Regeringen vill ersätta TV-avgiften med skatt på 1 300 kronor per år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Vänta lite nu. Menar du att man kan säga att Chang Frick finansieras av SD för att de kanske (enligt Gamov) betalade hans resa när han skulle åka med Gamov...

Gamov blev utesluten för att gjorde något extremt olämpligt och dessutom mot inrådan från partiet. Han får skylla sig själv.

SD valde att gå emot ett större paket som var skadligt för Sverige. Att sen i det paketet fanns ett förslag som man kanske om det hade kommit för sig själv hade stött är här inget man kan kritisera dem för. Vilket parti skulle välja det större skadligare för att få igenom en liten grej som man tycker om? Det är en dålig deal och är inget man ska kritisera SD för. Men visst, medier gillar att haka upp sig på småsaker som SD gör och blåsa upp dem som att det är en stor sak.

I vilka frågor har SD totalt ändrat åsikt? Du hävdar att de vänder kappan efter vinden... De var kritiska mot invandringen när ingen annan var det. De var anklagade för att vara rasister på grund av deras hållning. De har hållt tag i sin grund och deras politik. Till skillnad från alla andra partier. Att de som litet parti har haft enkla lösningar tills de har haft resurser för att kunna bygga ut dem kan man anse vara populistiskt, men de är inte kappvändare. Däremot är S extremt bra på att ändra sig om saker och ting utan att erkänna att de ändrade sig.

http://www.salaallehanda.com/opinion/ledare/sakine-madon-star... (S har svänt 180 grader om många saker.) De är de riktiga kappvändarna av svenska partier. No question.

Så du menar att varken S eller M har kopierat förslag från SDs invandringspolitik?

Jag vet med faktum att Gustav Fridolin kopierade flera förslag som SD hade lagt fram i skolfrågor och presenterade som sina egna. M har också kopierat SD förslag och lagt fram som sina egna något år eller månader efter.

Att allt i SDs partiprogram inte är genomfört är väl självklart, men det innebär inte att andra inte kopierar deras förslag.

Inte ens regeringen har varit särskilt bra på att få igenom sina förslag. Första året vid regeringsmakten gick de efter en Alliansbudget.

De som har varit sämst på att få igenom sin politk är ju MP som sitter i regeringsställning men blir konstant överkörda.

Att hävda att ett 13% oppositionsparti som dessutom är utfrysta från alla förhandlingar och trots detta får igenom flera förslag är dåliga på att få igenom sin politik är som att säga att killen du högg av benen på är dålig på att cykla men ändå lyckas han ta sig fram på sin cykel.

Att en upprorsmakare som Kasselstrand (menar inget ont om honom, men han valde att gå emot partistyrelsen gång på gång) till slut blir utesluten är inget konstigt. Att ta det som ett exempel på att partistyrelsen inte lyssnar på medarbetare är inte det bästa sättet att vinna sitt argument på.

Ge mig ett bättre exempel plz.

De senaste raden av omvärderingar i frågan om Grundlagsändringarna och finansieringen av public service visar tvärtom att de är bra på att lyssna på sina medarbetare.

Att SD har haft samma åsikt inom invandringspolitiken är bara en ren lögn. Alldeles nyligen så började de anamma AfS åsikter om att asylinvandring bara ska komma från Nordiska länder där man tidigare varit emot invandring från Mena-länder.

Att Fridolin kopierat från SD vill jag se belägg för. Hade SD varit seriösa med sitt stöd för pensionärer så hade de gått till förhandlingar med regeringen... inte röstat ned dem rakt av så ditt försök till försvar håller inte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Skit också, det skulle varit per hushåll, nu får vi betala mer då vi är två vuxna i hushållet. Hoppas de nu lägger lite kraft på deras streaming, så vi kan se direktsändningar efter tablån. Vi har varken markbunden eller parabol, endast streaming.

Först skatt på e-juice och nu detta, mög. (Får väl tillägga att jag betalat tv-licens sedan 1994 när jag flyttade till eget boende)

Nuvarande TV-Avgift är 2 400kr/år, så skillnaden till 2x1300 minskar och minskar.

Nyfiken, vad menar du med direktsändningar efter tablån?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Jag har gett massor av exempel. Men kan ge dig en länk till Henrik Jönssons video om det hela igen. För att summera det hela.

https://www.youtube.com/watch?v=bQuwV-uNrj8

Rätt bra video faktiskt. Höll dock inte med om allt även om det är tydligt SVT har vissa problem.

