Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Slog till på Gold edition hos GMG för 740kr. Season pass som kostar ca 300kr ingår.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte Far Cry 3 för £6 igår (jo, jag är lite efter ...) och herrejävlar vilket spel! Hade bara spelat ettan när det kom så jag var inte riktigt beredd på vad som bet mig i nästippen. Blev lite extra taggad inför släppet av femman och kanske t.o.m slår till på en gold edition. Måste lyxa till det ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag köpte Far Cry 3 för £6 igår (jo, jag är lite efter ...) och herrejävlar vilket spel! Hade bara spelat ettan när det kom så jag var inte riktigt beredd på vad som bet mig i nästippen. Blev lite extra taggad inför släppet av femman och kanske t.o.m slår till på en gold edition. Måste lyxa till det ibland.

Bra pris på 4:an också nu. 😉 Köp! Definitivt värt det!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Bra pris på 4:an också nu. 😉 Köp! Definitivt värt det!

Mjo, men det finns inte en chans i världen att jag kommer ha tid att spela alla tre spelen på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Mjo, men det finns inte en chans i världen att jag kommer ha tid att spela alla tre spelen på en gång.

trean är bättre än fyran imo mycket mer spännande karaktärer och helt klart mysigare miljö! men smaken är som baken! femman ser väldigt spännande ut med faktiskt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag köpte Far Cry 3 för £6 igår (jo, jag är lite efter ...) och herrejävlar vilket spel! Hade bara spelat ettan när det kom så jag var inte riktigt beredd på vad som bet mig i nästippen. Blev lite extra taggad inför släppet av femman och kanske t.o.m slår till på en gold edition. Måste lyxa till det ibland.

Man får Far Cry 3 också när man köper Gold edition, eller snarare när man köper season pass men det ingår ju som sagt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Spelet släpps ju beroende på region. Här i Europa är det 27e oavsett vad klockan är någon annanstans. Skulle tro att det är 00.00 natten till 27e som gäller.

Förövrigt så kostar spelet 499kr på CDON, istället för 599kr som det kostar på Steam/Uplay. Hoppas bara att dom skickar ut nyckeln i tid.

http://cdon.se/spel/spel-downloads/far-cry-5-standard-edition...

Har man 100 Uplay Club Units så kan man köpa en rabattkod som ger 20% rabatt vilket gör det några kronor billigare via Uplay ändå.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

trean är bättre än fyran imo mycket mer spännande karaktärer och helt klart mysigare miljö! men smaken är som baken! femman ser väldigt spännande ut med faktiskt!

Jag har bara spelat ett par timmar av trean men är helt såld. Jävlar vilka strider man kan hamna i helt plötsligt. Normalt sett brukar jag inte spela FPS, förutom Half-Life och det första Far Cry. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så tagen.

Skrivet av Storage Jar:

Man får Far Cry 3 också när man köper Gold edition, eller snarare när man köper season pass men det ingår ju som sagt

Greenmangaming tar drygt £63 för gold-versionen och jag funderade först på att fläska på med den men ångrade mig sen. Känns som en väldigt stor utgift för att få lite krimskrams (DLC där man skjuter zombies är jag inte så värst intresserad av) bara.

Permalänk
Medlem

Gamestop ska tydligen ha midnattslansering för Far Cry 5. Någon som ska gå?

Permalänk
Medlem

Släppts massa recensioner nu. Open Critic: http://opencritic.com/game/4384/far-cry-5?tab=1

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut: https://www.reddit.com/r/Games/comments/877xyu/far_cry_5_revi...

Edit: Om man inte läser detta: https://www.slantmagazine.com/games/review/far-cry-5
Om den sämsta recensionen som finns är dålig p.g.a. sjw skit så är det nog ett rätt bra spel.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Det fick bli Deluxe edition efter mycket velande fram och tillbaka. Håller på och förtankar alltihop nu. Blev rätt förvånad hur bra uPlay fungerar trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Har man 100 Uplay Club Units så kan man köpa en rabattkod som ger 20% rabatt vilket gör det några kronor billigare via Uplay ändå.

