Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Seriekoppla RGB LED Lightning PRO Expansion Kit

Permalänk
Medlem

Seriekoppla RGB LED Lightning PRO Expansion Kit

Tjo.

Undrar lite om det ska vara möjligt att seriekoppla slingorna?
De har ju liksom kontakter på båda ändar för att kunna göra just det verkar det som.
Problemet var att när jag efter ca 7 timmars monterande (hardtube bygge) och skulle till och starta datorn så visar sig att det enbart är den första slingan som lyser i serien. Har testat resterande av slingorna och de lyser individuellt men inte ihopkopplat.

Så ska det vara så eller har jag fått en defekt produkt?
Om det ska vara så varför är det kontakter på båda ändar?

Edit: Jag har dem inkopplade till en Commander Pro.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

@Nagelfar: Är alla tillagda i Link?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Jag försökte det men är inte helt omöjligt att jag gjorde fel. Så man får alltså ”programmera” dem individuellt även om dem är seriekopplade då? Såg att man kunde lägga till fler men förstod inte riktigt vad det skulle innebära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Precis som @Arcec skriver så måste alla läggas till i LINK. Och max är 4st, mer kan du inte få i LINK.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Ja då får jag kika på det lite närmare i link då. Tack för hjälpen

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Nagelfar:

Tjo.

Undrar lite om det ska vara möjligt att seriekoppla slingorna?
De har ju liksom kontakter på båda ändar för att kunna göra just det verkar det som.
Problemet var att när jag efter ca 7 timmars monterande (hardtube bygge) och skulle till och starta datorn så visar sig att det enbart är den första slingan som lyser i serien. Har testat resterande av slingorna och de lyser individuellt men inte ihopkopplat.

Så ska det vara så eller har jag fått en defekt produkt?
Om det ska vara så varför är det kontakter på båda ändar?

Edit: Jag har dem inkopplade till en Commander Pro.

Precis som de andra skrivit här så går de att köra max 4 slingor per LED kanal på Commander Pro. Sedan behöver du i Corsair Link lägga till slingorna där med och sen välja färg/animation.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan