Fläktarna på Gigabyte 980 Ti har lagt av?

Permalänk
Medlem

Fläktarna på Gigabyte 980 Ti har lagt av?

Hej alla.

För ungefär ett år sedan byggde jag ihop en burk men lite gamla delar som jag hade, 4770k, 980 ti osv, nu har köparen hört av sig till mig och säger att han inte kan spela något spel eller dylikt då fläktarna på kortet inte drar igång.

Min fråga är ifall han möjligtvis har någon möjlighet att få kortet utbytt på Netonnet? Tror dock inte att kvittot finns kvar. Tips?

Tack på förhand Mvh

Visa signatur

CPU: i9 9900k 5.1Ghz 1.325V LLC 6
GPU: Asus 1080 Ti Strix OC 2063Mhz
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200Mhz
Screen: Asus PG278Q | SC: SoundBlasterZ | 500GB | PSU: Corsair HX1200i | Case: Corsair 570X | Samsung 970 EVO | Motherboard: Asus Z390-F | Cooler: Corsair H150i

Permalänk
Medlem

Är man resultatinsiktad kan man ju bara plocka bort fläktar och plast och dra fast några vanliga fläktar med buntband som man kopplar in på mobo, tycker mig minnas Ltt gjorde nått sånt o sänkte temp med typ 10 grader.

Detta kanske är en lösning om inte NoN Kan hjälpa eller man kan köra nån rma (rätt bokstäver?) direkt mot tillverkaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shejtan:

Hej alla.

För ungefär ett år sedan byggde jag ihop en burk men lite gamla delar som jag hade, 4770k, 980 ti osv, nu har köparen hört av sig till mig och säger att han inte kan spela något spel eller dylikt då fläktarna på kortet inte drar igång.

Min fråga är ifall han möjligtvis har någon möjlighet att få kortet utbytt på Netonnet? Tror dock inte att kvittot finns kvar. Tips?

Tack på förhand Mvh

Du bör ha garanti på kortet men det är inte säkert att den gäller för andrahandsägare, olika tillverkare har olika villkor. Oavsett vad är första steget att rota fram kvitto, utan det tror jag inte någon av er kommer någonstans. Har du tur har Netonnet kvar det i sina system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det finns kylblock kits online som inte kostar många hundra och som är rätt bra om man inte bryr sig om utseende