Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Misstänksamt lågt pris (1080ti)

Permalänk
Inaktiv

Misstänksamt lågt pris (1080ti)

Vet hur jag ska tolka det här. Ebay erbjuder moneyback om man inte får varan men känns 2 good 2 be true. Någon som vågar?

https://www.ebay.com/itm/New-MSI-Armor-GeForce-GTX-1080-Ti-11...

Permalänk
Medlem

hahahahaha! en tiondel av det normala priset? tycker du själv att det är ens det minsta rimligt?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

hahahahaha! en tiondel av det normala priset? tycker du själv att det är ens det minsta rimligt?

Inte överhuvudtaget Är mer intresserad av hur det funkar. De får pengar även om Ebay i slutändan måste ersätta de som blev blåsta? Dvs om jag köper kortet så är mina pengar borta. De pengar jag skulle få tillbaka står Ebay för?

Permalänk

"Returns not accepted"..

Alla som beställer detta kommer få hem ett bios moddat 550 Ti med halvtaskiga kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Inte överhuvudtaget Är mer intresserad av hur det funkar. De får pengar även om Ebay i slutändan måste ersätta de som blev blåsta? Dvs om jag köper kortet så är mina pengar borta. De pengar jag skulle få tillbaka står Ebay för?

Det är skurkar som säljer saker för 1-2:- och får ett par hundra reviews, sedan lägger de ut sånt här för att håva in stålar och få kontot bannat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

troligen ett typ Nvidia 210 eller nått annat budgetkort men en custom firmware som säger att det är ett 1080ti om de kommer något öht.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Sötast

Bra fråga alltså...

4787st reviews, alla positiva, 17 år gammalt konto.
Dock så verkar han/hon inte vanligtvis sälja elektronik så något är ju lite skumt, mest troligt ett kapat konto!

Priserna är såklart helt orealistiska men men ja, med ebay buyer protection så borde det bara vara att testa egentligen.

Permalänk
Medlem

sök på youtube efter "fake 1080 ebay" och då kommer få upp ett antal träffar Handlar om bios-moddade äldre kort som visar 1080 i windows

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Garanterat någon som fått sitt konto hackat. Säljer i princip bara smycken/prydnadssaker (med "Customs services and international tracking provided") sedan kommer fem grafikkort på rad med extremt låga priser utan "Customs services and international tracking provided". Finns ingen som helst ide att bjuda på dessa ifall man inte aktivt vill bidra till att sponsra de som hackar andras ebaykonton...

Man kommer alltså inte få något alls, inte ens kort med moddad bios...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Bra fråga alltså...

4787st reviews, alla positiva, 17 år gammalt konto.
Dock så verkar han/hon inte vanligtvis sälja elektronik så något är ju lite skumt, mest troligt ett kapat konto!

Priserna är såklart helt orealistiska men men ja, med ebay buyer protection så borde det bara vara att testa egentligen.

Eller hur! Vad har hänt? Kan ju vara en legit person som typ åkt på cancer eller någon skit och måste ha cash snabbt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193054:

Eller hur! Vad har hänt? Kan ju vara en legit person som typ åkt på cancer eller någon skit och måste ha cash snabbt.

Nej, inte en chans..1080Ti säljer även som smör i 7000:- klassen..

1000:- är fejk.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Anmälde precis användaren som mycket troligt hackad till eBay.

Permalänk

Hmm 1000:- för ett 1080 Ti, det här är en totalt vild gissning från min sida men jag tror att det är fejk

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Nej, inte en chans..1080Ti säljer även som smör i 7000:- klassen..

1000:- är fejk.

Jojo, jag menar inte att det inte är fejk, utan snarare en konsekvens av något som har hänt. Hur får jag in pengar så snabbt som möjligt? Skapa fejkannonser från ett konto med högt betyg.

Permalänk
Medlem

Jösses vad tanten har klivit upp från prydnad saker!
Säljer 1060 500:- Två sorter 1080Ti för 900.-

Det sjuka är 10st har redan best......

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Någon som beställt? ;D

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Och så var grafikkorten bortplockade, hoppas inte det var alltför många som beställde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jösses vad tanten har klivit upp från prydnad saker!
Säljer 1060 500:- Två sorter 1080Ti för 900.-

Det sjuka är 10st har redan best......

Man kanske ska beställa ett par stycken hehe

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köpa det, gör en youtube video där du packar upp och tar reda på vad det faktiskt är du har fått och dela med dig här!

Permalänk
Medlem

Detta va ju ganska billigt med!! https://www.ebay.com/itm/8GB-GDDR5-MSI-NVIDIA-GeForce-GTX-108...

Tror ni att det e fake eller?? edit! Måste ju va kapat men idioter köper som fan hehe.