean ut.

*Edit* Har idag en arm för två jag köpte via Komplett. Orkar precis hålla upp 2x27" och skruvarna har redan gett upp så jag kan inte spänna mer. Därför söker jag hellre två smala i som du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Min enkla setup

Kopplat mina skärmar till min trötta HP-maskin jag använder för webbutveckling, dockningsstationer är för övrigt inte att rekommendera de tenderar till att tappa signal till skärmarna samt ha oönskade effekter på mitt ljud. Men annars riktigt najs sak att köra med!

Skrivbord

Permalänk
Medlem

Min minimala hörna!

Permalänk
Medlem

@Fredmannen: Älskar glashållaren. Den idén snor jag.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

En liten datorhörna. Har tyvär bara en tvåa så får göra det bästa. En enkel skiva från Ikea två ben och rätt in i väggen. Nöjd med hur stabilt det blev. Ska fixas lite andra gardiner och gärna något på väggarna och bättre arbetsbelysning.

Permalänk
Medlem

@skyw00lker: Mhmm, Persson Böiers. Vilken mattebok...

Permalänk
Medlem

Precis byggt ihop ett nytt skrivbord, blev jäkligt nöjd! Möbelbenen mellan hurtsarna och bänkskivan är väldigt praktisk då man kan gömma router och grenuttaget där och enkelt dra alla kablar där under.

Skall dit nya skärmar och en ny stol samt en lampa.

Permalänk
Medlem

Mitt egna lilla rum. Får inte in mer grejer tror jag

Permalänk
Medlem

Tog inga fler bilder, visst bör det vara ett annat forum på bilden men vad gör man

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

@skyw00lker: Diggar din lilla hörna. Men så är jag en sucker för simplicitet,ljus och växter. Köp lite kabelklammer och sätt upp kabeln bakom.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Små updates och lite finare bilder. Tänkte att det var några som uppskattade dem förra gången så det kanske är det nu med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Små updates och lite finare bilder. Tänkte att det var några som uppskattade förra gången så det kanske är det nu med.

https://i.imgur.com/ebKARmu.jpg

https://i.imgur.com/x7tIOuD.jpg

Var fick du tag i den grå skivan där skärmen står? letar efter liknande då jag också har grått skrivbord

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Var fick du tag i den grå skivan där skärmen står? letar efter liknande då jag också har grått skrivbord

Den har jag byggt själv. Jag köpte en träbit i furu från Bauhaus i de mått jag ville ha, sedan betsade jag den och satte på IKEA Capita-ben på den. Superenkelt och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Den har jag byggt själv. Jag köpte en träbit i furu från Bauhaus i de mått jag ville ha, sedan betsade jag den och satte på IKEA Capita-ben på den. Superenkelt och bra.

kommer göra något liknande. har likadan skärm förövrigt. hur nära kanten på plankan står den bakre foten?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

kommer göra något liknande. har likadan skärm förövrigt. hur nära kanten på plankan står den bakre foten?

Haha, precis på kanten.
HATAR den där skärmfoten. Den är typ tre gånger större än den behöver vara.

Permalänk
Skrivet av careface:

Små updates och lite finare bilder. Tänkte att det var några som uppskattade dem förra gången så det kanske är det nu med.

https://i.imgur.com/ebKARmu.jpg

https://i.imgur.com/x7tIOuD.jpg

Det där är Goals...

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Haha, precis på kanten.
HATAR den där skärmfoten. Den är typ tre gånger större än den behöver vara.

Du har inte länk till Bauhaus för den plankan och färgen, hittar den inte i sortimentet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Små updates och lite finare bilder. Tänkte att det var några som uppskattade dem förra gången så det kanske är det nu med.

https://i.imgur.com/ebKARmu.jpg

https://i.imgur.com/x7tIOuD.jpg

Så jävla snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vollmilch:

Det där är Goals...

Tack!

Skrivet av griid:

Du har inte länk till Bauhaus för den plankan och färgen, hittar den inte i sortimentet?

Nej, tyvärr inte, jag åkte bara dit och tittade. De har alltid trä i alla möjliga material och tjocklekar.

Skrivet av Evanswachtz:

Så jävla snyggt!

Tack ska du ha, det är ganska mycket tid och energi bakom.

Permalänk
Medlem

Gjort om lite och ersatt mina två 27''-are mot en 43'' IPS med 4K-panel och HDR från Acer.

Razer Tartarus Chroma, Mionix Naos 5200 och ett Logitech K810. Blue Yeti Blackout på sidan med ett par Sennheiser HD598SE och ett högtalarset från Logitech. En av två XBOX One-kontroller med trådlös USB-enhet till datorn för när jag och tjejen spelar tillsammans och inte vill ligga på soffan.

Datorn står inställd i ett skåp som skrivbordsskivorna vilar på i mitten med min HUE-brygga och lite annat skit, luckan är normalt stängd såklart. Skärmen drivs av en 5820k uppklockad till 4,3Ghz och ett EVGA GTX 1080 FTW. Skåpet har botten och ryggen moddat med sticksåg och finskt våld för att släppa in luft till fläktarna som suger in från botten och blåser ut bakåt, håller temps i schack trots överklockning och helt ohörbar ljudnivå tack vare R5's ljudisolering och skåpet runt om.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: Riktigt nice setup, men förstår inte hur du klarar av din bakgrundsbild? Satt själv här och kisade för att försöka få den skarp innan jag såg att ikonerna redan var i fokus....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

@Masyve: Riktigt nice setup, men förstår inte hur du klarar av din bakgrundsbild? Satt själv här och kisade för att försöka få den skarp innan jag såg att ikonerna redan var i fokus....

Skickades från m.sweclockers.com

Det är precis meningen. Jag har jobbat med fotografering nästan hela mitt vuxna liv och är väldigt förtjust i bakgrundsoskärpa och djupkänsla via kort skärpedjup. Bokeh på bakgrunden och skarpa ikoner känns lättare för mina ögon att fokusera på.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: Snyggt. Har själv lekt med tanken att skaffa en 43" (dell). Just den modellen du har verkar vara lite väl högt upp då, men hur upplever du skärmen? Sitter just nu på 2 skärmar, en 24" och en vertikal lika stor.

Visa signatur

● Active