Permalänk
Medlem

Far Cry 5

Utvecklare: Ubisoft Montreal
Utgivare: Ubisoft
Plattform: PC, PS4, XBO
Lanseringsdatum: 27 februari 2018

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Här kommer 3 ganska nya klipp.

https://youtu.be/kXnRuYbNTG0

https://youtu.be/-m0h-1Vnez0

https://youtu.be/dUApJui_iAM

Fick det i julklapp. Drygt att behöva vänta till slutet av mars. Finns det inte någon demo till PC att ladda ned?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Här kommer 3 ganska nya klipp.

https://youtu.be/kXnRuYbNTG0

https://youtu.be/-m0h-1Vnez0

https://youtu.be/dUApJui_iAM

Fick det i julklapp. Drygt att behöva vänta till slutet av mars. Finns det inte någon demo till PC att ladda ned?

Demo? Vad jag minns fanns demo att pröva innan man köpte spel när jag prenumererade på PC Gamer för 15-20 år sedan och man fick med en cd-skiva med lite demospel.

Jag tror inte att det släpps några demo idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Ska bli kul att testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linuximus:

Ska bli kul att testa!

Aa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

grymt taggad speciellt på co-op modet

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Demo? Vad jag minns fanns demo att pröva innan man köpte spel när jag prenumererade på PC Gamer för 15-20 år sedan och man fick med en cd-skiva med lite demospel.

Jag tror inte att det släpps några demo idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Släpps hur mycket demos som helst, ganska vanligt med tillgång till hela spelet utan demo-begränsningar förutom tid då, man kanske får spela i 5-10 timmar eller liknande.

Ibland gratis helger, kanske inte för spel som Far Cry 5 men ändå, det finns.

OT: Själv har jag gillat alla Far Cry, även om 4:an började bli lite för mycket av samma.

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt fruktansvärt att kolla på PS-demos när man är van PC spelare
De rör sig så stelt.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Släpps hur mycket demos som helst, ganska vanligt med tillgång till hela spelet utan demo-begränsningar förutom tid då, man kanske får spela i 5-10 timmar eller liknande.

Ibland gratis helger, kanske inte för spel som Far Cry 5 men ändå, det finns.

OT: Själv har jag gillat alla Far Cry, även om 4:an började bli lite för mycket av samma.

Åhfan! Missat helt. Känner iofs igen det där med gratis helger. Skulle dock inte kalla det demo. Ett demo för mig så kan du välja att pröva spelet när du vill för att se hur det fungerar på din dator/är något du gillar.

Då det "släpps hur mycket demos som helst" vart hittar man dem?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Åhfan! Missat helt. Känner iofs igen det där med gratis helger. Skulle dock inte kalla det demo. Ett demo för mig så kan du välja att pröva spelet när du vill för att se hur det fungerar på din dator/är något du gillar.

Då det "släpps hur mycket demos som helst" vart hittar man dem?

Var ett tag sedan jag lirade något på PC, för konsol så väljer du bara din game store.

Origin brukar köra demos på aktuella spel, Uplay likaså, Steam har jag inte loggat in på flera år så vet inte deras status, där kan har man väl ångerrätt i visst antal dagar/timmar på allt.

Vissa går under namnet trial, andra demo.

Fria helger anser jag vara bra mycket bättre än de andra formaten, då får du fulla spelet utan begränsningar i 2-3 dagar, ger ju mest rättvis bild om hur spelet verkligen är.

Permalänk
Forumledare

@dalledalle: På pc går du inte på valfritt spel i valfri klient och ser om där är en "demo"-knapp.

På steam kan du tex söka på "demo" eller (om jag inte minns fel) sortera på spel som erbjuder demo

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Var ett tag sedan jag lirade något på PC, för konsol så väljer du bara din game store.

Origin brukar köra demos på aktuella spel, Uplay likaså, Steam har jag inte loggat in på flera år så vet inte deras status, där kan har man väl ångerrätt i visst antal dagar/timmar på allt.

