Får elgiganten göra såhär?
Hej!
Så här ligger det till.
I juli 2016 köpte jag en surfplatta, Samsung galaxy tab s2 9,7", från elgiganten. I vintras började skärmen blixtra/flimra när jag låser upp surfplattan. Antingen hänger sig plattan eller så startar den om. Ibland händer det bara en gång och ibland flera gånger irad vilket är väldigt irriterande när man väl vill använda den.
Plattan är precis som ny, har aldrig tappats och använts endast för att kolla Netflix, viaplay, YouTube och slösurfande.
Så fort det här hände första gången åkte jag ner till elgiganten och lämna in den för lagning på garantin. Plattan kommer tillbaka och samma fel händer igen ett par dagar senare. Åker ner till Elgiganten igen och skickas igen till deras verkstad. Gick 1,5 vecka innan den kom tillbaka denna gången och använder plattan i några dagar innan samma fel börjar igen.
Lämnas åter igen (3e gången på reperation). När plattan kommit tillbaka efter 5 dagar har verkstaden enligt deras rapport nekat reklamation då de inte hade fått några journalen medskickad. Killen jag hämtade surfplattan av blev lika förvånad som mig, men sa att om det skulle vara några problem är det bara att komma ner igen så löser vi det för dom har ju alla journaler i sitt system.
3 timmar efter jag hämtat plattan händer samma sak igen.
Det var efter stängning och åkte då ner idag efter jobbet för att prata med dom igen. Dom ville skicka den ytterligare en gång på service, men jag sa att jag vägrade och vill häva köpet och pengarna tillbaka om dom inte kan erbjuda en likvärdig surfplatta. Personalen I servicedisken säger att han måste ta det med sin chef och han är inte på plats förens på måndag, men att det inte borde vara några problem.
Så min fråga är, måste det vara en chef på plats för att man ska kunna häva köp alternativt få en likvärdig produkt?
Jag känner mig frustrerad då det INTE är pågrund av handhavande fel och dessutom all den här väntan. Först 3 gånger för reperation och nu väntan på chefen.
*Edit*
Glömde skriva detta, även om det kanske inte har något betydelse.
Killen i service disken skrev det som ett service ärende och skrev i deras beskrivning vad felet var. Jag skulle skriva på ett avtal och lämna in surfplattan till dom tills jag pratat med hans chef om hur vi ska göra på måndag.
Det står som en sammanfattning om problemet med plattan, men det är precis likadant papper som jag skrivit på när dom skickat till verkstaden tidigare. Dock har jag gått sms så fort dom klickat på datorn att jag startat ett service ärende, det fick jag inte denna gången.