Med tanke på Youtubens övriga videos kan det vara bra att ha i åtanke att han förmodligen är högerpolitisk. Vilket innebär att han KANSKE endast tar upp vänstervinklade exempel.

Även om jag medger att exemplen han tar upp är ett problem, så är de för små och uppkommer för sällan för att man ska kunna säga att SVT medvetet sprider (extremistisk?) vänsterpolitisk propaganda.

Till och med han i videon medger ju att det kanske inte sker medvetet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det gör det fortfarande inte odemokratiskt.

Nästa regering kan avveckla public service om de vill, det är bara sändningstillstånden som ska förlängas från sex år till åtta år och att det blir tio år första gången beror på att det ska anpassas till mandatperioderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Att SD har haft samma åsikt inom invandringspolitiken är bara en ren lögn. Alldeles nyligen så började de anamma AfS åsikter om att asylinvandring bara ska komma från Nordiska länder där man tidigare varit emot invandring från Mena-länder.

Att Fridolin kopierat från SD vill jag se belägg för. Hade SD varit seriösa med sitt stöd för pensionärer så hade de gått till förhandlingar med regeringen... inte röstat ned dem rakt av så ditt försök till försvar håller inte.

Nej. Du har fel. Man har länge sagt att asylinvandring ska ske från närliggande länder. Detta har man sagt i flera år, långt innan AfS ens var ett parti.

Man har ju hela tiden gått på att man ska följa Dublin förordningen som designerar att man ska söka asyl i första säkra land vilket innebär i praktiken att Sverige inte skulle behöva ta emot några asylinvandrare alls. Detta är inget nytt. AfS är bildat av missnöjda SDare, att de har en liknande politik som SD är bara en självklarhet. Att däremot hävda sen att SD kopierar deras politik är rätt magstarkt.

Jag ska försöka hitta förslagen igen. Fått dem presenterade för mig ett antal gånger men det var ett tag sen.

Det är svårt för SD att förhandla med partier som inte vill prata med dem. Kan lova dig att om regeringen var villig att förhandla med SD om pensionärerna hade de gjort det!

Skrivet av Cenorida:

Rätt bra video faktiskt. Höll dock inte med om allt även om det är tydligt SVT har vissa problem.

Med tanke på Youtubens övriga videos kan det vara bra att ha i åtanke att han förmodligen är högerpolitisk. Vilket innebär att han KANSKE endast tar upp vänstervinklade exempel.

Även om jag medger att exemplen han tar upp är ett problem, så är de för små och uppkommer för sällan för att man ska kunna säga att SVT medvetet sprider (extremistisk?) vänsterpolitisk propaganda.

Till och med han i videon medger ju att det kanske inte sker medvetet.

Henrik Jönsson är definitivt höger. Betyder inte att det han säger är fel för det.

Kan du ge mig ett enda exempel där SVT har haft en högervinkling... ett enda?

Han tar bara upp några. Bara under senaste månaden har SVT fällts i granskningsnämnden 6 gånger. SVT och SR är enda kanalerna/medierna som förekommer flera gånger...

Det är bara de senaste månaden. Detta händer hela tiden. På grund av att granskningsnämnden inte har uppdrag att göra en sammanslagning eller en analys av ärendena så görs inte detta. De tittar endast på varje enskilt fall för sig.

Åtskilliga exempel skulle kunna raddas upp, och har gjorts det åtskilliga gånger i denna tråd. Problemet är att varje gång så hävdas det att "det är bara några få exempel". Problemet ligger i mängden exempel och att det inte är någon gång här och någon gång där, utan att det händer ofta och konstant. Samt som Henrik Jönsson påpekar, det finns inte ett uns av självkritik från SVT/SRs sida.

För dem är detta normalt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Polisens neutralitet är lika viktig som Public Service. Nu verkar det som om sossarna kontrollerar båda. Vad har vi då för rätt att kritisera Ungern?

Hur skulle ni reagera om SD kontrollerade både polisen och SVT? Skulle ni vara glada då?

Jag skiter i vem som styr med SVT för min del. Lägg en avgift på dom public service kanalerna så kan vi folket själva bestämma om vi vill ha det eller inte. Men att jämföra polismyndigheten med svt är bara sjukt. Polisen försöker sitt bästa med att skydda oss vanliga hederliga invånare från massa jävla kräk. Medan svt har mer nöjesprogram än informativa program sin meritlista, va fan gör det för nytta hos allmänheten? Det är bara att gå in på SVT's tv tablå o räkna på hur många nöjesprogram är det som visas och hur många vettiga informativa program.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varför skulle det rivas upp om partierna är överens även vid eventuellt regeringsskifte?