Vissa går under namnet trial, andra demo.

Fria helger anser jag vara bra mycket bättre än de andra formaten, då får du fulla spelet utan begränsningar i 2-3 dagar, ger ju mest rättvis bild om hur spelet verkligen är.

Ok! Lirar bara på pc så har noll koll på konsol-demo-utbudet. Gick in och kikade på origin och de hade ju faktiskt lite demo/test-versioner av spel. Kul Dock bara på spel som redan har släpps för ett tag sen. Men testversionen kanske kommer samtidigt som fullversionen släpps?
Steams ångerrätt skulle jag inte vilja kalla demo då du behöver lägga ut pengarna för spelet, även om det på ett sätt förstås kan jämföras med demo.
Fria helger brukar ju tyvärr bara inträffa långt efter spelet haft release. Jag vill ju testa spelet samtidigt som det har release, för att se om det är värt att köpa det. Multiplayer spel vill man ju vara med från dag 1!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Älskade 3an, men av någon anledning klarar jag inte av att spela igenom 4an.
Försökt påbörja spelet 3 gånger men varje gång så slutar jag efter bara någon timme med en allmän känsla av "meh".

Ser fram emot 5an dock, den verkar så pass annorlunda från 3an och 4an att det förhoppningsvis inte bara känns som mer av samma vara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Älskade 3an, men av någon anledning klarar jag inte av att spela igenom 4an.
Försökt påbörja spelet 3 gånger men varje gång så slutar jag efter bara någon timme med en allmän känsla av "meh".

Ser fram emot 5an dock, den verkar så pass annorlunda från 3an och 4an att det förhoppningsvis inte bara känns som mer av samma vara.

För mig var det precis tvärtom. 😊 Håller på att spela om 4:an nu i väntan på 5:an. 3 slutförde jag ej.

Jag älskar grafiken i 4:an! Fantastiskt med solstrålarna genom grenverket, dimman, röken och skuggorna på marken. Tycker om vapnen också.

Jag förstår vad du menar dock. Inte fel att 5:an blir lite annorlunda.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Demo? Vad jag minns fanns demo att pröva innan man köpte spel när jag prenumererade på PC Gamer för 15-20 år sedan och man fick med en cd-skiva med lite demospel.

Jag tror inte att det släpps några demo idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var fan tider det! En helt underbar tid

Permalänk
Medlem

Angående bilden i trådstarten, det vore intressant om alla hade en speciell personlighet och man lärde känna dom alla. Älska vissa och hata andra. Nu lär man inte få vara med i "deras" värld så mycket utan mest vara ute efter att förgöra den men jag tror ändå att det hade varit en rätt nice twist på spelupplägget. Det kommer bli köp om man inte läser om värdelös prestanda ifrån användare.

Jag är övertygad om att hunden och vargen kommer bli polare

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot detta, hoppas på mycket bonusuppdrag runt om själva storyn, gillar 4:an skarpt i sin hel helt och 5:an ser ut att bli minst lika underhållande.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

För mig var det precis tvärtom. 😊 Håller på att spela om 4:an nu i väntan på 5:an. 3 slutförde jag ej.

Jag älskar grafiken i 4:an! Fantastiskt med solstrålarna genom grenverket, dimman, röken och skuggorna på marken. Tycker om vapnen också.

Jag förstår vad du menar dock. Inte fel att 5:an blir lite annorlunda.

För mig fanns det en sak jag hatade med 4:an, omgivningen kändes så otroligt trist och onnaturlig. Visserligen det karga landet högt upp ger ju inte möjlighet till blomstrande skogsmiljöer och så men ändå, skalningen och hur träden placerades en och en här och där osv, gav så extremt onnaturlig känsla i proportion och trohet och tog ut en del möjligheter till stealth gameplay. Aldrig spelat ett spel som känts så sandlåda spel som just FC4 och det tog för mycket ifrån inlevelsen i spelet för min smak.

