Svårt att hitta gtx 1070 eller 1080 i lager ?

Permalänk

Köpte kfa2 1080 på blackfriday och fick det rätt billigt. Därför jag tycker om det. Klart att strix kort är jävligt bra! Löste problemet iallafall. Satt bänkad framför inets fyndhörna tills någon lämnade tillbaka ett kort och beställde det 😁 såg att komplett hade osäkra leverans datum på nästan alla kort i 1070 och 1080 serien. Så kommer säkert in ett lass snart. Men frågan är ju när

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Frågan är hur länge det här med mining kommer att fortsätta?

Förmodligen många år framöver, allt kan dock hända.

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

Förmodligen många år framöver, allt kan dock hända.

Jag förstår dock inte riktigt vad det är som håller uppe värderingen.
Jag trodde det var investerare som höll kursen uppe och att de främst investerade för att det såg potential till framtida kursuppgång, fast det kan ju fortfarande vara så som är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag förstår dock inte riktigt vad det är som håller uppe värderingen.
Jag trodde det var investerare som höll kursen uppe och att de främst investerade för att det såg potential till framtida kursuppgång, fast det kan ju fortfarande vara så som är fallet.

Troligtvis. Tekniken är ju i sin barndom. Sen är väl överföringar vart som helst i världen utan väntetid ganska praktiska.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt ja, jag köpte ett 1070 förra året för ~4200:-, nu ligger de på 5-6k...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Visst, jag har själv Nvidia kort av den anledningen. Men du motsatte dig att AMD skulle vara bättre på ETH. AMD är bättre på ETH. Ska du minea ETH så är AMD ett rakt av bättre val. Vill du kunna minea annat också och ha högre framtidssäkerhet så är Nvidia troligtvis ett bättre val, därtill har de varit mer lättillgängliga.

Älskar dig med bubben.

😉

Permalänk

Beställde ett MSI GTX 1080 Gaming X från Dustin 24/1 då de lovade leverans efter två dagar; 26/1. Veckan efter fick jag ett mail att det var försenat till 16/2, sen ett till 28/2 och idag fick jag nästa uppdatering som säger 27/3(!) Dvs två månader efter planerad leverans som jag skickade order på. Men känns just nu långt ifrån säkert att jag får det ens då..

Grymt surt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Helt sjukt ja, jag köpte ett 1070 förra året för ~4200:-, nu ligger de på 5-6k...

Ännu sjukare är ju att du nu kan sälja kortet för mer än 4200kr begagnat. Ganska bra om man skulle vilja avveckla datorn

Jag skickade en kille att köpa ett 1080 på elgiganten kungens kurva förra året när dom gick på 4444kr så jag betalade runt 4600-4700kr det mår man ganska bra av just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av msoderlund83:

Beställde ett MSI GTX 1080 Gaming X från Dustin 24/1 då de lovade leverans efter två dagar; 26/1. Veckan efter fick jag ett mail att det var försenat till 16/2, sen ett till 28/2 och idag fick jag nästa uppdatering som säger 27/3(!) Dvs två månader efter planerad leverans som jag skickade order på. Men känns just nu långt ifrån säkert att jag får det ens då..

Grymt surt!

Blir lite orolig när du skriver så..

Jag beställde en komplett dator inkl. 1080 Strix från Dustin för en tid sedan och fick information om att grafikkortet skulle skickas 2018-03-08, ett par dagar senare ändrade dom förväntad leveransdatum till 2018-03-01 (dvs på torsdag denna veckan). Jag hoppas verkligen på leverans denna veckan, otålig som jag är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Mina mining kort ligger och tuggar undervoltade på ~65 grader med fläkten på 30% t.ex. ROG Strix 1080. Det går ett par grader högre med högre volt när jag gamear på det. Jag tror ärligt talat inte de flesta som bryr sig om att minea tar dålig hand om korten. Det kräver rätt mkt mer av användaren än under/överklocka och under/övervolta gör. Därtill brukar miners se korten som en investering snarare än en leksak vilket lär bidra till hur man behandlar dem.

Håller med om att graderna inte borde vara något problem. Folks oro är nog att dom används i ett industriellt syfte och körs 100% dygnet runt.
Tror inte investering-teorin riktigt håller. Köper man en maskin för att producera vinst och har möjlighet att utöka vinsten med överklockning ökar chansen att den körs för hårt. Om du bara är ute efter pengar är det dumt att inte maximera vinsten trots risken. Men som du säger allt är hänger på användaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Medlem

Riktigt glad att jag hann tjinga ett Palit 1080 Dual OC fyndvara på Netonnet för 4990kr i slutet av januari. Hade satt gränsen för nytt grafikkort på 5k så klarade mig precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Blir lite orolig när du skriver så..

Jag beställde en komplett dator inkl. 1080 Strix från Dustin för en tid sedan och fick information om att grafikkortet skulle skickas 2018-03-08, ett par dagar senare ändrade dom förväntad leveransdatum till 2018-03-01 (dvs på torsdag denna veckan). Jag hoppas verkligen på leverans denna veckan, otålig som jag är..

Jahopp, nu uppdaterades lagerstatusen.. nytt datum är 2018-04-04. Just nu känns det bättre att avvakta GTC -18 och se om man kan få tag på ett kort ur nya serien.

Permalänk

Obefintlig tillgång på 1080 ti nu, jag skulle aldrig rekommendera någon att bygga en dator i detta nu. Väntar nog till i höst innan jag byter grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Riktigt glad att jag hann tjinga ett Palit 1080 Dual OC fyndvara på Netonnet för 4990kr i slutet av januari. Hade satt gränsen för nytt grafikkort på 5k så klarade mig precis.

Hoppas du köpte dig en godbit för tian som blev över

Permalänk

Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Jag läser om mining lite här och var, kan någon förklara för en oinvigd vad mining är och vad det innebär?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mookachacka:

Obefintlig tillgång på 1080 ti nu, jag skulle aldrig rekommendera någon att bygga en dator i detta nu. Väntar nog till i höst innan jag byter grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

tömmer lagret innan 2070/2080

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellalive:

Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Jag läser om mining lite här och var, kan någon förklara för en oinvigd vad mining är och vad det innebär?

https://www.nordichardware.se/artikel/kryptovaluta-bitcoin-fa...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ba vänta 3 v till så får vi svaret angående nya kort förhoppningsvis .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Skrivet av Flopper:

tömmer lagret innan 2070/2080

Sett några uppgifter om att de nya inte kommer förens i höst. Hoppas så inte är fallet.. .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Sett några uppgifter om att de nya inte kommer förens i höst. Hoppas så inte är fallet.. .

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara nåt vansinnigt tråkigt.

Efter mitt 980Ti dog så skaffade jag ett 1060 3gb lite temporärt. Behövde ju kort under tiden den var på garanti. Fick pengarna tillbaks istället och satt på 1060 och tänkte "jamen AMD ska ju snart släppa Vega, måste ju vänta och kolla om det blir nåt bra". Det blev det inte. Så man väntade ännu mer. "Jamen det är ju bara stock kort, kanske AMD släpper nicea aftermarket snart". Det gjorde dom inte. Så man väntade ännu mer. "Jamen nu börjar ju 1080 bli gamla, 1080Ti ligger så där precis så man vill få tag på nån för nån 500 lapp mindre...". Så man väntade ännu mer och... ja... här är vi nu med 1080Ti omöjliga att få tag på och även då 2000kr dyrare eller så.

Skulle bara köpt ett 1080Ti för länge sen, det här är skit :/

Hoppas verkligen inte nya kort dröjer ända till hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Skulle vara nåt vansinnigt tråkigt.

Efter mitt 980Ti dog så skaffade jag ett 1060 3gb lite temporärt. Behövde ju kort under tiden den var på garanti. Fick pengarna tillbaks istället och satt på 1060 och tänkte "jamen AMD ska ju snart släppa Vega, måste ju vänta och kolla om det blir nåt bra". Det blev det inte. Så man väntade ännu mer. "Jamen det är ju bara stock kort, kanske AMD släpper nicea aftermarket snart". Det gjorde dom inte. Så man väntade ännu mer. "Jamen nu börjar ju 1080 bli gamla, 1080Ti ligger så där precis så man vill få tag på nån för nån 500 lapp mindre...". Så man väntade ännu mer och... ja... här är vi nu med 1080Ti omöjliga att få tag på och även då 2000kr dyrare eller så.

Skulle bara köpt ett 1080Ti för länge sen, det här är skit :/

Hoppas verkligen inte nya kort dröjer ända till hösten.

Och jag sålde mitt strix 1080ti för 6500kr med förhoppning att nya serien skulle komma nu i april..Fan vad jag ångrar mig nu
Idag får man nästan 8000 kr för det kortet beg

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

tömmer lagret innan 2070/2080

@Flopper

Varför tömma lagren nu 20är innan 2070/2080 kommer.

Eller har jag missat något eller kommer inte 1170/1180 före?

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/halland/Mining_rig_Ethereum_77644149.h...

De spårar ju med miningrigs, får folk verkligen igen sina pengar på att göra detta?

Permalänk

Tror priserna borde gå ner om inte allt för lång tid. Man börjar se folk som säljer sina mining-rigs vilket bör vara ett tecken på en liten nedgång i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannesb:

Har ingen direkt koll på mining men trodde inte det var så stort 🙄 så det är alltså bara vänta tills de blir lagersatta igen då och hoppas man får tag i ett? Tack för svar iallafall, hade inte listat ut det på egen hand 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, man lägger en order och står i kö och väntar på sitt grafikkort några veckor och i vissa fall månader.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.