Permalänk
Medlem
Skrivet av Domo:

Asså det ser ju sjukt fint ut om inte annat. Har inte spelat FarCry sen 3:an, var sugen på detta men verkar som det är mer sura miner än glada här i tråden, är det värt att ge det ett försök eller ska man vänta på lite updates och patchar?

Ja. Skitbra spel. Och roligt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Domo:

Asså det ser ju sjukt fint ut om inte annat. Har inte spelat FarCry sen 3:an, var sugen på detta men verkar som det är mer sura miner än glada här i tråden, är det värt att ge det ett försök eller ska man vänta på lite updates och patchar?

Jag hann bara spela en och en halv timma ungefär men jag hann inte ångra mitt köp under den tiden. Fler sura än glada? Jag har fått uppfattningen att det är precis tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Då sällar jag mig till skaran med positiva intryck så här långt, har bara kört klart intro-ön, men ikväll blir det co-op med bästa vännen och det hoppas jag blir superkul.

I nästa avsnitt: Var det superkul med co-op?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja. Skitbra spel. Och roligt.

Dåså, allt som skulle bli gjort idag får väl skjuts upp.

Skrivet av ClintBeastwood:

Jag hann bara spela en och en halv timma ungefär men jag hann inte ångra mitt köp under den tiden. Fler sura än glada? Jag har fått uppfattningen att det är precis tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Kände att det var mycket gnäll på hur spelet funkade, dålig AI, buggar och saker som inte funkar som det ska, kanske bara jag som va grinig av mig och bara såg det negativa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Domo:

Kände att det var mycket gnäll på hur spelet funkade, dålig AI, buggar och saker som inte funkar som det ska, kanske bara jag som va grinig av mig och bara såg det negativa.

Det har högre betyg än FC4 och är enligt mig betydligt bättre. Men det är förstås fortfarande samma grundide som tidigare Far Cry-spel och det finns kvar saker som en del inte gillar.

Permalänk
Medlem

Körde rätt många timmar i går. Ubisoft-spel rakt igenom. Nya pluppar på kartan sköljs över dig i oändligt flöde, arga djur och fiender dyker upp i varje snår och korsning. Det är svårt att hitta tio sekunder i rad av tystnad och lugn.

Story och karaktärer är fortfarande trist och stereotypiskt, men med något mindre seriös och allvarsam ton som jag upplevde tidigare spel i serien har haft. Det är galet, bombastiskt och överdrivet många stunder, med glimten i ögat.

Flyter på fint och inte jättemycket problem. AI och fordon som fastnar eller flyger runt lite onaturligt ibland. Lyckades fastna inne i hus några gånger men tog mig därifrån med fast travel. Ett uppdrag som jag var tvungen att starta om eftersom jag inte kunde trigga igång en AI.

Finns kanske inte så mycket djup men det är ju inte riktigt meningen heller. Öppen lekplats med mycket action. Rätt kul hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muut:

Kan svara på att 16:10 fungerar bra att spela i utan svarta kanter.

Är du säker på det? De flesta andra Far Cry stödjer inte 16:10.

Vad har du för skärm och upplösning?

Permalänk
Medlem

Det är väldigt lite snack om mikrotransaktionerna i detta spel, skulle gärna höra lite mer från er som har spelat igenom en stor del av spelet. Efter att ha lyssnat på snubbarna i videon nedan så låter det ju som att de har ett system på plats som gör att man av ren princip bör bojkotta spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=wjj1JbNxnzI

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är väldigt lite snack om mikrotransaktionerna i detta spel, skulle gärna höra lite mer från er som har spelat igenom en stor del av spelet. Efter att ha lyssnat på snubbarna i videon nedan så låter det ju som att de har ett system på plats som gör att man av ren princip bör bojkotta spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=wjj1JbNxnzI

Orkade inte kolla så länge men det lät mest som skitsnack och samma sak ang kommentarerna. Ingen tvingar dig att köpa pengar som ändå är skitlätt att få tag på.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har inte förstått grejen med att köpa sig upp i ett single player-spel. Att utveckla sin karaktär är en big deal för mig, speciellt i en stor, öppen värld. Skittrist om du i början har tillgång till de bästa vapnerna för att sedan springa igenom allt. Då kan man enligt mig strunta i att köpa spelet.

Ubisoft har dock enligt mig skött detta väldigt bra och jag känner aldrig att jag behöver spendera mer pengar för att komma vidare.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: Provade lite igår! Tillräckligt för att flicka kroppsskott, men inte för huvuden på ett helt tillförlitligt sätt. Jag hamnar dessutom lite till höger varje gång, så får nog bli en omkalibrering. Så är mest en kul grej, skulle jag säga!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som får upp 100+ pluppar, fiender och elaka djur var 5:e sekund, vart går ni? Jag är ute mitt i skogen/vildmarken och har inte träffat på en enda fiende på ett par minuter. Letar just nu efter något stillsamt ställe att fiska på men det är verkligen inte så att man inte kan ta det lugnt i spelet.

Permalänk
Medlem

@Bankai: Låter trevligt! Det sista som hände igårkväll var att jag skulle gå upp på ett berg och möta en snubbe som behövde hjälp, i den sydvästra zonen. Inom fem minuter har det då: Kommit en puma och attackerat en fiendepatrull, för att sen gå på mig. Kommit en cult-bil rullande rätt ut på åkern, följd av två andra bilar. Tar mig upp på vägen, nu börjar det bli mörkt. Börjar gå över vägen, kommer en lastbil körande, blir beskjuten, jag skjuter tillbaka. Sen, inom fem sekunder, kommer det tre cult-pickups sladdande, två framför, en bakom, alla skjuter, jag skjuter, boomer skäller och skjuter säkert han också, helt plötsligt ligger jag på rygg med en puma över mig, som jag får undan efter att den bitit mig i armen, jag reser mig upp och då blir jag skjuten i ryggen och dör. Aldrig varit med om ett sådant kaos. Men det var kul! Längtar dock efter stillsamheten som du pratar om, haha!

Edit: Spelet blev roligare på Hard, trots ovanstående!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asssor:

Har inte förstått grejen med att köpa sig upp i ett single player-spel. Att utveckla sin karaktär är en big deal för mig, speciellt i en stor, öppen värld. Skittrist om du i början har tillgång till de bästa vapnerna för att sedan springa igenom allt. Då kan man enligt mig strunta i att köpa spelet.

Ubisoft har dock enligt mig skött detta väldigt bra och jag känner aldrig att jag behöver spendera mer pengar för att komma vidare.

Eftersom alternativet finns innebär det att de ändrat något i spelet för att få någon att vilja köpa saker. Annars hade de inte lagt till det som alternativ från början.

Tycker det är riktigt kasst att de ens lagt tid på att göra det. Hade varit resurser bättre spenderade på den dåliga AIn till exempel.

Annars ser spelet jäkligt skoj ut, ska vänta tills det blir lite billigare bara.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Bankai: Låter trevligt! Det sista som hände igårkväll var att jag skulle gå upp på ett berg och möta en snubbe som behövde hjälp, i den sydvästra zonen. Inom fem minuter har det då: Kommit en puma och attackerat en fiendepatrull, för att sen gå på mig. Kommit en cult-bil rullande rätt ut på åkern, följd av två andra bilar. Tar mig upp på vägen, nu börjar det bli mörkt. Börjar gå över vägen, kommer en lastbil körande, blir beskjuten, jag skjuter tillbaka. Sen, inom fem sekunder, kommer det tre cult-pickups sladdande, två framför, en bakom, alla skjuter, jag skjuter, boomer skäller och skjuter säkert han också, helt plötsligt ligger jag på rygg med en puma över mig, som jag får undan efter att den bitit mig i armen, jag reser mig upp och då blir jag skjuten i ryggen och dör. Aldrig varit med om ett sådant kaos. Men det var kul! Längtar dock efter stillsamheten som du pratar om, haha!

Edit: Spelet blev roligare på Hard, trots ovanstående!

Något väldigt liknande hände mig igår flera ggr. Det gjorde mig irriterad för jag dog varje gång på samma ställe av en sniper som sköt mig långt bort på vägen.
Efter tre försök var plötsligt snipern borta och då var det lätt.
Ibland är det helt öde och man bestämmer sig för att springa över en väg. då helt plötsligt kommer en bil från skogen och det blir fullt kaos.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Inaktiv

Ännu ett skitspel med dum AI och AI pathfinding. Precis som Witcher 3.

Permalänk
Medlem

Någon som kan kommentera hur handling / physics är på bilar / fordon i spelet? Om det inte är ett nytt Just Cause 3 (dvs. värsta tänkbara handlingen på 90% av fordonen) så kan detta vara intressant..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Eftersom alternativet finns innebär det att de ändrat något i spelet för att få någon att vilja köpa saker. Annars hade de inte lagt till det som alternativ från början.

Tycker det är riktigt kasst att de ens lagt tid på att göra det. Hade varit resurser bättre spenderade på den dåliga AIn till exempel.

Annars ser spelet jäkligt skoj ut, ska vänta tills det blir lite billigare bara.

Vilket gnäll. Nej, detta är inget Battlefront 2 hur mycket du än vill att det ska vara det. Prova först, gnäll sen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Choffe:

Visst, är man i närheten av vägar så håller jag med om att det är mycket patruller men det är bara kul då jag gillar att skjuta. Men försök dra ut mitt i skogen så kommer du säkert få lite tystnad. Försök även hitta något fiskeställe och njut. Började på Hard och tycker det är kul, faktist dött 2 gånger!

Permalänk
Avstängd

@Storage Jar:

Hur är det gnäll? Varför har de lagt in något som BOKSTAVLIGEN är

"Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet"

Du ser inget problem med det?

Varför ska all form av kritik automatiskt vara gnäll? Om det är nån som gnäller så är det väl du.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Förstår inte alla som får upp 100+ pluppar, fiender och elaka djur var 5:e sekund, vart går ni? Jag är ute mitt i skogen/vildmarken och har inte träffat på en enda fiende på ett par minuter. Letar just nu efter något stillsamt ställe att fiska på men det är verkligen inte så att man inte kan ta det lugnt i spelet.

Håller man sig borta från de stora vägarna så är det hyfsat lugnt. Dock tycker jag det är lite jobbigt att om man nu räddar civila ur en bil så får hela bygden reda på det och när dammet lagt sig har du skjutit ihjäl 15-20 aktivister och 7-8 bilar ligger mitt i vägen och brinner. De är lite väl alerta kan man tycka.

Skrivet av Zarkov2:

Någon som kan kommentera hur handling / physics är på bilar / fordon i spelet? Om det inte är ett nytt Just Cause 3 (dvs. värsta tänkbara handlingen på 90% av fordonen) så kan detta vara intressant..

Känns ungefär likadant som FC4 dvs inte speciellt bra. Bara kört ett race och då var man dessutom full så hanteringen av bilen var fruktansvärd men det blev samtidigt lite utmaningen också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

@Storage Jar:

Hur är det gnäll? Varför har de lagt in något som BOKSTAVLIGEN är

"Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet"

Du ser inget problem med det?

Varför ska all form av kritik automatiskt vara gnäll? Om det är nån som gnäller så är det väl du.

Nej, jag ser inget problem. Jag har inte sett något "Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet" heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Förstår inte alla som får upp 100+ pluppar, fiender och elaka djur var 5:e sekund, vart går ni? Jag är ute mitt i skogen/vildmarken och har inte träffat på en enda fiende på ett par minuter. Letar just nu efter något stillsamt ställe att fiska på men det är verkligen inte så att man inte kan ta det lugnt i spelet.

The hunter call of the Wild är ett trevligt alternativ till stressigt panga panga. Här snackar vi lätt 30 min utan att se något. Har fått kritik för att va för actionfyllt och arkad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ställde upp på Hard och började om. Nu är det en större utmaning, framförallt eftersom man inte tål mycket. Klart bästa Far Cry spelet enligt mig.

Permalänk
Medlem

Efter cirka 8 timmar i detta spel så får jag ge det Positivt i alla fall.

En del tråkiga buggar och dum Ai får man helt enkelt leva med tyvärr.
Jag går till fots endast så använder aldrig fordon då jag ej gillar handling / physics.

Har dock spelat med min tvillingbrorsa under hela resan och vi är ännu inte i slutet då det finns så mkt man vill utforska.

Grafiken är även den helt ok! Tycker dock att visa texturer kunde varit snyggare. Träden/skogen är ju inte jätte snygg enligt mig!:)

Helt ok flyt i spelet men hade säkert kunna vara bättre.

Annars ett mkt roligt spel trots allt

EDIT: Har dock insett att brorsan ej öppnar allt som jag gör i vapen väg. Ganska jobbigt då vi måste gå igenom spelet igen via hans spel.
Har läst att man ej får progress av missions och storyn men att man ska få vapen osv. Men så är inte fallet vissa vapen får du via mission om jag förstår rätt. Lite tråkigt och gör det bara tråkigare för brorsan när han ser att jag får nya vapen jag kan köpa!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

@oqvist: Ska lätt testa det spelet! Ser ganska snyggt ut med och jag gillar ju att jaga i FC5 så varför inte. Hade det funnits fiske i det så hade det varit jävligt nice.

Permalänk
Skrivet av Bankai:

@oqvist: Ska lätt testa det spelet! Ser ganska snyggt ut med och jag gillar ju att jaga i FC5 så varför inte. Hade det funnits fiske i det så hade det varit jävligt nice.

Man kan absolut fiska

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Förstår inte alla som får upp 100+ pluppar, fiender och elaka djur var 5:e sekund, vart går ni? Jag är ute mitt i skogen/vildmarken och har inte träffat på en enda fiende på ett par minuter. Letar just nu efter något stillsamt ställe att fiska på men det är verkligen inte så att man inte kan ta det lugnt i spelet.

Jag har bara hunnit testa lite grann. Gjort klart intro-ön och sen sprungit runt lite. Jag är lite fundersam på vart alla uppdrag är. Inte alls många pluppar för mig och jag vet knappt vart jag ska nånstans

Å andra sidan så har jag inte suttit ner och spelat nån längre period än, så antar att jag inte har kommit in i spelet riktigt än.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Tjena tänkte köpa där vet idag Men vet inte på vilken plattform. Jag har ett vanligt ps4 men vill helst ha de på laptopen men vet inte om det kommer fungera eller inte. Har en laptop med Intel core i5 7300hq, gtx 1050 2gb ram. Vilken är den bästa plattformen jag kan köpa det på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nej, jag ser inget problem. Jag har inte sett något "Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet" heller.

Hur har du kunnat missa det?

Är ändå en ganska så stor ruta i köpmenyn.

Hur som så är pengar iallafall inget problem i spelet. Jag har bara spelat 5 timmar och har redan mer än jag behöver.