Här är kanske den punkten jag ser allra störst skillnad i 5:an som jag personligen ser fram emot och där man tycks ha satsat vad gäller grafiken, massvis med vegetation, bra omväxling vad gäller åkrar, skogsmiljö, vattendrag, bergsmiljö osv. De har ju spenderat massor med tid i Montana att bara fotografera miljön där för att få känslan rätt och det märks verkligen! Nu har kanske inte miljön sådär jätte stor roll med spelets standard "ta 50 kulor till ditt bröst"-gameplay men sen när det kommer hardcore gameplay mods och det inte längre går att springa runt som en Rambo så kommer den förbättrade miljön ha stor inverkan på gameplayen oxå, man springer inte bara hursomhelst ut på en öppen åker utan något skydd...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Borde kanske påpeka att lanseringsdatumet tydligen har flyttats fram en månad till 27 mars 2018.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Kan bli om inte årets så troligen topp 5 2018 för mig. Två månader kvar känns fortfarande långt men kanske skulle spela klart senaste genomomspelningen av 4an eller spela igenom 3an eller Primal igen under tiden.

Tittade på tidiga klipp av spelet men har låtit bli de som kommit det senaste året eller så, vill ha en icke-spoilad upplevelse helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Far Cry 5 är nog det spel jag ser mest fram emot just nu. Älskade 3an och 4an var också bra.
Primal sög...

Permalänk
Proffsmoddare

Ställer mig till skaran som ser fram emot detta spel. Även jag älskade 3:an men inte spelat klart 4:an då jag tröttnade. Bör tilläggas att min speltid under 2017 var i princip obefintlig..

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Ny trailer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

De har också lagt upp två till djur som följeslagare på sin websajt, Peaches en puma som är bra på smyga och Cheeseburger en brunbjörn som är stor och stark.
https://far-cry.ubisoft.com/game/en-us/news/152-318349-16/the...

Permalänk

Ser verkligen fram emot detta spelet. Tror ni jag kommer kunna spela detta på min laptop med ett gtx 1050? 30 fps räcker väl för mig. Eller bör man köpa de på ps4 istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusolzzon:

Ser verkligen fram emot detta spelet. Tror ni jag kommer kunna spela detta på min laptop med ett gtx 1050? 30 fps räcker väl för mig. Eller bör man köpa de på ps4 istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att säga, om du har lite tålamod så tror jag säkert många sajter kommer prestandatesta FC5 vid release och då kan du få en bra uppfattning om bärbar med 1050 räcker.

Här är PC kraven
https://news.ubisoft.com/article/far-cry-5-pc-specs-and-syste...

Permalänk
Avstängd

Får se om de kommit på något nytt eller om det blir farcry 3.2 xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det är något meditativt att spela samma spel om och om igen.
Nytt tema iaf.

Jag tyckte Primal var friskt vågat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linusolzzon:

Ser verkligen fram emot detta spelet. Tror ni jag kommer kunna spela detta på min laptop med ett gtx 1050? 30 fps räcker väl för mig. Eller bör man köpa de på ps4 istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt GTX1050 är bättre än de gpuerna som sitter i PS4 och Xbox 1. Så ja, du kommer kunna lira spelet bättre än de konsolerna om nu inte Ubisoft drar en DRM igen och förstör PC varianten.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av linusolzzon:

Ser verkligen fram emot detta spelet. Tror ni jag kommer kunna spela detta på min laptop med ett gtx 1050? 30 fps räcker väl för mig. Eller bör man köpa de på ps4 istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara klokt att invänta tester på spelet och dess prestanda. Hur mycket VRAM har du? 2GB eller 4GB?

En viktig detalj är ju också att det sker en hel del optimering för konsollutgåvorna. Går inte jämföra rakt av med PC-hårdvara.