Finns absolut ingenting som hindrar nästa regering från att ändra lagarna och lägga ner public service, det är enbart sändningstillstånden som förlängs, idag är de sex år, de ska bli åtta år och första gången blir tio år eftersom det ska anpassas till mandatperioderna. Detta har ingenting med finansieringen att göra och public service kan läggas ner när som helst om det finns en majoritet för att göra det. Bara sändningstillstånden de inte får återkalla, men de löper så småningom ut. Är också meningen att public service inte ska bli en del av den årliga budgeten, men den tanken är inget som hindrar en majoritet från att avveckla public service.

Permalänk

Utmärkt förslag. Prislappen förväntade jag dock skulle vara lägre än idag (per person) eftersom fler kommer vara med och betala i det nya förslaget.

Jag förstår inte hur folk kan gnälla om att behöva vara med o betala för något "de inte använder". Så funkar det med de flesta offentligt finansierade förmåner i det här landet.
Antar att ni inte heller tycker er skatt ska gå till sjukvården. För ni är ju inte aldrig sjuka? Föräldrapenning? Ni har ju inga bar.... *poff* rätt var det är så är ni in en punkt i livet då ni får barn och klagar inte längre på den svenska föräldraförsäkringen.

Tycker man nyheterna är vridna så får man tycka det, SVT är inte alltid felfria. Men den fakta-baserade information de levererar är värt de pengarna de ber om. Ta en titt ut i resten av världen och inse hur jäkla bra vi har det i detta landet. Även om allting såklart kan bli bättre.

Permalänk
Skrivet av Guybrush_Robert:

Utmärkt förslag. Prislappen förväntade jag dock skulle vara lägre än idag (per person) eftersom fler kommer vara med och betala i det nya förslaget.

Jag förstår inte hur folk kan gnälla om att behöva vara med o betala för något "de inte använder". Så funkar det med de flesta offentligt finansierade förmåner i det här landet.
Antar att ni inte heller tycker er skatt ska gå till sjukvården. För ni är ju inte aldrig sjuka? Föräldrapenning? Ni har ju inga bar.... *poff* rätt var det är så är ni in en punkt i livet då ni får barn och klagar inte längre på den svenska föräldraförsäkringen.

Tycker man nyheterna är vridna så får man tycka det, SVT är inte alltid felfria. Men den fakta-baserade information de levererar är värt de pengarna de ber om. Ta en titt ut i resten av världen och inse hur jäkla bra vi har det i detta landet. Även om allting såklart kan bli bättre.

Men allvarligt talat, hur kan du likställa skattefinansierad sjukvård med skattefinansierad underhållning?

Att säga att man inte vill ha skattefinansierad Doobidoo är för helvete inte samma sak som att säga att man inte vill ha skattefinansierad sjukvård! Tycker man att alla ska vara med att betala för att några ska kunna titta på korkade underhållningsprogram så har man fan tappat hjärnan. Skatten ska gå till sånt som är viktigt för samhället och för att de som lever i det ska kunna göra det så bra som möjligt (notera att jag inte ens menar att det bara är skattebetalarna som ska kunna leva gott).

Är sjukvård viktigt? Ja!
Är infrastruktur viktigt? Ja!
Är barnomsorg viktigt? Ja!
Är rättsväsendet viktigt? Ja!
Är Doobidoo viktigt?

Sjukvård är något som krävs i ett samhälle - alla drar direkt eller indirekt nytta av det.
Doobidoo är trams.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Så om man inte går till läkaren ska man slippa landstingsskatten också?
Skolan, biblioteket... Ska man få bocka i vad man använder sig av och sedan går skattepengarna dit?

Svt har en mycket viktig roll i att lära våra barn grundläggande värderingar.
Det finns inget barn som inte kollar på barnkanalen.
Till dig som påstår att ditt barn inte ser på barnkanalen :
Alla barn har inte tillgång till elektronik och streamingtjänster

Men nu är inte underhållning detsamma som läkarvård, utbildning och infrastruktur.

Jag vill INTE beskattas för nöjesprogram, jag skulle inte ha några som helstr problem att betala en mindre summa varje månad om de släcker ner allt "nöje" på SVT och har kvar det som ren PS med nyheter och samhällsinformation även om det inte är något jag själv skulle kolla på, men att veta att mina skattepengar kommer gå till att finansiera mello, inköp av gamla serier, dyra produktioner av typisk skräptv osv osv gör mig bara förbannad.

Den underhållning som finns på SVT kan gott läggas bakom en betalvägg så får de som faktiskt vill ta del av det utbudet betala för det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

**Tråd rensad: håll er till ämnet (som är: Regeringen vill ersätta TV-avgiften med skatt på 1 300 kronor per år) //mod**

Permalänk

För egen del så har jag inget emot att betala avgiften, då jag inte alltid men ganska ofta nyttjar svt/sr på något sätt.
Lyssnar på P3, p4 och P1 beroende på program då jag har jätte problem med reklam, inget fel på de andra kanalerna jag bara ***** reklam (anv alltid adblock också= stängs aldrig någonsin av någonstans alls) då jag bara inte kan med reklam...betalar hellre fär o slippa

Jätte bra att ha TV1 o 2 att flippa till när det kommer reklam på de andra kanalerna / gäller även radion, bara den möjligheten skulle jag säga tt för mig personligen, ha ett värde om 500:- p/år

däremot kan jag väl tycka att 1300 per/person var i högsta laget, men annars inget klagomål...förutom OT att, det borde gå lite fortare att SVT blir lite mer höger, men jag hoppas o tror, det kommer, det kommer.....

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

För egen del så har jag inget emot att betala avgiften, då jag inte alltid men ganska ofta nyttjar svt/sr på något sätt.
Lyssnar på P3, p4 och P1 beroende på program då jag har jätte problem med reklam, inget fel på de andra kanalerna jag bara ***** reklam (anv alltid adblock också= stängs aldrig någonsin av någonstans alls) då jag bara inte kan med reklam...betalar hellre fär o slippa

Jätte bra att ha TV1 o 2 att flippa till när det kommer reklam på de andra kanalerna / gäller även radion, bara den möjligheten skulle jag säga tt för mig ha ett värde om 200:- p/m

däremot kan jag väl tycka att 1300 per/person var i högsta laget, men annars inget klagomål...förutom att, det borde gå lite fortare att SVT blir lite mer höger, det kommer, det kommer.....

Om avgiften blir frivillig kan du välja att se på SVT precis som förut.

**bort//mod** Då blir det som med Aftonbladet. Man kan låta bli att köpa tidningen.

Det blir mer demokratiskt.

ot
Permalänk
Skrivet av anon286564:

Om avgiften blir frivillig kan du välja att se på SVT precis som förut.

**bort//mod** Då blir det som med Aftonbladet. Man kan låta bli att köpa tidningen.

Det blir mer demokratiskt.

Det låter fantastiskt, då hoppas jag, att det finns ett parti i nästa val som vill ha det så, som vi kan rösta på i så fall. om detta är viktigt.

För mig personligen så räcker det med att det som var viktigast för mig är att slippa reklam...det för mig är värt (nästan) pengarna

**citat modererat //mod**
Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Om avgiften blir frivillig kan du välja att se på SVT precis som förut.

**bort//mod** Då blir det som med Aftonbladet. Man kan låta bli att köpa tidningen.

Det blir mer demokratiskt.

Om avgiften blir frivillig, då kräver jag att de som inte betalar, inte ska kunna alls se eller höra SVT, UR, etc...

**citat modererat/mod**
Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D_River:

Om avgiften blir frivillig, då kräver jag att de som inte betalar, inte ska kunna alls se eller höra SVT, UR, etc...

Om avgiften blir frivillig kan man se SVT som en fri kanal och då behöver de inte vara opartiska men då bör avgiften täcka ALLA kostnader så att monopolet avskaffas helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Om avgiften blir frivillig, då kräver jag att de som inte betalar, inte ska kunna alls se eller höra SVT, UR, etc...

Det är ju precis så vi vill ha det, vi som inte vill betala. Hur många gånger har det inte föreslagits att det ska bli en betalkanal likt alla andra betalkanaler?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Om avgiften blir frivillig, då kräver jag att de som inte betalar, inte ska kunna alls se eller höra SVT, UR, etc...

Det är precis detta vi vill!

Satsa på detta tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saagaa:

Mhh har varningsskyltar för älg någon slags skyldighet att vara neutrala för allt liv på jorden? Nej dom är till för billister vilket alla vet. Någon som verkligen hatade älgar skulle väl istället ta bort skyltarna eller höja hastighetsbegränsningen på vägen i fråga. Men en sådan person skulle aldrig bli anställd för att utföra detta arbete.

Oj. Här blev det visst en tokig tolkning.
Poängen var absolut inte att älgskyltar är mer vinklade än något annat. Det är de ju inte ;).
Poängen är istället att precis allt är vinklat. Till och med något så enkelt som en älgskylt eller ett gratulationskort.

Läs hela inlägget igen och även vad det var jag svarade på så kanske det blir lite klarare.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan inflika en jämförelse vad gäller partiskhet. Jag jobbar på ett företag som sänder en del sport. Varje match får vi ungefär lika många klagomål från tittare från båda lagen. Kan lyda nåt i stil med:

"Hur i helvete kan ni ha så tydligt partiska kommentatorer!?!? Gubben är ju {lag x} supporter så det sjunger om det".

Detta är då från båda sidor. Lika mycket. Jämt.

Det kanske kan få er som tycker SVT är vridet åt ena eller andra hållet att tänka ett steg till. Om du står långt till höger kommer du störa dig på minsta lilla vänstervridning och kalla hela kalaset korrupt. Du skulle nog känna likadant om du stod på vänsterkanten.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

**citat raderat//mod**
Det förslag som ligger anger att pengarna hålls åtskilda i statsbudgeten och att bolagens sändningstillstånd blir åtta år i stället för dagens sex. Det första, som träder i kraft år 2020, ska dock gälla i hela 10 år. mao. gäller sändningstillståndet över flera mandatperioder med val emellan så det är snarare tvärt om. dvs. SVT blir friare från den sittande regeringens påverkan.

ursprungligt citat raderat //mod
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon286564:

Jag tror att du helt och hållet missat varför jag (och några till) kritiserar SVT. Du svarar med allmänt teoretiserande om journalistikens förutsättningar men det hör faktiskt inte hit.

Nej då. Det har jag full koll på. Den delen av diskussionen har jag däremot inte givit mig in på. Ännu ;).
Jag håller bara isär lite olika grejer.

Däremot hade jag en specifik invändning mot din önskan i ett tidigare inlägg om ett orimligt krav. Nämligen att public service måste vara helt objektiva för att vara existensberättigat. Där menar jag att men kan ha public service utan att ställa ouppnåeliga mål om utopiskt perfekta förhållningssätt. Det påståendet tar inte upp något om huruvida nuvarande svensk public service ligger på en rimlig nivå. Det jag däremot adresserat är att ingen media i världen är totalt objektiv men det måste inte innebära att all public service i världen måste försvinna.

Huruvida du sedan är nöjd med SVT är en annan fråga. Min invändning handlade istället om ett mer pragmatiskt förhållningssätt till möjligheten att på något sätt kunna ha public service där aspekten att kräva total objektivitet inte riktigt blir förenligt mer verkligheten oavsett vilka åsikter som råder om vilken vinkling public service upplevs ha för stunden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Förstår inte ens varför vi ska ha det här...

Visa signatur

Core 2300 Midi Tower - Cooler Master B500 V2 - Intel Core i7-6700 @ 3.40GHz - akasa AK-959CU - ASUS B150M-PLUS - Kingston Value DDR4 2133MHz 8GB - ASUS GEFORCE GTX 1060 3GB Dual - Seagate Firecuda 1TB 3.5" SSHD - Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

**bort//mod**
Det där med halmdockan var intressant.

**ursprungscitat raderat //mod**
Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Skrivet av D_River:

Nuvarande TV-Avgift är 2 400kr/år, så skillnaden till 2x1300 minskar och minskar.

Nyfiken, vad menar du med direktsändningar efter tablån?

För oss så är det ändå en höjning, vilket är trist då vi redan tycker det är mycket för det vi får ut av det.

Med direktsändning menar jag att vi tittar endast via Apple-Tv på svtplay-appen. Svt sänder bara direkt ibland via appen. Hade varit bra om de streamat både kanal 1 & 2 enligt deras tv-tablå.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Skiter i politik! Tycker det är kass att betala för något man inte använder. Att tvinga på en tolvåring på cykel fordonskatt är säkert nästa move...

EDIT: Går det igenom ska vi fan folkomrösta om tablån. Givetvis betalat med samma medel vi ger till radiotjänst.

Permalänk
Medlem

Hej,
Sen kanske följa Afrikahjälpen 1000,-Kr. i År Rena Rama Vansinn altihuper...Tvångsavgifter

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

SVT, SR och UR. Bara nyheter och samhällsinformation?
Nej tack.

Dock så är en del program på SVT, TV4, TV3, Kanal 5 etc.... helt ointressanta för mig.

Vad ska betraktas som samhällsinformation?
Plus?

Naturprogram?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Dock så är en del program på SVT, TV4, TV3, Kanal 5 etc.... helt ointressanta för mig.

Tv-avgiften betalar enbart för SVT. Övriga kanaler du radar upp har andra sätt att ta betalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB