PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Denna fungerar för mig ->ReShade + SweetFX

Använd version 1.2 - Snackade med PUBG Community Team igår och de sa att man inte blir bannad om ReShade går genom BattleEye.

Källa på det!!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Zargoz:

Källa på det!!

Har inte mer källa än det de skrev ->

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Precis som många andra klipp bevisar det där klippet inte ett skit. 4 pers kvar och han kan inte vara smart och siktet kan inte av en slump sätta sig på dig ? Jag hade också sulat nades mot skjulet för att utesluta att det ligger nån där. När du sen börjar springa runt tja... Släpp o gå vidare.

En granat visst, för att se om någon är där... men 8 stycken? Speciellt när halva skjulet blir bortsprängt utan någon som helst reaktion.

Den här då? Hände för någon dag sedan (efter anti-fusk uppdateringen): https://streamable.com/wehyv

Jag har hur många exempel på det här som helst. Enda skillnaden mellan first person och third person är typen av fusk man möter på, det är allt. Finns lika många fuskare oavsett läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

En granat visst, för att se om någon är där... men 8 stycken? Speciellt när halva skjulet blir bortsprängt utan någon som helst reaktion.

Den här då? Hände för någon dag sedan (efter anti-fusk uppdateringen): https://streamable.com/wehyv

Jag har hur många exempel på det här som helst. Enda skillnaden mellan first person och third person är typen av fusk man möter på, det är allt. Finns lika många fuskare oavsett läge.

Sjukt störande att se sånt där. Finns verkligen rediga idioter. Låt bli och fuska. Vad fan är problemet.

Vet dock att när jag vart på långt avstånd så ser man spelare springa på berg. Fast man ser inte själva berget. Men det här var fan riktigt riktigt nära i jämförelse så tror stenhårt på fusk.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Han visste var han hade sina motståndare. Övernaturlig spelförståelse, tur eller lite fusk? Lutar åt det sistnämnda.

Permalänk
Medlem

Rätt kul men lite stelt och gubbarna flyter ju omkring rätt läskigt om man hoppar t.ex., iaf fått in ett par rundor i Duo first person nu. Fått in en chicken dinner och en andraplats på 7 st duo matcher, kan lugnt säga att det känns väldigt skumt efter att ha spelat mest BF1 på slutet.

Har dock seriösa problem att se fiender på långt håll medans dom ser mig väldigt bra, antar att man ska tweaka sina inställningar en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Helvete vad störande detta är alltså...hänt 3/3 matcher ikväll. Nån som har löst detta?

Uppdatering: stänger man av GeForce Experience verkar det fungera utan att spelet stannar under loadingscreenen. Det sura är ju då att man inte kan spela in smidigt. Helvete också!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

@dibban: Har ju inte ens Geforce experience installerat tror jag, det är iaf inte igång och det hände mig flera gånger igår kväll då jag började lira. Idag körde jag två rundor med både Steam och Pubg som administratör och det fungerade bägge rundorna, kan ju ha varit slumpen..

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Kan testa det. Tack!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Har inte haft det problemet ikväll iaf, spelade FEM rundor utan att få ihjäl någon så funderar på att bara avinstallera spelet för det är ju inte roligt att köra i 20 minuter utan att knappt se någon och sen dö. Rent tekniskt sköt jag väl ner någon enstaka som sen blev revivad, men fy faan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Har inte haft det problemet ikväll iaf, spelade FEM rundor utan att få ihjäl någon så funderar på att bara avinstallera spelet för det är ju inte roligt att köra i 20 minuter utan att knappt se någon och sen dö. Rent tekniskt sköt jag väl ner någon enstaka som sen blev revivad, men fy faan.

Ett bra tips är att försöka ta sig till innersta cirkeln/centrum så fort man kan.
Då blir blir det mycket action.

Och med knappen "Num Lock" så springer man typ 3 gånger så fort (men det visste ni väl redan, själv tog det ett tag att fatta)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och med knappen "Num Lock" så springer man typ 3 gånger så fort (men det visste ni väl redan, själv tog det ett tag att fatta)

Snabbare än att springa med shift?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Snabbare än att springa med shift?

Japp! Och trycker man ALT+F4 när man är skadad så får man fullt med liv direkt. Testa!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Fem rundor utan kills...I januari radade jag upp 16 raka fighter utan kills. Senare samma månad lyckades jag med en ny 18 matcher lång svit utan en enda fimpad motståndare. Finns alltid någon som är sämre dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Japp! Och trycker man ALT+F4 när man är skadad så får man fullt med liv direkt. Testa!

Kul kille...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Ha ha! Blir inte förvånad om några testar detta efter ha läst ditt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Ha ha! Blir inte förvånad om några testar detta efter ha läst ditt inlägg.

knappast sweclockers-medlemmar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Precis efter förra patchen så verkade som att antalet fuskare gick ner en del och det blev riktigt roligt att spela. Nu är det tillbaka på samma nivå igen och man blir ju bara arg. Igår provade vi att spela på de andra servrarna och konstigt nog funkade det faktiskt bättre. Mer lagg men mindre fusk. Konstigt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

knappast sweclockers-medlemmar...

Möjligt men människors dumhet slutar inte förvåna mig. 🤫

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Möjligt men människors dumhet slutar inte förvåna mig. 🤫

Sluta vara som aftonbladet och tro det värsta om människor, vi behöver lite mer glada och positiva tankar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Var väl inte otänkbart att det funnits någon typ av "spurtfunktion", men visst, kul!

(Och nej, jag gick inte på det.)

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

LOL, undrar om någon testade med förvånande resultat

Permalänk
Medlem

Har haft extrema problem med att kunna sikta på fiender och skjuta dom. Särskilt på medellånga och långa avstånd 30-100m. Känns som att spelet laggar och att styra rekylen då blir oerhört jobbigt. Men när inte siktar så flyter det på ganska bra på 100+ fps.

Permalänk
Entusiast

Skön... dessa jävla nades

Lyckades med en sinnessjuk träff med en nade... tror man skulle få svårt att pricka det där fönstret om man fick stå still utan att vara beskjuten med all tid i världen Ursäkta mitt ordval i videon...

Permalänk

Haha fy fan vilken nice nade. 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tja

Har stora problem att komma in i matcher på PUBG då spelet hänger sig innan man kommer in i en match. Kan hända 3-4 ggr i rad och jag kan inte göra någonting, utan bara starta om datorn. Kan inte ens klicka mig ut ur spelet eller gå till aktivitetsmenyn eller något överhuvudtaget.

Tacksam för tips vad man kan göra eller om det bara är att invänta ny patch?

Mvh Davve

ett litet tips som inte hjälper jättemycket är att trycka på kontroll+alt+delete och sen logga ut. då slipper man iaf post bios och allt sånt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sluta vara som aftonbladet och tro det värsta om människor, vi behöver lite mer glada och positiva tankar

Har alltid hört att jag har negativ inställning men brukar svara att jag är realist 😇 hmm ... kanske därför jag får lita solo för det mesta 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

ett litet tips som inte hjälper jättemycket är att trycka på kontroll+alt+delete och sen logga ut. då slipper man iaf post bios och allt sånt.

@xdavvex

Eller om man kör W10 så win + tab > Öppna ett nytt skrivbord > aktivitetshanterare > Avsluta Pubg

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zpnk:

Den är väldigt fin den. Trodde först granaten studsat in men icke. Uppskattade reprisen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av REWplayFF:

@Zpnk:

Den är väldigt fin den. Trodde först granaten studsat in men icke. Uppskattade reprisen.

Haha jo jag brukar sällan bry mig särskilt mycket, men där blev jag tvingad att kolla replay. I "kastögonblicket" så tänkte jag att det var meningslöst då han ju var inomhus, men att granaterna kanske skulle skrämma han iaf. Blev hyfsat förvånad själv när han dog

Skrivet av hanSSon11:

Haha fy fan vilken nice nade. 😆

Haha tack