Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd

Hur mycket skillnad är det grafikmässigt på Xbox one och X?

Permalänk
Medlem

Xbox One X
4.290:-
https://www.komplett.se/product/925612/gaming/konsoler-tillbe...

Gäller fram till 24:00 idag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

"Nya" spel som precis blivit Xbox One X Enhanced.

Forza Horizon

Crackdown

The Witcher 2

Helt sjukt! Så bitter över att inte ha en X just nu....

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tja en fråga till er med Xbox One X, fungerar den bra som 4k bluray spelare för er? Atmos ljud osv fungerar som det ska ut från konsolen?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

När ska spelen för mars månad gå att hämta (games for gold) har fortfarande dom gamla i listan som jag har hämtat tidigare. På den här sidan https://www.xbox.com/sv-SE/live/games-with-gold står det ju vilka spel det ska vara.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har haft min Xbox i lite mer än 1v nu och Wow säger jag bara, vilken kraftfull liten maskin som är nästan helt knäpptyst

Jag är över 30år gammal och känner mig som ett barn igen. Har inte haft så här roligt med en konsol sedan Nintendo 64 med alla dess Nintendo turneringar jag deltog i.

Invigde UHD-spelaren och MUMS, visst att det går ladda ner eller Streama filmer men det här var porr i jämförelse.

Jag köpte min för kampanjpris, så för endast 4600kr fick jag konsol, handkontroll och PUBG.
Ser sjukt fram emot att få spela Sea of Thieves liggandes i en skön ställning i Soffan kl 02:30 och vara den elakaste piraten utav de alla

Permalänk
Medlem

Lägg till mig om ni vill lira, är 23, lirar lite av varje!

Sappykoala

Permalänk
Medlem

Xbox One + Boxer TV

Är det någon som testat hur Xbox One fungerar med Boxer TV? Har inte Boxer men funderar på att köpa billigaste TV-paketet för att kunna styra kanaler via Xbox One?

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars:
Går ej då du inte kan sätta modulen någonstans i Xboxen :/

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Swe.Stars:
Går ej då du inte kan sätta modulen någonstans i Xboxen :/

Han menar nog koppla separat digitalbox till HDMI-in-porten som XBOX One har.

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/live-tv/connect-conso...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Game Pass trial 14 dagar + 1 månad gratis

Hej!

Är det möjligt att ta en 14 dagars Game Pass trial och sedan direkt efteråt utnyttja min 1 månads Xbox Game Pass kod som jag fick med min Xbox när jag köpte den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cleanmind:

Hej!

Är det möjligt att ta en 14 dagars Game Pass trial och sedan direkt efteråt utnyttja min 1 månads Xbox Game Pass kod som jag fick med min Xbox när jag köpte den?

Ja jag gjorde så iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Lägg till mig om ni vill lira, är 23, lirar lite av varje!

Sappykoala

Redan vän med dig
Kommer bjuda in dig till pubg eller fortnite ikväll?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

@iller:
Mycket möjligt, men om han menar det så förstår jag inte frågan då den bara visar bilden som boxen hade visat annars

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Redan vän med dig
Kommer bjuda in dig till pubg eller fortnite ikväll?!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter nice, kommer in om jag har pluggat färdigt då! 17hp i tentor som ska avverkas så har en del att stå i

Permalänk
Medlem

Några som är med på Sea Of Thieves?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Några som är med på Sea Of Thieves?

Jag har inte testat det. Vad tycker du om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Han menar nog koppla separat digitalbox till HDMI-in-porten som XBOX One har.

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/live-tv/connect-conso...

Precis!

Såg att det blir för dyrt för att ha funktionen "Xbox - Go to channel 2".
99 kr/månad med boxer i 12 månader, sedan ca. 289:- i ytterligare 12 månader.

Nej tack.

Permalänk

Någon som vet på ett ungefär när 1440p/FreeSync uppdateringen kommer till Xbox One X?

Och en till fråga: måste man ha HDMI 2.1 för att FreeSync ska fungera med Xbox One X, eller klarar man sig på 2.0?

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att göra sig av med min Xbox One AW edition och skaffa mig en X! Nu har jag fått möjlighet att köpa en Scorpio och undrar därför vad är skillnaden mellan Scorpio och en vanlig X rent prestandamässigt?
Tycker de vore smutt att ha den vertikalt men jag försöker förstå om de är någon bättre prestanda i den än den vanliga!

OT: Vad kan man få för en Xbox One AW 1tb edition med en handkontroll?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Misstänkte det, får se vad det blir! Tack för svar!

Har du någon koll på värdet av en begagnad xbox one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Misstänkte det, får se vad det blir! Tack för svar!

Har du någon koll på värdet av en begagnad xbox one?

Kanske runt 1200-1400kr för basenhet med kontroll.
Du får en ny xbox one s för ca 2000.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kanske runt 1200-1400kr för basenhet med kontroll.
Du får en ny xbox one s för ca 2000.

Skickades från m.sweclockers.com

Toppen, tänkte lägga ut det för 1000kr så jag är nöjd!

Någon som spelar något spel ihop med sin sambo? Tänker typ familjespel likt de gamla Fuzion Frenzy!

Permalänk
Medlem

@Ackee22: Svårt å säga men snabb koll på blocket säger runt 1200

*Edit: Såg att du fått liknande svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Toppen, tänkte lägga ut det för 1000kr så jag är nöjd!

Någon som spelar något spel ihop med sin sambo? Tänker typ familjespel likt de gamla Fuzion Frenzy!

Jag köpte ett näst intill nytt Xbox one s 500gb med två handkontroller för 1300kr på blocket. Men lägger du ut på tradera så verkar folk betala betydligt mer. Nästan nypriser i vissa fall!

Ang. Spel så lirar jag och frun Rayman Legends tillsammans vilket är rätt så skoj!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Toppen, tänkte lägga ut det för 1000kr så jag är nöjd!

Någon som spelar något spel ihop med sin sambo? Tänker typ familjespel likt de gamla Fuzion Frenzy!

Fuzion Frenzy finns på Xbox One

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att grafikskillnaden från min vanliga Xbox one, Xbox one s. Det är stor skillnad, XBOX gör ett gäng spel jävla vackert. Titanfall 2 är väldigt vackert i 4K. Det har funkat bra när jag kör 4k blu-ray skivor, dom jag kört är Trainspotting 2, The great wall, en transformer film och Jon wick 2 och ett par som ligger i min hög. Men jag skulle föreslå en Xbox One X om det går. XBOX är min förkortning. CoDWII ser så mycket snyggare ut än S versionen. Samma med GoW4, Rise of the Tomb Raider, Halo 5, Wolfenstein 2 etc.

Permalänk
Medlem

Något geni som vet hur man byter till "HDMI IN" på en XBOX ONE S?! Har en pc inkopplad och får bild i "inställningar". Men sen då?! Hjälp mig snabbt innan jag drar en slägga i boxjäveln.

Permalänk
Medlem

Det vet jag tyvärr inte svaret på. Jag vill bara påpeka att XBOX kan blåsa igång och låta som en dammsugare trots att den har gott om utrymme.