Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

Har försökt ta kontakt med er kundservice i lite mer än en vecka via epost. Det gäller en reklamation på en skärm. Ni lovar 48h svarstid, men det har inte funkat i detta fallet.

Hej,

Beklagar verkligen att ni inte erhållit något svar från oss på över 1 vecka, vi strävar alltid efter att svara våra kunder inom 48 timmar och då ni inte fått svar från oss på över en vecka verkar det som om något blivit fel vid mailutskicket eller i vårat system.

Vänligen återkom i PM med ert ärendenummer så ska jag hjälpa er vidare med reklamationen!

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Varför gick koden för Xbox One X + handkontroll + PUBG ut en dag för tidigt?

https://imgur.com/a/XheRa

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av John L:

Hej!
Varför gick koden för Xbox One X + handkontroll + PUBG ut en dag för tidigt?

https://imgur.com/a/XheRa

Hej John,

Beklagar att er kod inte fungera som den skulle!

Jag har skickat ett PM till er, vänligen återkom där så hjälper vi er vidare med ärendet.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är i taget att köpa en hel del nya komponenter (cpu, moderkort, minne, grafikkort, chassi osv osv) + spinningcykel åt frugan.

Men efter att ha läst lite kommentarer här ang hur dålig er kundtjänst är så blir jag väldigt mörkrädd. tror nog att jag väljer att köpa datorkomponenterna i någon annan butik (t.ex. Inet) som faktiskt har kundtjänst som fungerar och fysiska butiker man kan gå in till i fall kundtjänsten skulle fallera.

Hur kan ni inte arbeta mer effektivt med er kundtjänst? Det kommer ju hela tiden klagomål och standardsvaren från er sida är att det måste blivit något fel bl.a. bl.a. osv. osv.....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka för väl skött reklamationsärende! Allt flöt på utan tveksamheter. Jag är 100% nöjd och skulle utan tvekan handla från cdon igen.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ralle_81:

Jag är i taget att köpa en hel del nya komponenter (cpu, moderkort, minne, grafikkort, chassi osv osv) + spinningcykel åt frugan.

Men efter att ha läst lite kommentarer här ang hur dålig er kundtjänst är så blir jag väldigt mörkrädd. tror nog att jag väljer att köpa datorkomponenterna i någon annan butik (t.ex. Inet) som faktiskt har kundtjänst som fungerar och fysiska butiker man kan gå in till i fall kundtjänsten skulle fallera.

Hur kan ni inte arbeta mer effektivt med er kundtjänst? Det kommer ju hela tiden klagomål och standardsvaren från er sida är att det måste blivit något fel bl.a. bl.a. osv. osv.....

Hej Ralle_81,

Vad roligt att ni är intresserade av att köpa nya komponenter till er dator, givetvis finns vi här för att hjälpa er på bästa möjliga sätt och om ni har mer ingående frågor gällande de nya komponenterna du önskar så är ni välkommen att skriva till mig på PM då vi håller generella frågor i forumet.

Vi tar tacksamt emot feedbacken från alla som skriver här vilket gör att vi kan förbättra vår kundservice. Vårat mål är givetvis att våra kunder ska vara nöjda, få hjälp i tid och kännas sig trygga att handla på CDON.COM. Vi jobbar ständigt med att utveckla vår kundservice för att uppnå dessa mål, därför är vi väldigt glada att vi har denna nära dialog på forum så som sweclockers.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att ni slutat med gratulation på födelsedagen som ni kört med varje år iaf sedan 2013. Nu handlade jag direkt från era partners på Marketplace istället, men det kanske är meningen, att slimma er organisation så maximalt att den egentligen inte behövs längre utan blir som Prisjakt?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Såg att ni har en Easter kampanj just nu!
Kan ni fixa så koden EASTER18 även funkar till konsol tillbehör, så som http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-spelkontroll-med-...

Vore trevligt om ni kunde fixa detta, önskar er förövrigt glad påsk!

Edit: Tydligen funkar koden till alla andra tillbehör förutom den jag länkade till :(.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Jag blev gratulerad förra månaden av dem.

Permalänk
Hedersmedlem

@Alfsvåg: Intressant, tack för informationen. jag har handlat tämligen frekvent senaste åren så inaktivitet från min sida beror det inte på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Även jag fick en kod när jag fyllde år i februari, så dom har kvar det

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Tråkigt att ni slutat med gratulation på födelsedagen som ni kört med varje år iaf sedan 2013. Nu handlade jag direkt från era partners på Marketplace istället, men det kanske är meningen, att slimma er organisation så maximalt att den egentligen inte behövs längre utan blir som Prisjakt?

