Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Justice League...

Well, den va ok att äta min gyrostallrik till iallafall.
Tycker Ben Affleck som Batman är väldigt "meh" pga att Bale gjorde Batman så enormt bra! Är stora skor att fylla. Även Superman Henry Cavill är riktigt dålig... Detta kan också vara för jag är så van vid Smallville och Lois&Clark supermansen.

Enda som räddar filmen är Gal Gadott som Wonder Woman, hon passar superbra! Även kul att få se Aquaman och The Flash, Flash gör ett bra jobb även om han inte är "The Flash" för mig som följer Arrow serien. Cyborg? Meh, visst han hade betydelse för filmen, men inga wow moments direkt.

Ger den en 5/10. Vilket betyder att det är en sådan film som jag inte lär se igen :/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@DaniZzH: Tack för tipset!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

Thor: Ragnarök

Mycket bättre än dem förra två Thor filmerna. 7/10

Permalänk
Medlem

Sameblod - Svensk film om en sameflicka som vill bli svensk. Välgjord och bra. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The last jedi. Betydligt bättre än episode VII. Mer Star Wars, mindre disney

Permalänk

Three Billboards... Helt klart sevärd film fast en del karaktärer var lite väl stereotypa.. 8/10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Blade Runner 2049.
7/10 och ytterligare ett bonuspoäng för Ana de Armas.

Är inget super-duper fan av den första filmen. Tycker den är okej men lite överskattad.
Trots att jag hört många säga att 2049 är "seg" så bestämde jag mig för att se den, och det ångrar jag inte.
Visst var tempot lite lågt ibland men det passade scenerna. Klart sevärd moralisk sci-fi.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

The Shape Of Water

Rent visuellt var den otrolig att titta på med mycket bra filmfotografi. Skådespelarinsatserna var också på en hög nivå. Tycker dock att relationerna mellan vissa karaktärer kunde ha utvecklas lite djupare för att man verkligen skulle bry sig och andra halvan av filmen började tappa (om än väldigt, väldigt lite) mitt intresse. All in all så var det verkligen a breath of fresh air från alla mediokra actionrullar jag sett den senaste tiden. Ger den 7/10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Insidious the last key - Skräckfilm med välbekant tema. Spöke spökar och spökteamet kommer dit för att fixa. Helt ok men inte så skräckig. 6/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Annihilation - bitvis intressant story men kan inte kalla det skräck dock. Saknade det lilla extra som gör att man fastnar för filmen. 5/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Jag skulle jämföra bildkvalite på ÄppelTV 4K mot NVidia Shield och Netflix har envisats med att rekommendera Mute, så jag tog den. Snygga, Blade Runner-inspirerade miljöer, tråkig handling och meningslöst slut. 5/10.

Permalänk

Nya starwars. Riktigt bra! 7/10

Permalänk
Medlem

Birth of a dragon - Film om Bruce lees fight med en shaolin mästare. Bra och välgjord fighting. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sharkwater och The cove 2 riktiga ögonöppnare om vad som händer med hajar och delfiner..

9/10

Permalänk
Medlem

Ladybird. En film om ett halvår/år i en tonåring tjejs liv. Låter hur tråkigt som helst, men den var välspelad och hade riktigt bra karaktärer. Jag kan inte riktigt relatera till hur det är att vara en tonårig tjej, men trots det var den intressant. Det mest actionfyllda var när de åkte bil tillsammans. Så se den inte om du är sugen på äventyr.
Betyg: 8/10

Permalänk
Medlem

Unknown Soldier (Tuntematon Solitas) 2017

Gillar man krigsfilmer, är denna ett måste!

9/10

Okänd soldat (2017) Tuntematon sotilas

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

The Thief of Bagdad (1924, Douglas Fairbanks)

Mycket positivt överaskad av denna nästan hundra år(!) gamla stumfilm.
Stunttricken var imponerande, särskilt när man tänker på hur säkerheten måste sett ut på den tiden och specialeffekterna (flygande matta, magiska rep, osynlighet osv.) imponerade.

Jag har sett betydligt sämre specialeffekter i moderna filmer, detta måste varit något i hästväg när den hade premiär.

7/10 med moderna ögon sett. Hade detta varit på 20-talet hade den fått full pott.

stavfel och dyl.
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jurassic World

Starkt fan av jurassic park filmerna, men denna dalar lite med för många klyschor, är dock en schysst äventyrsfilm, Chris Pratt lyfter filmen. Svag för dinosaurer så den får dock 6/10

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Inaktiv

Mordet på orientexpressen 2017.

Jag har ej sett tidigare film eller läst bok, jag kände dock till att berättelsen var väldigt känd.

Mitt betyg kring filmen är att den är sebar, lägger man till att den är en kultklassiker så är det en film som man bör ha sett enbart för detta. Men storymässigt så skulle jag ge filmen lågt betyg, det var inga direkt bra karaktärer förutom detektiven. I slutet tyckte jag filmen spårade ur, men det har sin förklaring. Slutet var bra och höjde upp filmen.
*edit*
Jag skulle vilja se fler filmer med liknande slut som i denna, så jag kan rekommendera filmen enbart för slutets skull, även om allt innan var sådär.

Permalänk
Medlem

Black Panther (1/5) - medioker superhjälte film. Enda höjdpunkten va Winston Duke som M'Baku.

Red Sparrow (3/5) - Sevärd spionthriller.

Tomb Raider (3/5) - Sevärd äventyr / action. Kul att se Vikander i en popcorn-rulle, blir inte förvånad om de kommer en uppföljare eller två.

Permalänk
Avstängd

Game Night 7/10
Kul film och klart sevärd. Blev en hel del skratt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Justice League, helt ok

Permalänk
Medlem

Jumanji med "The Rock". Tycker den var bra, betydligt bättre än den genomsnittliga komedifilmen som Hollywood spottar ut varje år.

Permalänk
Medlem

Kollade på Pan en dag under veckan, helt ok film. Ikväll får det nog bli Trainspotting 2, missat att den ens kommit ut så införskaffad så här i 4K träsket.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har en lång backlog av 80-90tals rullar jag inte sett men blir sällan jag ger mig på den.
Blev iaf filmen nedan igår kväll. Den var helt ok. En småmysig film med skratt, romans och lite drama i mixen.
IMDBs betyg stämmer rätt bra tycker jag. Den fick mig inte riktigt engagerad av nån anledning.
Ingen klassiker jag kommer minnas eller se om igen kanske men den var ändå bra.

Mermaids (1990)

Permalänk
Medlem

The Dark Tower, riktigt bra film tycker jag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tuntematon Solitas - Välgjord finsk krigsfilm om finlands inblandning av invasionen av Ryssland under WW2. Bra men lite lång. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Jumanji med "The Rock". Tycker den var bra, betydligt bättre än den genomsnittliga komedifilmen som Hollywood spottar ut varje år.

Håller med. Jag började titta helt övertygad om att jag mest skulle sucka över alla fåniga skämt. Jag menar... Kevin Hart och The Rock, kan inte vara annat än värdelöst.

Jag hade fel!

Visst är det en halvfånig komedi med allt vad det innebär men det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en film. Till och med min sambo som har den här sortens komedier väldigt lågt på sin lista över bra genrer skrattade högt ett par gånger.

Så... Ser man det till en "allmän" film ger jag den 3/5 i betyg men om man jämför med filmer inom komedigenren är det en stark fyra!

Såg även The Disaster Artist ganska nyligen som också bjöd på en hel del skratt, helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Jag skulle jämföra bildkvalite på ÄppelTV 4K mot NVidia Shield och Netflix har envisats med att rekommendera Mute, så jag tog den. Snygga, Blade Runner-inspirerade miljöer, tråkig handling och meningslöst slut. 5/10.

Vilken tyckte du hade bäst bild då? Själv tycker jag äpplet gör bättre ifrån sig+ ändrasr hz per automatik i netflix till och med!

Permalänk
Inaktiv

Senaste filmen jag såg var Top Gun, det blev väl sjunde gången tror jag.