Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Liten uppgradering

Tjena,

Har tänkt uppgradera mitt chassi då jag sitter på ett budgetchassi atm. Har även tänkt mig att byta till AIO då jag kommer kunna få plats med det.

Har tänkt mig ett Corsair Carbide 400c med en Hydro H115i i fronten och köpa till 2 fläktar att ha i toppen.

Kommer att behöva en fanhub då mitt moderkort bara stödjer 3 fläktar (rätta mig om jag har fel, har ett Asus B150m-plus som kommer bytas i framtiden också.)

Övriga komponenter är en oklockad i7 7700k, ett överklockat 1070, 16GB ram, 256GB SSD och en 1TB HDD. Har även en 500W psu som ingick från förra datorn som jag antar borde bytas då det är ett "Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition" som strulade förut så jag fick ett nytt men det borde väl bytas.

Min fråga är då;

Vilken PSU ska jag satsa på samt är H115i ett prisvärt köp?

Tacksam för hjälpen

Joppe

§4 Bump raderad //Mod
Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Vet att du inte frågade om chassi men tycker själv att FD Define C är ett trevligt chassi, men du får ingen "glas/plast panel att visa dina prylar genom

Sen när det gäller din AIO så är dom trevliga, men hade jag haft plats i chassit så hade jag kört på en Noctua NH-D15, mindre som kan strula samt väldigt gedigen kylare

Nätagg: TX550 550W 80 Plus GOLD, billigt och bra

@joppe

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Det är dock helt ok att posta flera inlägg i rad, men då får man se till att inläggen tillför ny och relevant information.

Skrivet av joppe:

Ingen som har tips?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Vet att du inte frågade om chassi men tycker själv att FD Define C är ett trevligt chassi, men du får ingen "glas/plast panel att visa dina prylar genom

Sen när det gäller din AIO så är dom trevliga, men hade jag haft plats i chassit så hade jag kört på en Noctua NH-D15, mindre som kan strula samt väldigt gedigen kylare

Nätagg: TX550 550W 80 Plus GOLD, billigt och bra

@joppe

Chassitips tackar jag för! Att det är en sidepanel eller inte spelar verkligen ingen roll, är bara ute efter något nytt och fastnade för form/storlek på 400Cn men Define C verkar vara ett riktigt nice chassi! Angående Noctuan så har jag kollat in den tidigare men osäker på passform men om den går in i chassit så blir det nog en sådan. Och tack för tipset om PSUn, borde väl räcka till en extra fläkt eller två!

Skrivet av Kent:

*Bump raderat*
Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Det är dock helt ok att posta flera inlägg i rad, men då får man se till att inläggen tillför ny och relevant information.

Ber så hemskt mycket om ursäkt!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Angående fläktkontroller så brukar det inte vara några problem att köra splitters på fläktuttagen. Normalt levererar moderkortet 1A per uttag, så beroende på hur mycket fläktarna drar brukar man kunna köra 2-3 stycken per uttag.