Hej Multiman,

Tack för ditt inlägg!

Vi slutade med gratulationerna under en kort tid förra året men då vi snabbt fick feedback på att våra kunder uppskattade denna gest så startade vi med gratulationerna igen i januari.

Om otur var framme och du lyckades fylla år under den tid där vi gjorde ett kort avbrott från detta så får ni gärna återkomma till mig i PM med ert kundnummer så ser jag till att vi gratulerar dig i efterhand.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Såg att ni har en Easter kampanj just nu!
Kan ni fixa så koden EASTER18 även funkar till konsol tillbehör, så som http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-spelkontroll-med-...

Vore trevligt om ni kunde fixa detta, önskar er förövrigt glad påsk!

Edit: Tydligen funkar koden till alla andra tillbehör förutom den jag länkade till :(.

Hej Musashi,

Tack för påskhälsningen!

Vad märkligt att koden inte fungerar på denna vara och jag har anmält detta till vår ekonomiavdelning.

För att hjälpa er på bästa sätt så kan ni lägga upp er beställning på kontrollen sedan återkomma till oss på kundservice@cdon.com med ert ordernummer samt rabattkod så lägger vi in rabatten åt er i efterhand.

Vi på CDON önskar dig och alla på forumet en underbar påsk!

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Ralle_81,

Vad roligt att ni är intresserade av att köpa nya komponenter till er dator, givetvis finns vi här för att hjälpa er på bästa möjliga sätt och om ni har mer ingående frågor gällande de nya komponenterna du önskar så är ni välkommen att skriva till mig på PM då vi håller generella frågor i forumet.

Vi tar tacksamt emot feedbacken från alla som skriver här vilket gör att vi kan förbättra vår kundservice. Vårat mål är givetvis att våra kunder ska vara nöjda, få hjälp i tid och kännas sig trygga att handla på CDON.COM. Vi jobbar ständigt med att utveckla vår kundservice för att uppnå dessa mål, därför är vi väldigt glada att vi har denna nära dialog på forum så som sweclockers.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Tja, en start hade ju varit att fixa ett telefonnummer man kan ringa när man vill ha kontakt eller hjälp.. som alla andra vettiga e-handlare har.
Detta har dock påpekats sen det togs bort så det är väl inget man kan förvänta sig skall ändras.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kräft-Birger:

Tja, en start hade ju varit att fixa ett telefonnummer man kan ringa när man vill ha kontakt eller hjälp.. som alla andra vettiga e-handlare har.
Detta har dock påpekats sen det togs bort så det är väl inget man kan förvänta sig skall ändras.

Hej Kräft-Birger,

Tack för er feedback!

Tyvärr är kundservice via telefon inget vi använder för tillfället men det är en av flera medel som vi undersöker för framtiden.

Med det sagt så stoppar inte detta er från att få hjälp via telefon då vi gärna hjälper våra kunder på det sätt som den specifika kunden tycker är bäst.

Om ni önskar att få hjälpa via telefon så kan ni kontakta oss via mail på kundservice@cdon.com - I mailet uppskattar vi om ni skriver vad ärendet gäller samt anger det nummer ni önskar att vi ringer er på.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag la en order på en Aune X1 10th anniversary för 2790:- imorse. Betalade med PayPal. Pengarna drogs. Ser både på PayPal och Nordea att jag skickat pengar till er, men jag har ingen order som behandlas under mitt konto. Inget bekräftelsemail eller liknande... jag var inloggad.

Kan ni hjälpa mig?

Mvh,
Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av HlMSELF:

Hej CDON!

Jag la en order på en Aune X1 10th anniversary för 2790:- imorse. Betalade med PayPal. Pengarna drogs. Ser både på PayPal och Nordea att jag skickat pengar till er, men jag har ingen order som behandlas under mitt konto. Inget bekräftelsemail eller liknande... jag var inloggad.

Kan ni hjälpa mig?

Mvh,
Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Johan,

Tack för ert inlägg!

Givetvis ska jag undersöka detta då det låter som om något systemfel har skett med er beställning.

Jag har nu kontaktat dig i PM för vidarehantering.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir det någon green friday iår ? hittar ingen information på google

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av nemeboll:

Blir det någon green friday iår ? hittar ingen information på google

Hej Nemeboll,

Tack för ert inlägg!

Givetvis blir det ännu en green friday med massa grymma erbjudande.

Green friday är igång hela fredagen den 27/4 och vi kommer inom kort gå ut med mer information om detta i flera olika kanaler.

Bästa hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Kalas då har man något att se fram emot

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Medlem

Hallå CDON!

Hur många gånger måste jag skapa ett reklamationsärende tills jag får ett svar som inte är copy-paste om att ni skapat ett service ärende och att jag ska skicka produkten?

Jag fick alternativet att skicka in den eller fixa ett underlag från en verkstad ifall det är garantifel (trasig gångjärn på hörlurarna..) eller om det yttre åverkan. Lämnade in produkten till en auktoriserad verkstad, betalade deras undersökningsavgift och fick ett underlag att det är ett vanligt problem med de hörlurarna och att det ska gå på garanti, men ni insisterar på att skapa ett nytt serviceärende hos er verkstad och att jag ska skicka in produkten och med info att jag får betala 499:- för frakt och undersökningsavgift ifall er verkstad anser att det inte är fabrikationsfel.

Räcker inte ett utlåtande från en auktoriserad verkstad som inte jobbar med er?

Mvh
/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Slapinator:

Hallå CDON!

Hur många gånger måste jag skapa ett reklamationsärende tills jag får ett svar som inte är copy-paste om att ni skapat ett service ärende och att jag ska skicka produkten?

Jag fick alternativet att skicka in den eller fixa ett underlag från en verkstad ifall det är garantifel (trasig gångjärn på hörlurarna..) eller om det yttre åverkan. Lämnade in produkten till en auktoriserad verkstad, betalade deras undersökningsavgift och fick ett underlag att det är ett vanligt problem med de hörlurarna och att det ska gå på garanti, men ni insisterar på att skapa ett nytt serviceärende hos er verkstad och att jag ska skicka in produkten och med info att jag får betala 499:- för frakt och undersökningsavgift ifall er verkstad anser att det inte är fabrikationsfel.

Räcker inte ett utlåtande från en auktoriserad verkstad som inte jobbar med er?

Mvh
/M

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Mustaf,

Tack för ert inlägg!

Ni ska såklart får hjälp på ert första reklamationsärende och det är inget som ni ska behöva skicka om ett flera gånger.

Om ni har ett underlag som påvisar att defekten är ett vanligt problem samt att den ska gå på garantin så ska vi givetvis följa detta så länge rapporten är giltig.

Jag har kontaktat dig via PM för vidarehantering.

Vänliga hälsningar,
CDON Fredrik, Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Kul att den gröna fredagen återvänder. Är det att ägna sig åt självbedrägeri om man hoppas på att ett schysst nedsatt GTX 1080 eller dylikt dyker upp, med tanke på rådande omständigheter?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fetakniven:

@CDON.COM: Kul att den gröna fredagen återvänder. Är det att ägna sig åt självbedrägeri om man hoppas på att ett schysst nedsatt GTX 1080 eller dylikt dyker upp, med tanke på rådande omständigheter?

Den gröna fredagen ser vi alla fram emot och äntligen är den snart här!

Jag får inte läcka ut erbjudanden innan de går "live" på hemsidan men det kommer bli en personlig chock om vi inte har ett eller flera grymma erbjudande på grafikkort.

Bästa hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena CDON, tänkte uppgradera mitt grafikkort... Har ni några insidertips på vad som är bra?

EDIT: Jag hittade vad jag eftersökte. Tack ändå!

//K

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kippr:

Tjena CDON, tänkte uppgradera mitt grafikkort... Har ni några insidertips på vad som är bra?

EDIT: Jag hittade vad jag eftersökte. Tack ändå!

//K

Hej Kippr,

Vad bra att lyckades hitta ett grafikkort och jag hoppas det blir en grym uppgradering.

Vänliga hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk

Ouch, inte trodde jag att en kundtjänst email kunde upplevas så anti.

Har ett dött grafikkort som är en månad gammalt, men frågan om vad som hänt med 00015aDC2TMG35BX efter en vecka besvarades med ett nytt ärendenummer 00018aDD8FB00C8K.

Permalänk

Jag har nu äntligen fått svar från kundservice.

Hoppas att det bara var temporär hicka och att ärendet flyter på framöver.

Tack så länge.

Permalänk
Medlem

@cdon.com

Hej! Tänkte höra, kommer ni köra en Green Friday detta år som förra året ni hade? Hittar nämligen ingen info på hemsidan, borde väll bli den 27:e April som förra gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

@cdon.com

Hej! Tänkte höra, kommer ni köra en Green Friday detta år som förra året ni hade? Hittar nämligen ingen info på hemsidan, borde väll bli den 27:e April som förra gången?

Scrollar du upp ett par inlägg så ser du flertalet inlägg om just Green Friday och att den kommer att ske den 27 April...

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::