Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Köpte detta i fredags och har spelat lite under helgens gång.

Måste säga att det är sjukt roligt att man inte bara får allt och att det är göra saker som räknas. Om man vill vara bra på båge så är det bara att använda den mera. Mycket roligare än att man bara får allt serverat för sig. Sedan är det kul när man får tänka lite sig för med allt man gör så att man inte åker fast. Både om man inte tänker och råkar göra något eller om man nu har lite fuffens för sig.

Hade en vän som gjorde något uppdrag och efter den så åkte han på att betala böter. Jag gjorde samma uppdrag och sedan funderade vi på vad som hade hänt. Det visade sig att min vän hade råkat slå några som var runt om kring fighten som inte var med och då var det bara att betala

Har inte varit med om så mycket buggar än. Hästen har fastnat någon gång och så och så har jag behövt loada om ett par gånger för att uppdraget inte vill gå vidare. Men annars är det tipp topp, kör med runt 50-75 fps avrage på min 6700k stock och ett 1070.

Va spelar du med för inställningar?

mvh

Sirre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ligger på samma FPS, spelar ingen roll vart man är dock, så jag skulle tippa på jävligt dåligt optimerat.

Nästan samma burk, 8700k, 1080ti, 16GB 3200Mhz DDR4, spelet på en pcie x4 disk.
Allt på max i 1440p, och ligger mellan 40-70fps, enda inställningen jag ändrat på och avvaktiverat är motion blur. Hade hoppats på lite högre fps, men rullar på rätt fint, G-sync hjälper väl till en del.

Undrar dock när man ska få tid till sidoquests, känns som att mainquesten drar iväg, har precis varit ute och jagat i skogen och nu tar nästa del vid direkt. Kommer det något bra ställe man kan pausa och köra lite sidospår? (utan att folk blir sur på en för att man tar tid på sig).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ligger på samma FPS, spelar ingen roll vart man är dock, så jag skulle tippa på jävligt dåligt optimerat.

Finns lite lösningar om man googlar/kollar Youtube. Har inte hunnit testa det än, ska göra det ikväll. Borde väl komma en patch inom kort också. Tycker att dom har gjort ett riktigt bra jobb med tanke på att det är kickstarter projekt med limiterade resurser.

Permalänk

Är fan hooked, spelat 24 timmar i helgen. Ruggigt bra spel och världen känns så levande och realistisk. Har stött på några mindre buggar men inget för allvarligt.

Vissa har jag märkt klagar på laddnings tider men skulle nästan säga att dom är obefintliga i alla fall för mig.

"största" problemet jag har är att jag får kass fps i borderless läget och spelet känns "hackigt" löses med att köra fullscreen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Sirresnake: Sitter på jobbet nu men tror att det allt är på high och så tog jag bort motion blur bara. Skulle kunna dubbel kolla när jag är hemma igen. Körs på en 1440p skärm med 75hz.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Är fan hooked, spelat 24 timmar i helgen. Ruggigt bra spel och världen känns så levande och realistisk. Har stött på några mindre buggar men inget för allvarligt.

Vissa har jag märkt klagar på laddnings tider men skulle nästan säga att dom är obefintliga i alla fall för mig.

"största" problemet jag har är att jag får kass fps i borderless läget och spelet känns "hackigt" löses med att köra fullscreen.

Störde mig ordentligt på all laddningstid i början. Flyttade spelet till min SSD, och det tog bort alla laddtider.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MsSmith:

Så, ni som har lirat ett tag nu - är det värt att köpa (redan nu) eller vänta på buggfixar och slike ting?

Jag går själv och väntar på att folk får betatesta det lite först, innan jag köper det. Verkar finnas en hel del att fixa utifrån de streams jag tittat på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag går själv och väntar på att folk får betatesta det lite först, innan jag köper det. Verkar finnas en hel del att fixa utifrån de streams jag tittat på.

Utifrån det jag har spelat under helgen så kan jag tycka att det finns AAA spel som har gjort mycket sämre lanseringar. Ytterst få buggar och problem för mig. Men det kan ju vara så att jag bara har tur

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är många recensioner som varit orättvisa mot spelet.
Buggnivån är typ samma som de flesta Bethesda-spel vid släpp, ändå har KC:D fått massor med skit för det medans t.ex Skyrim och Fo4 bara fick lovord vid launch av samma publikationer.

Spelet är fantastiskt enligt mig, storyn är grym och själva rollspelselementen är bra utformade. Visst, det flyter inte så bra på mitt gamla 280x, men det är ju ingen överaskning direkt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av livsnjutaren:

Utifrån det jag har spelat under helgen så kan jag tycka att det finns AAA spel som har gjort mycket sämre lanseringar. Ytterst få buggar och problem för mig. Men det kan ju vara så att jag bara har tur

Ja, de flesta spel behöver betatestas idag, så jag köper i princip aldrig spel vid lansering längre (med vissa undantag...).

Backlog:en är så pass lång att man lika gärna kan få en bättre upplevelse när man väl kommit till KC:D.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tycker det är många recensioner som varit orättvisa mot spelet.
Buggnivån är typ samma som de flesta Bethesda-spel vid släpp, ändå har KC:D fått massor med skit för det medans t.ex Skyrim och Fo4 bara fick lovord vid launch av samma publikationer.

Spelet är fantastiskt enligt mig, storyn är grym och själva rollspelselementen är bra utformade. Visst, det flyter inte så bra på mitt gamla 280x, men det är ju ingen överaskning direkt.

Håller med om att vissa recensioner inte är så bra på detta spel och inte målar upp det så bra. Jag förlitar mig på denna gubbe ganska ofta

https://www.youtube.com/watch?v=-UGK6gkyZhA

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Väldigt positivt överraskad av spelet riktigt kul, dock hade det varit bättre om man kunnat spara när som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller med om att vissa recensioner inte är så bra på detta spel och inte målar upp det så bra. Jag förlitar mig på denna gubbe ganska ofta

https://www.youtube.com/watch?v=-UGK6gkyZhA

Den snubben, AngryJoe och TotalBiscuit håller jag högt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av M89:

Väldigt positivt överraskad av spelet riktigt kul, dock hade det varit bättre om man kunnat spara när som.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns tydligen en mod man kan lägga till för det, se ett par (?) sidor tillbaks.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Förmodligen jag som är klappkass, men jag lyckas inte ens rida till andra staden utan att bli skjuten och förblöda :/ Lite ovant med så här oförlåtande spel.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av pellen:

Förmodligen jag som är klappkass, men jag lyckas inte ens rida till andra staden utan att bli skjuten och förblöda :/ Lite ovant med så här oförlåtande spel.

Använder du dubbel sprint? dvs dubbel tappa shift. Sen lär du hålla koll på hästens stamina.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pellen:

Förmodligen jag som är klappkass, men jag lyckas inte ens rida till andra staden utan att bli skjuten och förblöda :/ Lite ovant med så här oförlåtande spel.

Du gjorde inte som jag och red åt fel håll? Man förblöder och dör omedelbart om man tar fel riktning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Använder du dubbel sprint? dvs dubbel tappa shift. Sen lär du hålla koll på hästens stamina.

Jepp! Men när pållen behövde återhämta sig och jag sänkte farten så var soldaterna åter i röven på mig och jag dog ganska omgående Får väl försöka lite mer helt enkelt.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@pellen: Jag dog en gång på den. Efter det så tog jag och sprintade och vände mig om med musen för att titta när de laddar om, så klart enklare när det går ganska rakt på vägen. Så kan man minimera att flera skjuter på en när man saktar ner för att låta hästen återhämta sig.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du gjorde inte som jag och red åt fel håll? Man förblöder och dör omedelbart om man tar fel riktning.

