Permalänk

@Storage Jar:
JO det står på deras sida har jag för mig.

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Hur går det med eye trackingen då? Skulle inte "8K"-varianten få det?

Skrivet av oqvist:

Det är försvinnande få lir som TI inte fixar att köra i 4K i 60 fps. Och då maxar man liren i regel så de är ju inte alls omöjligt. Speciellt som som sagt många VR lir inte är så avancerade

Om inte enbart grafik kortet skulle funka är det professorn man ska uppgradera?

Permalänk
Medlem

Skadar inte fast ju högre upplösning ju oftare är de gpun som flaskhalsar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist:

Ni får alla ursäkta då jag lär mig datorer.
Vad mer än grafik kortet kan man uppgradera så VR rullar mjukare?
Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

@oqvist:

Ni får alla ursäkta då jag lär mig datorer.
Vad mer än grafik kortet kan man uppgradera så VR rullar mjukare?
Mvh!

I princip allt. Det beror på vad du har. Du måste hitta flaskhalsen i systemet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

I princip allt. Det beror på vad du har. Du måste hitta flaskhalsen i systemet.

Ok men grafikkort har jag 1080 och lagrings minnet har jag mycket av.
Det är väl processorn som borde uppgraderas då.
Som jag skrev lär jag mig för första gången datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

Ok men grafikkort har jag 1080 och lagrings minnet har jag mycket av.
Det är väl processorn som borde uppgraderas då.
Som jag skrev lär jag mig för första gången datorer

Ojsan. Hade missat ditt svar. Jo, antagligen är det processorn du kan uppgradera då. Alt RAM-minnet.
Men det beror som sagt på allt vad du har innan. Det är kanske bäst att skapa en separat tråd för det. Rabbla då upp alla komponenter du har i datorn.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Tack Ja jag hoppas det! Tidigare har de demonstrerat Pimax8k på en laptop med i7 och gtx 1070 samt en annan laptop med gtx 1080. Egentligen kräver inte 1440p upplösning per panel mycket mer än när man exempelvis kör Vive med supersampling 1.4 eller så. Vet inte exakta siffrorna, men iomed att signalen fortfarande bara är 1440p så är det ingen enorm skillnad. Dessutom har Pimax stöd för en egen Brainwarp teknik som ska sänka systemkraven. Men det återstår att se hur det funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på priset för Vive pro har jag ställt om till att vänta på Pimax istället. Du som har provat, är det samma känsla av rymd/volym/djup i Pimax som man får med vanliga Vive?

Vive är det enda jag testat än så länge så har inget annat att jämföra med.

Permalänk

@Storage Jar:
Ingen fara
Vilket är det fetaste ram / RAM-minnet / processorn ute nu?

Permalänk
Avstängd

Till er som är sugna på Pimax för t.e.x spel, glöm det då de använder LCD.

Permalänk

@AdoringFan: varför är inte det bra för spel?
Mvh!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crackerhead:

@AdoringFan: varför är inte det bra för spel?
Mvh!

LCD skärm + VR = Suddigt vid rörelse.

Permalänk

@Storage Jar:

Jag funderar om det går att modellera i mixed reality? Som i denna film https://www.youtube.com/watch?v=2efl3oPC9gQ&t=510s
Jag hittar inga filmer på youtube dar de modellerar i mixed. Vet någon här vilka spel och program som funkar vore det väldigt trevligt om ni vill dela med er hur det funkar
Mvh S

Permalänk

@AdoringFan:
Va konstigt att de använder OLED till 4K men inte 8K.
Kanske släpper de den direkt efter de på kickstarter får sina headset.
Nvidia släpper ju snart det värsta monster kortet jag hört talas om så nu kan de utan tvekan drivas. https://hothardware.com/news/no-new-nvidia-graphics-cards-at-...

Permalänk
Medlem

Megabump!

Pimax 5k+ beställd. Många verkar finna den ge bättre bild än 8k pga bättre paneler. Upplösningen är inte allt för VR headsets heller

Hade velat ha oled men pentile oleds ger sde så jag gick för den billigare LCD varianten med rgb matrix.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Megabump!

Pimax 5k+ beställd. Många verkar finna den ge bättre bild än 8k pga bättre paneler. Upplösningen är inte allt för VR headsets heller

Hade velat ha oled men pentile oleds ger sde så jag gick för den billigare LCD varianten med rgb matrix.

Nice!

Kommer ditt 1080ti orka driva spelen i 90fps då? Har du haft något annat headset tidigare?

Läste denna nyss: https://www.tomshardware.com/reviews/pimax-5k-m2-headset-vr,5...

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Nice!

Kommer ditt 1080ti orka driva spelen i 90fps då? Har du haft något annat headset tidigare?

Läste denna nyss: https://www.tomshardware.com/reviews/pimax-5k-m2-headset-vr,5...

Det är en gammal preview. Han har fel i rätt mycket. Kallar vidare fov mer eller mindre en onödig gimmick och inte nextgen? Headtracking och hörlurar finns nu och finns tillägg för eye/handtracking, luktmodul mm

Får se hur de går de lir jag kommer köra går att skala rätt mycket iaf räknar inte med kunna köra Maxi ställningar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Det är en gammal preview. Han har fel i rätt mycket. Kallar vidare fov mer eller mindre en onödig gimmick och inte nextgen? Headtracking och hörlurar finns nu och finns tillägg för eye/handtracking, luktmodul mm

Får se hur de går de lir jag kommer köra går att skala rätt mycket iaf räknar inte med kunna köra Maxi ställningar.

Min kom i december (5k), kan säga att jag är supernöjd med min, det finns inte ett bättre headset på marknaden just nu.

Jag kan absolut inte gå tillbaka till headsets med ~100 graders fov längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Min kom i december (5k), kan säga att jag är supernöjd med min, det finns inte ett bättre headset på marknaden just nu.

Jag kan absolut inte gå tillbaka till headsets med ~100 graders fov längre.

Vad har du för gpu. Kör du några racingsimulatorer vad lyckas du få ut i fps med fullt startfält?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vad har du för gpu. Kör du några racingsimulatorer vad lyckas du få ut i fps med fullt startfält?

Jag har (tyvärr) ett 2080ti, kör inga racingsimulatorer, men jag skulle eventuellt kunna testa med en 1080ti på mitt jobb om jag får tid över.

Jag tror inte att det skulle vara något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Jag har (tyvärr) ett 2080ti, kör inga racingsimulatorer, men jag skulle eventuellt kunna testa med en 1080ti på mitt jobb om jag får tid över.

Jag tror inte att det skulle vara något problem.

Lider du väldigt av ditt 2080ti kan vi byta
Har du tid och lust annars får jag se hur det går om en månad. Testa gärna med 2080ti om det är smidigare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Lider du väldigt av ditt 2080ti kan vi byta
Har du tid och lust annars får jag se hur det går om en månad. Testa gärna med 2080ti om det är smidigare.

Nä, jag lider inte, men det kanske inte är så bra för benchmarking för andra att veta att det flyter på bra med just det kortet.

Permalänk
Medlem

Fick brev om att bekräfta leveransadress. Ska börja skeppa 25 januari undrar om man kommer behöva vänta en månad till

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

LCD skärm + VR = Suddigt vid rörelse.

Det här är absolut inte sant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irregular Programming:

Det här är absolut inte sant.

Jo. Det är det. Faktiskt. Ren fakta.

Inte för att du kommer ändra på din åsikt. Men läs på om responstider.

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Jo. Det är det. Faktiskt. Ren fakta.

Inte för att du kommer ändra på din åsikt. Men läs på om responstider.

Min "åsikt" kommer från att jag äger och använder den dagligen (i spel).

Skillnad i responstid mellan den och min Vive Pro är obefintlig.

Permalänk
Medlem

Går köra med bfi. Vet inte om de kör det med pimax. Annars är de ju egna paneler som de har försökt få att agera snabbt. På bekostnad av färger och annat verkar det som. Har faktiskt dock läst om mer bekymmer på deras oled modeller med smearing av någon anledning.

Sen kanske det är någon helt annan defekt terminologin kan va klurig.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irregular Programming:

Min "åsikt" kommer från att jag äger och använder den dagligen (i spel).

Skillnad i responstid mellan den och min Vive Pro är obefintlig.

Då ser du nog ingen skillnad mellan en 144hz TN och en 60hz VA heller.

En 60hz OLED knäcker alla LCDer på fingrarna när det gäller klarhet i rörelse.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Går köra med bfi. Vet inte om de kör det med pimax. Annars är de ju egna paneler som de har försökt få att agera snabbt. På bekostnad av färger och annat verkar det som. Har faktiskt dock läst om mer bekymmer på deras oled modeller med smearing av någon anledning.

Sen kanske det är någon helt annan defekt terminologin kan va klurig.

Svagheten men LCD paneler är helt klart bakljuset, färgerna kan vara lite mera urvattnade och speciellt svärtan är sämre. Men det är ett mindre irritationsmoment.

Smearing på OLED beror på att man stänger av svarta pixlar och när de sedan ska starta igen så går det för långsamt, Vive och Rift har löst det genom att helt enkelt inte tillåta skärmen att visa helt svart. Troligtvis är det det som händer även i en Pimax 4k, att den enbart uppdaterar i 60hz till skillnad från de nya headseten är också troligtvis en stor bidragande orsak till att man ser mer smearing. Jag har aldrig testat 4kn så jag kan inte uttala mig om den men vad jag hört så är den inte så imponerande av andra orsaker än skärmen.

Skrivet av AdoringFan:

Då ser du nog ingen skillnad mellan en 144hz TN och en 60hz VA heller.

En 60hz OLED knäcker alla LCDer på fingrarna när det gäller klarhet i rörelse.

lol, ok

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irregular Programming:

"lol, ok"

Ta ett foto med valfri modern kamera när du panorerar spelkameran och jämför.