Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Enligt manualen så ska nätagget ha en 4+4 på en av de icke-modulära kablarna. Den enda kontakten som är 8-pin utan att kunna delas på är kontakten för PCIe-kabeln som ska in i nätagget.

Ska hem och ta bild på samtliga kablar så får ni gärna hjälpa till att reda ut. Ska dubbelkolla ännu en gång dock!

Tack!

Permalänk
Medlem

Var i landet befinner du dig? Säkert någon (jag bl.a) som kan tänka sig att donera lite tid och svänga förbi och ta en titt, om så skulle önskas.

Permalänk

@leiztat: Proppen har egen ström oftast, så den "ovanför" cpun måste i

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack så jättemycket för alla tips och all hjälp jag fått! Jag kopplade in 8pin till CPUn och datorn kom igång på en gång
Jag har lite strul med drivrutiner till bl.a. LAN då mina WIN10 inte känner igen någonting verkar det som, men det löser jag ikväll

Jag har dock lite frågor, eller behöver lite fler tips.

- Jag har en vattenkylare till CPUn (Fractal Design Celsius S36 Water Cooling 360mm) och undrar vad som är bäst vad gäller kopplingen av fläktarna; ska jag låta de vara kopplade till radioatorn, eller ska jag istället koppla på moderkortet och låta kontrolleras via det? Då kan jag justera hastighet m.m. Samma fråga gäller egentligen lådans fläktar. Lådan har en egen trestegs funktion men frågan är om det inte är bättre att istället koppla till moderkortet och styra digitalt snarare än från burken?

- Det lyser en röd lampa på moderkortet som lyser även om datorn är av. Ska den lysa så där eller borde jag kontrollera något? Här kan ni se bilden på lampan

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

Var i landet befinner du dig? Säkert någon (jag bl.a) som kan tänka sig att donera lite tid och svänga förbi och ta en titt, om så skulle önskas.

Bor i Sundbyberg, Stockholm. Tack för att du erbjöd att hjälpa till. Som tur var, så var problemet att CPUn inte fick sin ström

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPap:

Bor i Sundbyberg, Stockholm. Tack för att du erbjöd att hjälpa till. Som tur var, så var problemet att CPUn inte fick sin ström

Det är noterat. Bor själv i Hässelby, så nästa gång kan du slänga ett PM om det skulle vara
Men bra att höra att du fick igång den.

Permalänk
Medlem

Här kommer två bilder på datorn just nu, inget märkvärdigt men städat och fint..

Edit: av någon anledning så syns inte bilderna här så jag länkar istället: https://imgur.com/a/QoJcZ

Permalänk
Medlem

Lampan som lyser säger väl bara att strömmen är på från nätagget så den ska lysa. Vad gäller kylaren så se till att inte själva pumpen är kopplad på sån variabel hastighetskontakt.. om du förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av leiztat:

Lampan som lyser säger väl bara att strömmen är på från nätagget så den ska lysa. Vad gäller kylaren så se till att inte själva pumpen är kopplad på sån variabel hastighetskontakt.. om du förstår vad jag menar

Tack för förtydligandet. lyser dessutom rött så man blir lite stressad haha

Gällande pumpen så är den kopplad till kontakten som är just för eventuell vattenpump och inte vid en vanlig fläktkontakt.