Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad ska ett grafikkort ligga på i usage?

Permalänk

Vad ska ett grafikkort ligga på i usage?

Om det ligger t.ex. konstant på 100% är detta farligt som med en CPU eller OK då jag får ut det mesta av kortet?

Permalänk
Medlem

Nej det är fullt normalt (i spel) och ingen fara alls så länge du har tillräcklig kylning.

Permalänk
Medlem

Är inte farligt för en CPU att ligga på 100% heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

100% är bra

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@xXQuantinXx: Har du något problem, undersök temperaturerna, har du inte något problem, tänk på nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Om det ligger t.ex. konstant på 100% är detta farligt som med en CPU eller OK då jag får ut det mesta av kortet?

Användning är obetydligt för livslängden på komponenten oavsett om det är grafikkort eller cpu. Det enda som påverkar är temperatur och spänning.

Håll bara koll på att temperaturen ligger på en stabil nivå. På ett nvidia kort skulle jag helst inte gå över 75 grader. processor kanske 70 grader. De klarar dock mer så bli inte orolig om det går över en gång eller två.

100% användning på grafikkortet betyder att det kan leverera fullt ut och att inget annat i ditt system är en flaskhals vilket är positivt.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meninglösa och ohjälpsamma inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...