Permalänk
Medlem

Fractal Design Celsius 24 (AIO) passar i chassit (ver 5) och det var ju en lättnad
Men jag var tvungen att byta plats på nätbrunnen och en lilla skylten med Ncase på, för nätbrunnen kom i konflikt med fläkten på radiatorn.
Var tvungen att testa detta även om jag inte har något moderkort ännu, men nu vet jag att jag inte behöver returnera processorkylaren.

Moderkortet då. Har beställt ett Asus ROG Strix H370-I Gaming för utvärdering, lite osäker på om volymen på den massiva I/O plåten kommer att vara suboptimalt ur ett värme/ventilationsrelaterat perspektiv. Kommer även att reda ut vilken m.2-anslutning som är satakompatibel. Däremot har H370-varianten från Asus mycket bättre anslutningsmöjligheter är deras B360-variant, så det var lätt att välja mellan de två.
Förresten har moderkortet felaktigt angiven formfaktor på prisjakt, har föreslagit ändring från ATX till mITX.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4744874

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Fractal Design Celsius 24 (AIO) passar i chassit (ver 5) och det var ju en lättnad
Men jag var tvungen att byta plats på nätbrunnen och en lilla skylten med Ncase på, för nätbrunnen kom i konflikt med fläkten på radiatorn.
Var tvungen att testa detta även om jag inte har något moderkort ännu, men nu vet jag att jag inte behöver returnera processorkylaren.

http://forumbilder.se/H6II6/img-20180414-140829.jpg

Moderkortet då. Har beställt ett Asus ROG Strix H370-I Gaming för utvärdering, lite osäker på om volymen på den massiva I/O plåten kommer att vara suboptimalt ur ett värme/ventilationsrelaterat perspektiv. Kommer även att reda ut vilken m.2-anslutning som är satakompatibel. Däremot har H370-varianten från Asus mycket bättre anslutningsmöjligheter är deras B360-variant, så det var lätt att välja mellan de två.
Förresten har moderkortet felaktigt angiven formfaktor på prisjakt, har föreslagit ändring från ATX till mITX.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4744874

Kontrollerat så att du kan dra strömkablaget från chassits baksida till PSU på ett bra sätt? Med mitt tidigare FlexATX bygge fick jag beställa en till adapter vinklad åt andra hållet för att kunna montera. Kan bli en trist upptäckt när man tror sig börja bli klar med byggandet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Någon som funderat på ett Ryzen 2000-bygge i Ncase M1? Vore kul att följa.

Sedan funderar jag på om jag ska beställa en till svart, eller bara svarta sidor samt en svart sida med fönster. Nu har det väl lugnat ner sig med den galne och dess ståltullar så ingen större brådska kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon som funderat på ett Ryzen 2000-bygge i Ncase M1? Vore kul att följa.

Sedan funderar jag på om jag ska beställa en till svart, eller bara svarta sidor samt en svart sida med fönster. Nu har det väl lugnat ner sig med den galne och dess ståltullar så ingen större brådska kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, har planer på det iallafall. Vattenkylt förstås

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Tack för heads-up gällande kablage! Jag inbillar mig att det skall gå, så fort jag har ett moderkort så blir det lite mer montering
Jag köpte mitt chassi från Solo-Entertainment i Tyskland, gick på typ 3 lök men EUR-kursen har inte varit direkt gynnsam på sistone.

https://www.solo-entertainment.de/Gehaeuse/Mini-ITX:::7_53.ht...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@anon5930: Tja,

Tror ej det påverkar Ncase då det tillverkas och skeppas direkt från Taiwan : )

Köp ett till chassi med fönstersida, lika bra ; )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lowngcawt:

Japp, har planer på det iallafall. Vattenkylt förstås

Nice, blir att följa i den mån det går!

Skrivet av Näbbdjuret:

@anders190:
Tack för heads-up gällande kablage! Jag inbillar mig att det skall gå, så fort jag har ett moderkort så blir det lite mer montering
Jag köpte mitt chassi från Solo-Entertainment i Tyskland, gick på typ 3 lök men EUR-kursen har inte varit direkt gynnsam på sistone.

https://www.solo-entertainment.de/Gehaeuse/Mini-ITX:::7_53.ht...

Hur kontakten sitter på PSU och även strömbrytaren kan ge problem. Var så med mitt gamla SFX-nätagg (Silverstone SF45...någonting) vilket krävde adapter. När jag senare fick tag i en ny nätdel (Corsairs SFX-nätdel någon ÅF sålde till svårslaget pris) så gick det att använda den medföljande adaptern igen. Sedan påverkar även orientationen lite. Värt att ta en titt iallafall.

Såg nu att både de och sfflabs (som tydligen är officiell ÅF för Ncase idag, Ncases länkar bara vidare) säljer ju bara svarta med ODD-stöd. Blir att klura lite, speciellt då jag även är sugen på en Ghost S1 även om jag inte gillar problematiken val av kylare ger där. Ncase M1 är relativt enkel att välja kylare till.

Skrivet av Aeig:

@anders190: Tja,

Tror ej det påverkar Ncase då det tillverkas och skeppas direkt från Taiwan : )

Köp ett till chassi med fönstersida, lika bra ; )

Mvh

Hm, visst skeppades grejerna från USA innan? Har för mig det var just från USA jag fick förra beställningen. Men bra nog med Taiwan dock.

Får se hur det blir. Kliar så fasligt i datorbyggar/planerings-fingrarna men finns så många olika vägar att gå. Lär inte bli något innan löning oavsett. Men det där fönstret... skulle faktiskt vara mysigt med bara den, och då är jag i regel inte så mycket för fönster på mina chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kontrollerat så att du kan dra strömkablaget från chassits baksida till PSU på ett bra sätt? Med mitt tidigare FlexATX bygge fick jag beställa en till adapter vinklad åt andra hållet för att kunna montera. Kan bli en trist upptäckt när man tror sig börja bli klar med byggandet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Nu hajar jag vad du menar
Jag tänkte först att du menade nätbrunnen, men du menar kabeländen ut från PSU.
Då kan jag glatt meddela att Corsair SF 450 har L-vinklad kontakt ut från nätagreggatet.
Internet är inte så generösa med bilder på den aktuella saken, men jag kan fota och lägga upp heute abend.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Nu hajar jag vad du menar
Jag tänkte först att du menade nätbrunnen, men du menar kabeländen ut från PSU.
Då kan jag glatt meddela att Corsair SF 450 har L-vinklad kontakt ut från nätagreggatet.
Internet är inte så generösa med bilder på den aktuella saken, men jag kan fota och lägga upp heute abend.

Ska vara en sån jag har med och då är det lugnt med medföljande kabel/adapter med.

Bara välja moderkort så är du igång med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Fick hem moderkort från Inet igår, ett Asus ROG Strix H370-I Gaming. Den m.2-plats på ovansidan av brädan tar sata-varianten (de "långsamma") av m.2 ssd. Precis som jag ville men informationen på internet var otydlig. Manualen rätade ut det frågetecknet.

Just det ja har tänkt om och uppgraderat lite grejer. Ångrade köpet av 500 gb ssd och köttade loss på dubbla lagringskapaciteten när jag ändå var i farten. När burken är färdigbyggd kommer man ju inte att vilja öppna den i onödan.

Tänkte även att i5 8400 på 65w TDP kan uppgraderas till i7 8700 på samma tdp. Hypertrådar verkar vara framtiden och tant hemma vill kunna mecka sina träningsfilmer från gopro med lite pulver under huven.

Så, en ssd och en processor väntas ligga på coop lagom tills det är dags att dra från jobbet. Får se om jag hinner montera något ikväll, den gamla gubben måste göra sina marklyft på gymmet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut i morse

Störde mig på att fästanordningen på moderkortet till Fractal Design S24 inte satt fast även om jag skruvat fast rätt pins. Orkade inte fortsätta med monteringen av AIO-pumpen. Kollade sent igår på FD's websida för att fråga supporten om det verkligen skulle vara fladdrigt, men döm om min förvåning när de faktiskt hade skrivit lite om att det här "When installing the Intel bracket onto your motherboard it is normal for it to be a little loose. Once you install the actual pump onto your CPU that looseness from the bracket will go away."

Kommer väl fortsätta lite idag med att dra in ett par fläktar och kanske grafikkortet, men framför allt testa så det fungerar att få fast AIO och sen se att det startar så bios/uefi poppar upp.

Vi skall komma ihåg att det är pilligt värre i detta chassi. Att den gamla gubbens ögon inte funkar i dunkel belysning gör det lite svårt - därav de små ikea-spottarna som belysning.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Så här såg det ut i morse
http://forumbilder.se/H6J1R/img-20180419-080413.jpg

Störde mig på att fästanordningen på moderkortet till Fractal Design S24 inte satt fast även om jag skruvat fast rätt pins. Orkade inte fortsätta med monteringen av AIO-pumpen. Kollade sent igår på FD's websida för att fråga supporten om det verkligen skulle vara fladdrigt, men döm om min förvåning när de faktiskt hade skrivit lite om att det här "When installing the Intel bracket onto your motherboard it is normal for it to be a little loose. Once you install the actual pump onto your CPU that looseness from the bracket will go away."

Kommer väl fortsätta lite idag med att dra in ett par fläktar och kanske grafikkortet, men framför allt testa så det fungerar att få fast AIO och sen se att det startar så bios/uefi poppar upp.

Vi skall komma ihåg att det är pilligt värre i detta chassi. Att den gamla gubbens ögon inte funkar i dunkel belysning gör det lite svårt - därav de små ikea-spottarna som belysning.

Ja, AIO kylare är lite pilligt i dessa små chassin. Valde därför personligen att köra med en NH-U9S som drar luft direkt från en fläkt placerad rakt framför PSU:n. Ger väldigt bra temperaturer på min i5-5675C (ca 80-85 grader med Prime95 utan AVX på ca 1.35V VCORE) och betydligt enklare att installera än en AIO. Men AIO kyler ju ändå bättre så det blir en trade-off vid valet

Lycka till med installationen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Så här såg det ut i morse
http://forumbilder.se/H6J1R/img-20180419-080413.jpg

Störde mig på att fästanordningen på moderkortet till Fractal Design S24 inte satt fast även om jag skruvat fast rätt pins. Orkade inte fortsätta med monteringen av AIO-pumpen. Kollade sent igår på FD's websida för att fråga supporten om det verkligen skulle vara fladdrigt, men döm om min förvåning när de faktiskt hade skrivit lite om att det här "When installing the Intel bracket onto your motherboard it is normal for it to be a little loose. Once you install the actual pump onto your CPU that looseness from the bracket will go away."

Kommer väl fortsätta lite idag med att dra in ett par fläktar och kanske grafikkortet, men framför allt testa så det fungerar att få fast AIO och sen se att det startar så bios/uefi poppar upp.

Vi skall komma ihåg att det är pilligt värre i detta chassi. Att den gamla gubbens ögon inte funkar i dunkel belysning gör det lite svårt - därav de små ikea-spottarna som belysning.

Verkar lite smådrygt att bygga i ett så litet chassi, men samtidigt är det väl det som är "sporten" med itx-system

Har själv ett klumpigt Define R4 och funderar seriöst på att gå ner till ett ncase nästa gång jag behöver byta moderkort+cpu+ram. Det ser ju så jäkla snyggt ut med allt inknölat i chassit, stora rädslan är värmen bara.

Är det nån här som skaffat ncase m1 efter att ha haft ljuddämpat chassi likt fd define? Blir skillnaden i temperatur och ljudnivå stor? Jag är ingen mästerklockare, min 4670k går fortfarande i stockfrekvens och jag kommer nog inte klocka förrän det verkligen behövs, men jag uppskattar låg ljudnivå i alla fall i idle. I load spelar det mindre roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Verkar lite smådrygt att bygga i ett så litet chassi, men samtidigt är det väl det som är "sporten" med itx-system

Har själv ett klumpigt Define R4 och funderar seriöst på att gå ner till ett ncase nästa gång jag behöver byta moderkort+cpu+ram. Det ser ju så jäkla snyggt ut med allt inknölat i chassit, stora rädslan är värmen bara.

Är det nån här som skaffat ncase m1 efter att ha haft ljuddämpat chassi likt fd define? Blir skillnaden i temperatur och ljudnivå stor? Jag är ingen mästerklockare, min 4670k går fortfarande i stockfrekvens och jag kommer nog inte klocka förrän det verkligen behövs, men jag uppskattar låg ljudnivå i alla fall i idle. I load spelar det mindre roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Kort svar, JA det blir stor skillnad.
Men allt beror helt och hållet på vilka komponenter du väljer.
I mitt fall är det ett 1080ti mini som är den största boven både när det kommer till värmeutveckling och ljud

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

@klirre: Jag har mitt ncase på skrivbordet bredvid mig och jag kan inte höra datorn i vila. Vid last hörs den, men det gör väl de flesta datorer. Jag har en undervoltad 6700K under en NH-C14 och ett Strix RX480 samt fläktkurvor ställda för att premiera tystnad, dvs de snurrar på en basnivå där de är ohörbara upp till ganska höga temperaturer.

Permalänk
Medlem

Riggat - kommer vi att kunna hälsa på i bios?

Well hello there

Då vet vi att grejerna funkar. Bara att pula in resten och hoppas att temperaturerna inte blir läskiga.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Done!

Vevade lite Skyrim för att se om det fungerade och det gör det utan problem.
Mitt projekt då, försökte hitta komponenter som fysiskt passar/får plats, och med låg TDP men med någon slags premiumnivå. Vi som har byggt i små chassin vet att värmeutvecklingen och kylningsmöjligheterna spelar stor roll, att saker måste mätas, recensioner googlas och läsas och nördforum lusläsas. Sen vill man ju bygga något som uppfyller kraven och användningsområdet. Mina inälvor blev slutligen:

Chassi: Ncase M1
Moderkort: Asus Rog Strix H370-i Gaming
Processor: Intel Core i7 8700
AIO/processorkylare: Fractal Design Celsius S24
Nätagg: Corsair SF450
Minnen: Crucial Ballistix Sport DDR4 PC19200/2400 Mhz CL16, 2x8 GB
SSD: Samsung 860 EVO 1TB m.2
Grafikkort: Nvidia GTX 1080 FE
Fläktar: Noctua NF-F12 PWM x 2

Det blev ju inte billigt, men ett roligt projekt jag sysslat med senaste månaden. Större delen gick åt att läsa på internet och kolla youtube gällande komponenter. Har tidigare byggt tre FD Node 304, känns onödigt stora i jämförelse med Ncase M1 nu
Skall väl göra lite riktiga temperaturmätningar nästa vecka, och eventuellt måste man tweaka lite.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Vad skiljer Ncase mot Ghost S1? För och nackdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Vad skiljer Ncase mot Ghost S1? För och nackdelar?

Storlek, kylning av CPU, antal fläktar du kan ha, priset, materialet m.m.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Körde lite tester förra veckan, CPU håller sig lugn under 60 grader efter några vändor i Cinebench R15.

Det enda problemet jag stötte på var Unigine Heaven och grafikkortets termperaturer. Efter mindre än 10 minuter så flåsar GTX 1080 FE i 83 grader och viftar således med vit flagg. Skall testa lite mer och pilla med fläktkurvor mm för att se om det går att förbättra situationen. Skall även ta tid hur länge burken pallar Heaven tills gpu throttle inträder för att ha mätresultat i minuter.

Kan också ha råkat beställa ett Arctic Accelero Xtreme IV i helgen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Näbbdjuret: Jag skulle precis föreslå att du byter ut kylaren, det gjorde jag på mitt Vega 64, det löste allt.

Ncase M1 är perfektion, älskar det chassit, jag har tyvärr sålt mitt men det har en speciell plats i hjärtat : )

Fint bygge, du valde bra delar, det kostar lite men det smakar bra också : P

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Körde lite tester förra veckan, CPU håller sig lugn under 60 grader efter några vändor i Cinebench R15.

Det enda problemet jag stötte på var Unigine Heaven och grafikkortets termperaturer. Efter mindre än 10 minuter så flåsar GTX 1080 FE i 83 grader och viftar således med vit flagg. Skall testa lite mer och pilla med fläktkurvor mm för att se om det går att förbättra situationen. Skall även ta tid hur länge burken pallar Heaven tills gpu throttle inträder för att ha mätresultat i minuter.

Kan också ha råkat beställa ett Arctic Accelero Xtreme IV i helgen.

Hallå där! Hur går det nu för tiden? Har väntat på en update här ett tag! Går i köptankarna kring detta chassi men finns många saker som talar för att jag får köpa fler nya grejer än jag egentligen vill.

Tror mitt grafikkort är väl stort och tänkte fråga hur tight det blev med AIO kylningen? Har en Corsair H100i GTX och tyckte slangarna var väl stela redan när jag tryckte in den i mitt nuvarande ATX Midi tower så kan tänka mig att det blir problematiskt i den lille låddan.

Nå? Vad sägs om ovan såhär efter hands on och hur har temps sett ut sen GPU-kyl bytet (om det nu blev ett sådant)?

Uppskattar all info!!

Mvh. Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag mekade på Arctic Accelero Xtreme 3 (fyran är fel modell i trångt chassi). Bytte även till Noctua U9S på cpu. Dessa kyllösningar är väldigt vanliga och fungerande om man kollar dedikerat tråd på HardForum

Nu är bygget komplett, har dock knappt använt datorn då jag mest lattjat Fallout 76 på xbox senaste kvartalet om jag haft tid över.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Tjena!
Jag mekade på Arctic Accelero Xtreme 3 (fyran är fel modell i trångt chassi). Bytte även till Noctua U9S på cpu. Dessa kyllösningar är väldigt vanliga och fungerande om man kollar dedikerat tråd på HardForum

Nu är bygget komplett, har dock knappt använt datorn då jag mest lattjat Fallout 76 på xbox senaste kvartalet om jag haft tid över.

Alright, tack för svar! Blev det bättre temps med luftkylning då alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

@Mansion:
Exakt, även om Fractal Design Celsius 24 kylde cpu tillräckligt, så tog den upp för mycket plats så luftflödet blev uselt i chassit. Det bidrog till att mitt 1080 inte kunde kylas tillräckligt eftersom jag har den i pull-konfiguration. Har inte gjort några mätningar, men burken orkar mer helt klart.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Aeig Vad för kylare bytte du till på ditt Vega 64?

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Morpheus II : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Nytt ITX Bygge

Tjena,

Jag hade tänkt att köra ett bygge i ett Ncase M1.
Jag har redan beställt det och fick precis reda på att det nog kommer i veckan.

Jag tänkte köra med:
AMD 2700x
Asus x470-i
Noctua NH-C14S
Be Quiet SFX-L 600W
Samsung 970 Evo Plus 1tb

Jag hoppas jag på att mitt nuvarande gainward 1070 phoenix gs kan få plats utan sina fläcktar annars får jag sälja det och köpa ett 2060 som passar.
Sen vet jag tyvärr inte hur jag ska göra med minnen?
Jag vill köra med 32 GB så jag får köra 2x16gb men hur mycket hjälper minnes-hastigheten Ryzen 7? Vad jag har sett så är det rätt så mycket och vad är viktigast? timings eller hastighet? Villka hade ni rekomenderat?
Jag har sett 2x16 gb stickor för allt mellan 3-5k men jag tycker att runt 100kr per GB är rimligt att betala sålänge det ger mer prestanda än t ex 80kr/gb såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathiasaa:

Jag har redan beställt det och fick precis reda på att det nog kommer i veckan.

Hur mycket fick du punga ut utöver priset för själva chassit och frakten? Synd att det inte går att köpa från EU.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Har precis beställt Ncase M1 V6.1 ska bli kul att testa när det kommer.

Här är en liten video om skillnaderna i V6 mot tidigare modeller