Permalänk

Hjälp - DXRacer Formula F08 Gamingstol

Hej!

Nu har jag införskaffat mig en gamingstol för första gången i mitt liv, denna rekommenderades starkt i butiken. Den har ännu inte blivit uppackad och monterad, eftersom jag helt plötsligt blev tveksam när jag fick höra om hur liten stolen egentligen är.

Är detta enbart en smaksak eller ett faktum? Hur upplever ni det som har köpt en sån och för er som har erfarenhet av den här stolen?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Baserat på dom "racing"-stolar jag suttit på i förbifarten på olika ställen, så skulle jag säga att det kan skilja en hel del. Hade definitivt sett till att testa innan köp.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en av samma modell. Är 170cm och den passar mig perfekt. Är man längre än 180 bör man nog kolla på en annan stol.

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Köpte precis en av samma modell. Är 170cm och den passar mig perfekt. Är man längre än 180 bör man nog kolla på en annan stol.

Jag är strax under 180 eller precis 180. Det borde väl inte vara några problem då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag är strax under 180 eller precis 180. Det borde väl inte vara några problem då?

Det borde det inte vara, stolen är designad för 170-180cm och under 100kg.

Permalänk
Medlem

Köpt en DXRacer FORMULA Chair F08 i går och precis packat upp den och provsitter just nu. Svank kudden är för fet för mig och plockade av den. Nackkudden får hänga kvar som dekoration. Vilar aldrig huvudet mot ryggstödet.

Satt innan i en nu nersutten fåtölj och kan nog påstå att DXRacer är obekvämare men nu kan jag i alla fall ha min Corsair K63 Wireless Gaming Lapboard i knät ooch skriva på min K63 Wireless Blue LED Cherry MX Red utan att bulkiga armstöd är i vägen. Men detta med att känna sig obekväm har jag hört att de flesta gör i början med DXRacer och efter ett tag har man svårt att känna sig bekväm med andra stolar.

På prisjakt står det att Rek. längd på person 160 - 180 cm så den ska passa dig.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]