Är det någon som vill ha en sådan rabattkod? Citera mig i den här tråden, jag har en över.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Vilken tidpunkt blir spelet tillgängligt på steam?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är det någon som vill ha en sådan rabattkod? Citera mig i den här tråden, jag har en över.

Ja tack gärna, tänkte köpa ikväll.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Vilken tidpunkt blir spelet tillgängligt på steam?

Om 14 timmar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Skulle också jättegärna vilja använda en sån där 20% rabattkod om någon har en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ja tack gärna, tänkte köpa ikväll.

Du har PM.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Om det inte hade varit för season pass så hade jag köpt det. Nu känns det som ett tvärnej då känslan att man måste köpa gold för att få "hela spelet" infunnit sig.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Om det inte hade varit för season pass så hade jag köpt det. Nu känns det som ett tvärnej då känslan att man måste köpa gold för att få "hela spelet" infunnit sig.

DLC i det här fallet verkar bara vara extrasylt på pannkakan så du får redan hela spelet om du köper standardversionen.

Permalänk
Inaktiv

Jag kunde inte låta bli, blev en standard edition från CDON.

Noterade intressant nog nu efteråt att Tobii + Kingdom Come-bundlingen sålt slut hos Tobii, med lite tur kommer en ny produkt imorgon med Far Cry 5: https://tobiigaming.com/eye-tracker-4c/

Jag har haft koll på vad de haft där i runt en vecka och först nu, strax innan spelets lansering, är den plötsligt slutsåld. Kan vara en slump men om någon mer som likt mig vill ha både spelet och EyeTrackern så kan det nog vara värt att vänta ett par timmar till ifall en bundling är på väg upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har haft koll på vad de haft där i runt en vecka och först nu, strax innan spelets lansering, är den plötsligt slutsåld. Kan vara en slump men om någon mer som likt mig vill ha både spelet och EyeTrackern så kan det nog vara värt att vänta ett par timmar till ifall en bundling är på väg upp.

Det kan var gammal paranoia som lever kvar efter kalla kriget men jag litar inte på de där eye trackers.

Permalänk

Någon som har en uplay-kod över?

Permalänk
Medlem

Blev standardversionen hos GMG med 15% rabatt. Inte lång tid kvar nu!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Har köpt en nyckel på Voidu.com, men kan inte aktivera den? Måste jag vänta tills efter midnatt eller borde det gått aktivera koden redan nu? Första gången jag handlat från Voidu.com och dessutom försökt aktivera en kod innan spelet släppts, därav frågorna som uppstått. Tyckte annars 690:- var hyfsat för Gold edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadahinch:

Har köpt en nyckel på Voidu.com, men kan inte aktivera den? Måste jag vänta tills efter midnatt eller borde det gått aktivera koden redan nu? Första gången jag handlat från Voidu.com och dessutom försökt aktivera en kod innan spelet släppts, därav frågorna som uppstått. Tyckte annars 690:- var hyfsat för Gold edition.

Du ska kunna aktivera och göra pre-load med ett förköpt FC5 sedan i lördags. Jag antar att det är så länge det inte är en retail box. Känner inte till Voidu, men enligt r/gamedealsmeta ska de vara ok. Spelet släpps om 1 timme för Europa, testa efter det. Om det inte fungerar, kontakta Voidu support.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

Blev standardversionen hos GMG med 15% rabatt. Inte lång tid kvar nu!

Vad drogs för belopp för dig? När jag skulle betala med Paypal så ville de med Paypals konvertering dra 520kr. Vad min bank gav för pris syns dessvärre inte så blev ett köp på CDON istället.

Permalänk
Medlem

En allmän UBIsoft nyhet som jag missat.

Vivendi har länge försökt göra en så kallad "hostile takeover" genom att köpa upp mängder med aktier i UBIsoft. Men nu ångrar de sig och säljer hela innehavet istället. Vivendi är inte ledsna för det, trots att de investerat nästa 800 miljoner Euro. Den kan nämligen sälja innehavet för nästa 2 miljarder Euro nu, då aktien gått upp kraftigt.

https://www.polygon.com/2018/3/20/17144094/ubisoft-vivendi-se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En allmän UBIsoft nyhet som jag missat.

Var mycket prat om det för någon vecka sen. Skönt att det inte gick igenom.