Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Wow! 😍

Har bara lust att vara osocial hela påsken. Bara spela, spela, spela! Bunkra upp rejält med godsaker och sedan låsa in sig! 😂

Så jäkla härligt att spela på 108" också! Kan nog aldrig gå tillbaka till en fesen 24"! 😂

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Hej. Undrar om man kan länka detta spelet till steam om man köper det via cdon etc. Mvh emil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Låter som du skulle gilla Primal ändå, inga torn och du kan smyga runt med pilbåge även där.

Haha ja, egentligen borde jag kanske gilla det, men tyckte det var så otroligt tråkigt. Kom inte mer än kanske en timme in i det, sen gav jag upp.

Skrivet av anon5930:

Varför gillar du inte trean? Är ju den de flesta gillar trots allt. Mest nyfiken.

Avskydde Vaas som karaktär, och de "vänner" som man jämt skulle rädda i storyn var fullständiga krockidioter som jag inte alls brydde mig om, så fann ingen mening i att rädda dem.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vmaxx:

Hej. Undrar om man kan länka detta spelet till steam om man köper det via cdon etc. Mvh emil

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag inte, är väl kopplat till Uplay.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av vmaxx:

Hej. Undrar om man kan länka detta spelet till steam om man köper det via cdon etc. Mvh emil

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du får en kod som aktiveras direkt i Uplay. Även om du köper det direkt i Steam så måste det startas genom Uplay.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Nej, du får en kod som aktiveras direkt i Uplay. Även om du köper det direkt i Steam så måste det startas genom Uplay.

Men går det länka steam och uplay med varandra så jag kan se alla mina uplay spel i steam. Vill ha alla spel på ett ställe. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såja, köpt genom uplay med 20% kupong. Kommer bli riktigt gött nu med lång påskhelg, 2 feta spel(Ni no kuni 2 och FC5) och massor med god öl.

Permalänk
Medlem

Är spelet kort, eller är kartan lite? 25GB låter som väldigt lite för ett AAA-spel idag. Väloptimerat, kanske.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Fick koder för förbokningsmaterial på mejl från CDON och ingen av koderna fungerar, delvis för långa koder (PS4 versionen). Någon mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vmaxx:

Men går det länka steam och uplay med varandra så jag kan se alla mina uplay spel i steam. Vill ha alla spel på ett ställe. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen köper du det genom Steam och får genvägen i Steams fönster, som då öppnar Uplay och spelet.

Eller så lägger du till spelet manuellt som en genväg i Steam. På samma sätt som du kan lägga till MS Word eller annat valfritt program. Du trycker det lilla plusset nere till vänster och väljer "add non steam game".

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är spelet kort, eller är kartan lite? 25GB låter som väldigt lite för ett AAA-spel idag. Väloptimerat, kanske.

Gissningsvis är det välkomprimerat Men vem vet säkert.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

det får bra betyg på steam än sålänge, verkar vara ett bra spel o inte lider av prestandaproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Är det någon som kan förklara lite fort vad de är för skillnad på se olika varianterna av spelen? Är tex Gold Edition värt ca 900kr?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte Gold Edition på Elgiganten för 749kr!!! billigast i Sverige vad jag vet

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

sitter och lirar nu och har superkul, men jag undrar går det att styra "day/night cykle" ex meditera hehe sova osv...

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

sitter och lirar nu och har superkul, men jag undrar går det att styra "day/night cykle" ex meditera hehe sova osv...

Har inte gått i tidigare FC-spel, iallafall sedan 3an och jag har inte hittat någon sån funktion i 5an så jag tror inte att det går.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det får bra betyg på steam än sålänge, verkar vara ett bra spel o inte lider av prestandaproblem.

Tror det i princip är samma motor som i 4an och primal, så det är redan hyffsat optimerat. Inga konstigheter.
Har ett GTX680 4Gb i min HTPC som jag hoppas kan dra runt spelet i 1080P/60FPS på typ high/medium. Skönare att sitta i soffan med 50" OLED än vid datorn Men jag tror jag väntar in ett par patchar så jag inte blir helt osocial över påsken också haha.

Enda problemet jag hört med spelet hittils är att AIn är helt vrickad stundvis och fiender spawnar in bakom en hela tiden väldigt nära. Var samma i 4an tror jag, men inte alls lika problematiskt som i 5an nu tydligen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fick koder för förbokningsmaterial på mejl från CDON och ingen av koderna fungerar, delvis för långa koder (PS4 versionen). Någon mer?

står fel i cdons mail du måste hit å lägga in koden sen får du en ny kod som du lägger in i psstore
https://coderedeem.ubi.com/site/promotion/59/far-cry-5?lang=e...

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

jag köpte Far Cry® 5 - Gold Edition på cdon men hur vet man att man har fått rätt spel står ju bara far cry 5 i Uplay?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag är så fruktansvärt lycklig att det inte blev en "Maffia 3" utav det här.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Mcnil: Tackar!

Permalänk
Medlem

https://media.giphy.com/media/2Ys4mAKZacBalvaajl/giphy.gif

Billigare än att köpa armor allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Någon mer som tycker att vägarna är lite väl "övertrafikerde"? Kan inte gå mer än tio meter för ens jag blir upptäckt av något slags fordon som inte ger sig. Försöker prata med NPCer men blir avbruten av fordon som kör förbi på vägen. Hyfsat jobbigt.

Annars galet bra spel.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Meh. Sprang in i en bugg de första minutrarna typ.

Marshall dog och jag skulle reviva honom. Det slutade med att vi båda avled. När spelet hade laddats om så hade vi tydligen överlevt och skulle iväg i en bil

Dold text

Förutom det så tycker jag spelet verkar jäkligt bra än så länge!

Inledningen gav mig gåshud. Nästan så jag ville vara med på den onda sidan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Meh. Sprang in i en bugg de första minutrarna typ.

Marshall dog och jag skulle reviva honom. Det slutade med att vi båda avled. När spelet hade laddats om så hade vi tydligen överlevt och skulle iväg i en bil

Dold text

Förutom det så tycker jag spelet verkar jäkligt bra än så länge!

Inledningen gav mig gåshud. Nästan så jag ville vara med på den onda sidan.

Det är ingen bugg. Spelet laddas vid senaste check pointen när du dör, som i det här fallet är precis innan man hoppar in i bilen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på ett nytt single player-spel nu till påsken. Blir inte så mycket spelande annars.

Däremot bojkottar alla mina vänner spelet, mycket dels p.g.a. Micro transactions i ett single player-spel.

Så till frågan. Hur är det med dessa mikrotransaktioner?
Ena gången sägs det att det inte skall påverka spelet och andra gången sägs det att man kan betala för att kunna snabba på spelandet.
Någon med några tankar eller åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Är lite sugen på ett nytt single player-spel nu till påsken. Blir inte så mycket spelande annars.

Däremot bojkottar alla mina vänner spelet, mycket dels p.g.a. Micro transactions i ett single player-spel.

Så till frågan. Hur är det med dessa mikrotransaktioner?
Ena gången sägs det att det inte skall påverka spelet och andra gången sägs det att man kan betala för att kunna snabba på spelandet.
Någon med några tankar eller åsikter?

Det enda jag sett att man kan köpa är kosmetiska saker, ett vapen och en bil som köps med poängen man får för achievements i alla Ubisoft-spel. Har dock inte tittat så noga.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Hade en skottväxling med en sektmedlem på långt håll, mitt i den kommer en civilist och springer rakt in i eldgivningen. Spelet förmanar "Don't kill innocent civilians!". Jovisst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är spelet kort, eller är kartan lite? 25GB låter som väldigt lite för ett AAA-spel idag. Väloptimerat, kanske.

Mycket copy paste?

Tror jag avvaktar själv. Gillade trean, men fyran var urtrist, sen har vi ju uPlay också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mycket copy paste?

Tror jag avvaktar själv. Gillade trean, men fyran var urtrist, sen har vi ju uPlay också...

Nu är jag bara en timme in i spelet, men det känns helt klart som genomarbetat och förbättrat för det mesta! Mycket goare känsla i vapnen, grafiken och miljöerna är jättebra. Känns verkligare att vara på den amerikanska landsbygden än en paradisö.

Smög nyss in i ett litet hus, utanför ett öppet fönster står en fiende. Tänker att jag ska smyga fram och smälla till honom i huvudet med min spade, men när jag kommer fram till fönstret ser jag att jag kan göra en "takedown". Provar detta och då tar min karaktär tag i hans axlar och rycker in honom i huset för att döda honom på insidan. Riktigt coolt och bara en av alla nya finesser som gör det där lilla extra

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Är lite sugen på ett nytt single player-spel nu till påsken. Blir inte så mycket spelande annars.

Däremot bojkottar alla mina vänner spelet, mycket dels p.g.a. Micro transactions i ett single player-spel.

Så till frågan. Hur är det med dessa mikrotransaktioner?
Ena gången sägs det att det inte skall påverka spelet och andra gången sägs det att man kan betala för att kunna snabba på spelandet.
Någon med några tankar eller åsikter?

Du kan utan problem låsa upp allt utan mikrotransaktioner, spelar du igenom hela spelet så har du säkert hittat nog med pengar för att låsa upp allt. Vill du däremot ha alla vapen tillgängliga från start så kan du spendera riktiga pengar. En grov uppskattning är att 1 timmes spelande ger dig spelpengar motsvarande 100 "verkliga" kronor, så det går ju snabbt att tjäna pengar i spelet = absolut inget som behövs med mikrotransaktioner

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein