Vad använder ni för email?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

För de som är oroliga över att google skall gå under och sälja all information de har om er, chansen för att sweclockers/Geeks AB skulle göra det är många magnituder större. Är ni lika oroliga över vad ni skriver här?

Sen är det här en kul länk för de flesta som tror att de skulle vara ospårbara på nätet.
panopticlick

Intressant test. Fick iaf detta som ett av svaren: "Your browser fingerprint appears to be unique among the 1,279,968 tested so far.". (yey jag är unik?) ^^ Vet att det är otroligt svårt att skydda sig mot "intrång" eller annat. Så jag törs nog säga att ingen av oss kan plugga igen alla hål så att säga.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Zoho.com för seriösa grejer. Gratis och kan rekommenderas!

Hotmail använder jag för resten. Hotmails interface och skräppostfilter gör mig dock vansinnig. Får mer riktiga mejl i skräpposten än skräppost. Att sedan mejl man väljer att markera som "icke-skräp" inte registrerar avsändaren automatiskt som betrodd är frustrerande och korkat på hög nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Intressant test. Fick iaf detta som ett av svaren: "Your browser fingerprint appears to be unique among the 1,279,968 tested so far.". (yey jag är unik?) ^^ Vet att det är otroligt svårt att skydda sig mot "intrång" eller annat. Så jag törs nog säga att ingen av oss kan plugga igen alla hål så att säga.

Handlar inte om intrång, det handlar om att med hjälp av ett antal olika saker som din webbläsare berättar om din dator för sidor man besöker så går det att unikt identiera dig. Utan att behöva använda sig av cookies.

Permalänk
Medlem

Därför saknar jag RAS i Firefox. Random Agent Spoofer som inte uppdateras och funkar med Ff 57. Kör nu Random User-Agent men den är inte lika omfattande som RAS. Kör dessutom vissa saker i Palemoon och IE.

Förvånad att så många använder Protonmail. Trodde man var en av få. Har aldrig träffat på någon annan. Lika förvånad att nästan ingen använder mail.com med alla sina otaliga @-adresser.

Permalänk
Avstängd

Främst Googles betaltjänst med mitt eget domän.

Permalänk
Medlem

Gmail och iCloud är de jag primärt använder.
Har även en Yahoo som skräp email.

Permalänk
Medlem

Gmail, Hotmail som spamkonto. Och ett gammalt tele2.se konto.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

imap

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag använder min egen exchange server med outlook privat, gmail för spam mail(reggar sig på mindre seriösa sidor) och en seriös gmail, exchange med outlook på jobb. Försöker leka lite med MailEnable men den vill inte som jag vill. Postfix är för jobbig att sätta upp.

EDIT: Har 2st gammla hotmail också fylld med spam sedan man var ung.

Permalänk
Medlem

Mejl via egen domän och bra webbhotell, Mozilla thunderbird som klient.
Perfekt att skapa egna regler kring vad som ens får komma fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Outlook.com med en egen domän. Lyckades registrera det för flera år sedan när de erbjöd gratis domänhantering. Tycker att det fungerar prima.

Har även en del Gmail med egen domän på jobbet. Fungerar bra det med, även om jag ogillar gmails gränssnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Yahoo Mail. Är jag den enda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

outlook/live/hotmail, gmail,365

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Skrivet av pellen:

Trodde faktiskt att fler i den här tråden skulle köra med G suite, men då är vi iaf två
Betalar du för det eller lyckades du hugga ett konto medan det fortfarande fanns som gratisalternativ?

Betalar typ 5$ i månaden eller vad det är. Jag är riktigt nöjd, enda jag kan klaga på lite är väl att många standard funktioner är avstängda som man lär slå på i admin panelen.

Märks väl främst om man kör android.

Visa signatur
Permalänk

Vet inte vad ni gör med eran mail, men skickar inget privat genom mail.

Vist google kan ju logga vad för nyhetsbrev jag får och vilka spel/konton jag har. Men inget mer än så, genom mail i alla fall. Sen har jag annat skit utlagt på t.ex google foto och sync till mobilen (jobbigt att inte ha backup på telefonnumer).

Men ser mail som öppen anslagstavla och skickar inget eget privat genom mail. Sen vill man vara säker skaffar man egen privat mail, dock kan ju den sniffas på vägen.

Sen skaffa mail genom ips är ju inte så smart (blir ju lite låst och gör hinder för sig själv så man inte har lust och byta leverantör). Kan ju t.ex flytta eller annan IPS har bättre pris. Samma med icload, bättre med neutral plattform där du inte blir låst.

Har själv hotmail (inte deras nya adresser) och gmail.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hotmail och Gmail. Hotmailen kan man ju inte göra sig av med eftersom man haft den sedan användarna endast behövde ha ett fyra tecken långt lösenord. Gmailen använder ja till arbetsrelaterade saker men ja har väl varken förtroende för Microsoft eller Google så det kanske är läge att leta efter något nytt.

Permalänk
Medlem

Jag hade Hotmail för många år sedan. Men rätt som var så blev den hackad och låst. Jag kunde aldrig låsa upp den igen trots att jag kunde lösen, hemlig fråga och kunde berätta vilka mail jag hade i inkorgen. "inte tillräcklig legitimt" hette det, tack för den liksom!

Det blev Gmail efter det, och det har funkat skitbra i flera år nu för min del. Vill dem läsa mina mail så varsågod, jag har inget olagligt att dölja.

I jobbet använder dem Office 365. Funkar inte lika bra imo. Ibland uppdatera inte appen tex, trots att man har fått notifikation om nytt mail så finns det inga nya mail i inkorgen. Skitskumt.

Permalänk
Medlem

Har en Hotmail som jag använt sen -96/-98 ungefär, sen en Gmail för "fin-post".

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har sedan 90-talet kört en egen domän och egen server (Exchange, sedan Kerio Connect.). Köra eget är bäst, då har man full koll och inget lagras "måååålnet"....

Har även Hotmail och GMail också, men Hotmail använder jag för skräp och nertank av MS-prylar, och Google använder jag endast för Googletjänster.

Permalänk
Medlem

Har haft en egen domän sedan länge med lite olika lösningar.
Körde gen server hemma ett tag vilket var väldigt roligt men nu använder jag Zoho.com gratistjänst med min domän.
Funkar riktigt bra och jag är klart nöjd med servicen.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Hotmail och Gmail. Hotmailen kan man ju inte göra sig av med eftersom man haft den sedan användarna endast behövde ha ett fyra tecken långt lösenord. Gmailen använder ja till arbetsrelaterade saker men ja har väl varken förtroende för Microsoft eller Google så det kanske är läge att leta efter något nytt.

Så du har kvar Hotmail för att du kan ha 4 tecken långt lösenord? Herregud...

Permalänk
Medlem

Gmail
Protonmail
Outlook (endast i jobbet)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Outlook mot domänleverantörens mail, tar backup själv på PST filen för säkerhetsskull, har även en hög gmails.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag är alltför nöjd med Gmail för att kunna tänka mig att köra något annat. Är framförallt supernöjd med spamfiltreringen, då jag brukade få hundratals spam i veckan på min gamla Spray-mail för en herrans massa år sedan. Nu filtreras i princip all spam bort.

Skulle man sätta upp något för att slippa bli "övervakad" skulle det väl vara en egen mailserver, men då skulle jag ändå behöva använda någon tjänst för mailtvätt och då försvinner poängen eftersom de då "läser" min mail.

Sedan har jag inte direkt något personligt i mailboxen. Bland mina senaste inkomna mail finns lite Update notifications för program jag köpt, ett mail från Microsoft om uppdaterade användarvillkor, ett mail från Steam att en produkt jag önskar mig finns på rea...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kör G suite gratis för min primära domän. Har även en annan gratis G suite för random email och en egen mailserver att användas vid behov. Funderar dock på att skrota den på grund av den extra administration som krävs för att hålla den säker och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Betalar typ 5$ i månaden eller vad det är. Jag är riktigt nöjd, enda jag kan klaga på lite är väl att många standard funktioner är avstängda som man lär slå på i admin panelen.

Märks väl främst om man kan android.

Jag håller med, det är irriterande att G suite-användare exkluderas från funktioner/finesser som vanliga gmail-användare kan använda. Google Family bland annat.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Använder Win10`s mail. Funkar bra för oss.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Väldigt lite mejls skickas idag okrypterat. Eftersom USAs domstolsväsen måste utfärda husrannsakningsorder så är nog krypteringen tydligen tillräckligt stark ändå...

Du pekar bara på att leverantören är ovillig att lämna ut sina kunders mailboxar.

Tvärtom, extremt få mail skickas krypterat, det är så smtp fungerar. Vilken leverantör man väljer att använda blir rätt sekundärt när allt som skickas och tas emot får anses avlyssnat. Hur leverantören sen hanterar ditt innehåll blir ju en annan fråga.

Inom CSIRT-sfären krypterar vi mail med PGP, det fungerar ju bra men är något omständligt då det bygger på att man signerar varandras nycklar efter man fysiskt träffats och identifierat sig.

On topic:

Exchange för jobbmail och gmail privat

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

För de som är oroliga över att google skall gå under och sälja all information de har om er, chansen för att sweclockers/Geeks AB skulle göra det är många magnituder större. Är ni lika oroliga över vad ni skriver här?

Sen är det här en kul länk för de flesta som tror att de skulle vara ospårbara på nätet.
panopticlick

Sweclockers är en publik sida; du skriver på en anslagstavla mer eller mindre.

Sen angående Google är du helt ute och cyklar. Google säljer reklamplatser med hjälp av din data som deras huvudverksamhet. Det har ingenting att göra med om Google skulle gå under.

Skrivet av warh0g:

Protonmail verkar ju intressant, men det kan ju lika gärna vara Putin som driver det för allt ni vet

Seriös fråga, kör ni gratiskonto eller det som kostar 4 euro / månaden?

Källkoden är öppen, så nej!

Kör med gratiskonto.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ni som kör egna mail servrar vad för mjukvara använder ni?
Jag vill köra Postfix i Ubuntu och skulle vilja höra hur andra gjort.