Skickades från m.sweclockers.com

Det dog jag på tre gånger innan jag fattade att man dog om man försökte ta en genväg. Dessutom kan det dyka upp några grupper pilbågsskyttar som pepprar en från olika håll när man grenar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ja, gena ned för stigen när du springer så sparar du tid för att nå hästen. Direkt när loadingscreen är färdigefter du blivit skjuten i benet dubbeltappar du på v-shift så hästen galloperar järnet.
Precis innan du når den andra staden återhämtar du hästen typ i 5 sekunder ett par gånger genom att klicka en gång på shift så den slutar gallopera...sen dubbeltappar du igen. Klarade det på 3dje försöket.
Här ser du hur man skall göra https://www.youtube.com/watch?v=RKAS9AR2C48 kolla noga på staminan på hästen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Väldigt positivt överraskad av spelet riktigt kul, dock hade det varit bättre om man kunnat spara när som.

Skickades från m.sweclockers.com

Installera moden. Finns tidigare i tråden.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller med om att vissa recensioner inte är så bra på detta spel och inte målar upp det så bra. Jag förlitar mig på denna gubbe ganska ofta

https://www.youtube.com/watch?v=-UGK6gkyZhA

Får nog hålla med om i princip allt som han säger i den här videon. Det är ett oerhört fängslande spel med många fantastiska detaljer och designelement. Helheten och den överraskande väl utförda historien, med bra skådespel gör att jag har mycket mer överseende med problem och prestandadippar.

Ser verkligen fram emot vad WHS hittar på i framtiden, och hur framgången av detta spel kan inspirera andra utvecklare och utgivare.

Permalänk
Medlem

Jag har nog råkat på en bugg skulle jag tro, något som har vart kvar sen första början. Jag kan inte slipa mina vapen på en grindstone. Kollat upp guider på youtube, läst dom i spelet men jag får varken gnistor eller svart rök när jag snurrar på stenen, oavsett tryck och vinkel. Är det någon som vet hur man kan fixa detta?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Jag har nog råkat på en bugg skulle jag tro, något som har vart kvar sen första början. Jag kan inte slipa mina vapen på en grindstone. Kollat upp guider på youtube, läst dom i spelet men jag får varken gnistor eller svart rök när jag snurrar på stenen, oavsett tryck och vinkel. Är det någon som vet hur man kan fixa detta?

Du måste pressa svärdet mot stenen med skrillen tror jag det var.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Det dog jag på tre gånger innan jag fattade att man dog om man försökte ta en genväg. Dessutom kan det dyka upp några grupper pilbågsskyttar som pepprar en från olika håll när man grenar.

Jo, var lite lurigt där. Skapligt stressigt att ta sig fram efteråt men lyckades bättre där även om det var rätt så nätt med tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tjodd:

Får nog hålla med om i princip allt som han säger i den här videon. Det är ett oerhört fängslande spel med många fantastiska detaljer och designelement. Helheten och den överraskande väl utförda historien, med bra skådespel gör att jag har mycket mer överseende med problem och prestandadippar.

Ser verkligen fram emot vad WHS hittar på i framtiden, och hur framgången av detta spel kan inspirera andra utvecklare och utgivare.

Förväntningarna inför kommande projekt är verkligen höga nu efter KCD. Känns som en lovande studio som borde kunna släppa riktigt vassa titlar framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med lockpicking? Det känns som det var helt galet hög sensetivity? Jag har hög sense i windows med min trådlösa mus (spelar på projektorn i varadagsrummet). Därmed har jag sänkt sensen i spelet istället. Kan det vara så att lockpickingsekvenserna hämtar sensen inställd i windows istället för den som är inställd i spelet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag hittade min första Alchemy bench. Allt var frid i fröjd tills jag var klar. Då åkte jag rakt upp i himlen. Genom taket. Upp upp och iväg som en jävla stålmannen. Gick inte att styra alls haha.
Hände var gång jag använde den bänken. Hoppas det inte händer med nästa

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Upplever samma sak, tror det tar från windows av någon anledning, eller så höjs det med syfte att upplevas som mer finkänsligt. Själv har jag en DPI switch på min mus som då kommer till användning

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win