Vad minear ni och varför?

Permalänk
Medlem

Vad minear ni och varför?

Precis som topic beskriver, vad minear ni och varför?

Jag kan inleda tråden med att jag minear Ethereum, då det är mest lönsamt enligt whattomine.com. Däremot dual-minear jag inte då Siacoin och Pascalcoin verkar mer eller mindre värdelösa och det kräver extra wattförbrukning.

Permalänk
Medlem

Kör mest NeoScrypt coins som GoByte och Trezarcoin. Har inte lyckats få mitt system att prestera så bra i någon annan algo så jag har fastnat där.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

På CPUer: AEON, lönsamt även på en gammal laptop, så länge den har AES

På GPU: Inget just nu. Minade Nicehash förut men vill hitta någon ny valuta som verkar lovande och bryta den direkt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

På CPUer: AEON, lönsamt även på en gammal laptop, så länge den har AES

På GPU: Inget just nu. Minade Nicehash förut men vill hitta någon ny valuta som verkar lovande och bryta den direkt.

Vad tror du man får ut på E5-2680 och E5-2690v2 med AEON?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vad tror du man får ut på E5-2680 och E5-2690v2 med AEON?

Ca 3-5 AEON per vecka.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Ca 3-5 AEON per vecka.

Det är inte så mycket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

kör bara nicehash för tillfället, Lägre btc/dag nu än innan så ska nog byta, tror ska köra Eth direkt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är inte så mycket.

Hur mycket drar de i effekt och hur mycket betalar du för elen. Det avgör om det är lönsamt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Hur mycket drar de i effekt och hur mycket betalar du för elen. Det avgör om det är lönsamt.

150 Watt per CPU.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1504649-elavtal-ar-mit...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Ethereum. Effektivast.

Eller ja, förmodligen iaf. Jag är bara lite för lat att konfigurera och researcha Mining pool hub, med sina auto-exchanges och faderittan. Kanske skulle tjäna några procent mer på det.

Permalänk
Medlem

Jag har testat lite att mina Creativecoin senaste dagarna. Anledningen är att jag gillar prova på lite nytt ibland och algoritmen keccak-c hade jag inte testat innan. Konstaterar att minneshastighet verkar sakna betydelse med keccak-c men däremot spelar GPU-hastigheten stor roll. Så jag kör med underklockad minneshastighet och något överklockad GPU och krämar på något extra med Power limit än jag brukar. Lönsamhetsmässigt är det ganska OK på mina nvidia-kort, i klass med de översta resultaten på whattomine.com förstasida. Kommer fortsätta köra Creativecoin ett tag till. Finns en specialversion av ccminer som funkar extra bra med keccak-c, https://github.com/cornz/ccminer.
1070Ti ger ca 900 MH/s och 1060 3GB ger ca 450 MH/s för mig efter tweaking.
Kalkylator: https://whattomine.com/coins/199-crea-keccak-c
Verkligheten verkar stämma hyfsat mot kalkylatorn.

På CPU minar jag Credits (argon2d algoritm). Anledning är att det varit lönsamt även om det inte är fullt så bra nu som tidigare. Får se om jag hittar något annat att mina istället på CPU. Har tänkt så tidigare också men sedan när man kollat så har jag ändå inte hittat något bättre. Möjligen byter jag till något med cryptonight. Kanske Turtlecoin eller Dero?

Edit: Min Ryzen 7 1700 ger 500 H/s i cryptonight och 45 kH/s i Argon2d
Kalkylator cryptonight: https://www.cryptunit.com/
Kalkylator Cretdits (ca 0.10$/coin): http://crds-calulator.000webhostapp.com/
Ca 1$/dag för cyptonight och 2.7 $/dag för Credits. Nehej, ännu inte läge att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Kör mest NeoScrypt coins som GoByte och Trezarcoin. Har inte lyckats få mitt system att prestera så bra i någon annan algo så jag har fastnat där.

Ok det var lite udda. GPU eller CPU-mining då?

Skrivet av Defender:

kör bara nicehash för tillfället, Lägre btc/dag nu än innan så ska nog byta, tror ska köra Eth direkt.

Har aldrig kört Nicehash utan endast direkt mot Nanopool för Ethereum. Hur funkar Nicehash, what tjänar du per månad och vilken utrustning?

Skrivet av Detrimentos:

Ethereum. Effektivast.

Eller ja, förmodligen iaf. Jag är bara lite för lat att konfigurera och researcha Mining pool hub, med sina auto-exchanges och faderittan. Kanske skulle tjäna några procent mer på det.

Ethereum känns stabilt. Ocappad också. Enda är väl att difficulty går upp och upp hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Ok det var lite udda. GPU eller CPU-mining då?

GPU mining. Min post var kanske lite vilseledande då jag troligen kan få lika bra prestanda i andra algos, bara att jag fått ganska högt över average och inte orkar experimentera om med överklockning . Vill försöka mina några sprillans nya shitcoins när de kommer ut och då behöver jag såklart använda många fler algos.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Minear mest små alt-coins i hopp om att dom går upp i värde framöver, minear just nu turtlecoin och Weycoin. Man kan även köra masternode på Weycoin för 15k coins, verkar vara rätt "profitable".

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Måste ju bara säga att weycoin får garlicoin att verka seriöst... Det är ju problemet med små skräpcoins, de tar inte ens sig själva på särskilt stort allvar, de hoppas på en snabb peak den första månaden (där de själva preminat mycket) så de kan sälja och få lite förtjänst

Jag brukar tänka: Vad är marknaden sugen på att trada? Det styr trots allt prisuppgången. Skulle du själv köpa Ethereum eller weycoin... Inte så svårt val direkt...

Kör själv Ethereum och Verge. Tror inte ett skit på verge, trodde inte ett skit på sia heller, decred var väl hyfsat stabilt men om Ethereum eller Bitcoin går upp rejält så kommer förhoppningsvis en liten uppgång även för små skräpcoins och då kan man sälja.

Skrivet av DonkZ:

Minear mest små alt-coins i hopp om att dom går upp i värde framöver, minear just nu turtlecoin och Weycoin. Man kan även köra masternode på Weycoin för 15k coins, verkar vara rätt "profitable".

Permalänk
Medlem

Om ni gillar coins som inte tar sig själva på allvar kan ni ta en titt på RipoffCoin. Skulle inte förvåna mig de blir en jättestor succé just på grund av sin självironi. The meme coin of 2018! Kan de ens vara en ripoff om de är ärliga om att man kommer bli lurad? Eller är ripoffen att de egentligen är seriösa? De gör parodi på alla halvskumma massternodcoins som lanserats på sistone.

http://ripoffcoin.com/
https://bitcointalk.org/index.php?topic=3009709.0

Lyra2z så det går att mina och så har de ASS Nodes (masternoder)! Själva påstår de "miner resistant algorithm" men jag tror inte på dem (vet att de går att mina). Jag har inte minat några ännu men ska nog prova på lite bara för att det är roligt att ha några Ser man mining som hobby mer än pengamaskin så kan man kosta på sig lite sådant här. Läs tråden på bitcointalk och få ett gott skratt

Permalänk
Medlem

Jag minear Vertcoin på min gamingburk med ett single 970, Får ut ungefär 22-24MHS.
Anledningen till att jag minear Vertcoin är för att den är ASIC resistent samt har ett skönt community och coinen har funnits sedan 2014. De har ett tätt sammarbete med Litecoin och Lightning network. Så när LN ser dagens ljus så kommer vertcoin vara en utav de första coinsen som börjar använda LN.
Tidigare mineade jag mot min egna node som är publik(http://sazern.net:9181) men har nu gått över till easymine för mer regelbudna payouts.
Såhär ser det ungefär ut för mig:
https://vertcoin.easymine.online/miner/Vc8HHZxwQyCVdmKG71aRDy...

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern