Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

https://thedistributedpost.com/2018/04/12/manipulation-regula...

Om denna stämmer (gällande spikuppgången som var igår) så vet jag inte hur permanent denna uppgång kan vara. Kan vara startskottet till ytterligare en årslång uppgång av spekulation, men kan vara temporärt och fortsätta åt sidan.

Blankare inom aktievärlden ställer ju till med mkt ofog. Kan nog drabba krypto hårt också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eugenius Gary:

@Xcm: Jag bara undrar hur du visste att det skulle gå uppåt i slutet av april?

Det är väldigt mycket enklare än många förstår. Finns mönster och mönster stämmer, då utnyttjar dom med mycket pengar detta och låter mönstret fortsätta.

Kolla kurvan på alla föregående år så ser du specifikt datum: 28 April.

När USD kommer till Binance snart så är Bitcoin tvärdött imo. Coinbase är gaun 4ever då

Permalänk

@Xcm: Ahja! Så de e så det ligger till ;). Antar att du tankat mycket crypto nu under rean

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Ahja! Så de e så det ligger till ;). Antar att du tankat mycket crypto nu under rean

Om du bara visste!

Permalänk

@Xcm: Hur utläser man det hära mönstret? Är det komplext eller kan vem som helst göra det?

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Hur utläser man det hära mönstret? Är det komplext eller kan vem som helst göra det?

Idag är det välsigt enkel. Kolla total marketcap och kurvan hur den går.

Välj en stabil valuta, icon, neo, ark, sub, ett m.fl.

Allt på topp 50 följer ganska stabilt, med vissa utstickande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Det är väldigt mycket enklare än många förstår. Finns mönster och mönster stämmer, då utnyttjar dom med mycket pengar detta och låter mönstret fortsätta.

Kolla kurvan på alla föregående år så ser du specifikt datum: 28 April.

När USD kommer till Binance snart så är Bitcoin tvärdött imo. Coinbase är gaun 4ever då

Men kan man skicka från sin bank direkt till Binance från 28 April ?

Permalänk

Varför skall man ha API på Binance ?
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360002502072-Ho...
Vad är syftet med denna nyckel ?

Permalänk

@Xcm: Total marketcap på just det coinet, eller på alla coins sammanlagt? Ska man jämföra sedan? Förlåt om jag låter dum, men det här är helt nytt för mig =). Btw, har du en ekonomisk utbildning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Men kan man skicka från sin bank direkt till Binance från 28 April ?

Inget bestämt datum ännu. Hört från en i gänget att det är på G.

@Xcm: Total marketcap på just det coinet, eller på alla coins sammanlagt? Ska man jämföra sedan? Förlåt om jag låter dum, men det här är helt nytt för mig =). Btw, har du en ekonomisk utbildning?

Alla sammanlagt. Generellt följer alla total marketcap om den ligger på topp 50-ish. Alla nya pengar går in i ICON för mig. Håller kvar mycket i NEO och lite annat också.

Permalänk

@Xcm: Men hur ser du att det är just den 28 april det ska gå upp?

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Men hur ser du att det är just den 28 april det ska gå upp?

Från 28e april och framåt kommer stadig ökning utan dipp på flera månader. Skatter osv, allt är klart. Folk kan nu stoppa in pengar och börja bygga upp mot oroligheterna mot hösten/vintern som kommer. Där kommer lotteriet (som egentligen följer historia också).

Men som sagt, risken att det ändras finns ju alltid. Men jag kör på detta iår, har torskat för mycket tidigare genom att inte lita på det, lol

Permalänk

@Xcm: Men hur kan du se att det är just den 28 april? Förlåt om jag är dryg, är bara intreserad

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Men hur kan du se att det är just den 28 april? Förlåt om jag är dryg, är bara intreserad

https://coinmarketcap.com/charts/

Sortera:

Från 2017-03-28
Till 2017-07-28

För att sedan se en bredare kurva så ändrar du:

Från 2017-03-28
Till 2017-12-28

Första kurvan är mer precis för att se en tydlig uppgång den 28e.

Andra kurvan ser du en jämn ökning från runt 28e.

Inget super-pang händer den 28e, men vi kan garanterat se en stadig ökning från det datumet. Från idag också, om än väldigt liten ökning.

Samma vända:

Från 2016-03-28
Till 2016-07-21

Permalänk

@Xcm: Ah, okej! Tack för alla svar! Trevlig helg

Permalänk

Rasar Bitcoin så rasar varenda shitcoin, altcoin, copycoin, och initial-con-offering (ico). Kolla bara på hur någon här tidigare i tråden var beredd på att slänga pengar på Fraudium ico, haha. Bitconnect var också ett bra exempel på en coin som skulle bli den nästa Bitcoin. Nåja, dessa nybörjare som kastar sig in och helt plötsligt är proffsinvesterare är för roliga.

Det finns ett fåtal altcoins som har användningsområde åtminstone tillfälligt. De kallas altcoins för att de är just det, ett alternativ. Kan något här nämna en enda altcoin som är P2P, decentraliserat och som faktiskt erbjuder något utöver vad Bitcoin redan gör? Sluta släng bra pengar efter dåliga investeringar. Har du investerat i en altcoin är det tamejfan bäst du vet vad du investerat i. Investera aldrig mer än du är villig att förlora och om det låter för bra för att vara sant, så är det för bra för att vara sant.

Till de som tror att Bitcoin kommer dö ut, javisst det är väl inte omöjligt, men så länge Bitcoin fungerar och arbetas på för att bli bättre varför skulle det dö ut? Om Bitcoin slutar fungera varför skulle då inte en hard fork av Bitcoin med konsensus överleva vidare? Det bästa med de seriösare altcoinsen, är som någon tidigare nämnde att Bitcoin kan implementera funktioner från de som är bra. Hur många här som är investerade i altcoins vet vad LN eller Segwit är och hur det fungerar?

Bitcoin = P2P, Censorship-Resistant , ingen ledare, originalet, ingen rollback, bakåtkompatibelt, säkrat med POW och enorm hashrate, enkelt att starta upp full nod, majoritet av utvecklare arbetar på Bitcoin. Spås dö ut av Sweclockers experter

CENTRALISERADE ALTCOINS:

Ethereum, intressant altcoin på vissa sätt. Erbjuder inget nämnvärt förutom de så kallade smarta kontrakten, de är så smarta kontrakt så du vet inte ens vad du skriver under på. Inte ens Vitalik Buterin själv lyckas snappa upp ev. problem i kontrakten. Totalt centraliserat, svårt att få igång fullnoder, rollback av blockkedjan om ledaren säger så, så blir det så. Vad händer med värdet på Ethereum om Vitalik blir mördad? Vad händer om USA's regering beordrar Vitalik att göra en rollback? Används till ico's och är därför uppbackat av ico's.

Litecoin, ett test nätverk för Bitcoin. Först med att implementera Segwit. Har kanske varit ett bra betalningsalternativ under de extrema perioder då det spenderats stora summor på att attackera Bitcoin nätverket med spam transaktioner t.ex.

Zcash, en kryptovaluta där du kan välja om du vill dölja din transaktion. Desto fler som gör anonyma transaktioner i Zcash desto mer anonymt blir det. Dyra developer fee's från uppfunna block. Desto färre som gör en s.k. shielded transaktion, desto sämre anonymitet.

Monero, Stark anonymitet, dock dyra transaktionsavgifter på grund av storleken på transaktion.

Ripple (XRP) och BCASH (BCH) är för övrigt två scammiga, överprisade altcoNs man bör hålla sig jävligt långt ifrån om man inte vet vad man gör och investerar endast för att dumpa till ett högre pris. Dock finns det bra altcoins man kan köpa och sälja för vinst så varför spela med djävulens kortlek liksom tänker jag i alla fall. När hypen är uppe på altcoinsen det är då jag och många andra droppar bagsen, så får man sitta där sen med sin BitcoinTakeOverCoin2.0 som inte är värd ett skit och inte har ett enda användningsområde

De som vet vart priset kommer röra sig snackar för övrigt skit, det finns ingen som vet, man kan ha olika bra kvalificerade gissningar däremot.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Villig att sätta pengar bakom dina ord om att Bitcoin är tvärdött när USD kommer till Binance?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infectedbtc:

Villig att sätta pengar bakom dina ord om att Bitcoin är tvärdött när USD kommer till Binance?

Snudd på beror på vad man jämför det med.

Marknaden dör inte om BTC försvinner. Då har du ingen koll alls. Jag förstår vad du menar, men det stämmer inte.

Ingen kan veta, som alltid. Men är väldigt kvalificerad gissning kan man komma
Med.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Snudd på beror på vad man jämför det med.

Marknaden dör inte om BTC försvinner. Då har du ingen koll alls. Jag förstår vad du menar, men det stämmer inte.

Ingen kan veta, som alltid. Men är väldigt kvalificerad gissning kan man komma
Med.

Tror du allvarligt att Bitcoin kommer försvinna? Elaborera gärna vad du menar med tvärdött. Varför tror du att din kopia kommer överleva utan Bitcoin? Att jag inte skulle ha någon koll är ett rätt dåligt argument. Om du allvarligt tror att det finns en altcoin som är bättre får du gärna dela med dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infectedbtc:

Tror du allvarligt att Bitcoin kommer försvinna? Elaborera gärna vad du menar med tvärdött. Varför tror du att din kopia kommer överleva utan Bitcoin? Att jag inte skulle ha någon koll är ett rätt dåligt argument. Om du allvarligt tror att det finns en altcoin som är bättre får du gärna dela med dig

Den enda marketcapen på bitcoin är wallstreet whales. Ingen majoritet av nya investerare och generellt folk går in i Bitcoin längre.

Neo
Icon
Ethereum
Monero
ARK

Dessa är några som är betydligt bättre än Bitcoin på alla sätt och vis, och marketcap på ETH just nu tex är nästan samma som bitcoin hade för 2 månader sedan.

Men kommer inte ge mig in i diskussionen om bitcoin då detta numera borde vara common sense i en investeringsråd.

Bitcoin lever för att bitcoin varit i stort sätt sen enda vägen för hela världen att ta sig in i crypto.
Sen kom litecoin och eth till coinbase och nu är BTC långt ner i market dominance.

Efter i år kommer vi se 25% dominance.

Enda anledningen till att bitcoin rör på sig idag är för whales and leka med medelsvensson som ska in i crypto, eller halvnya cryptofans som tror att Bitcoin är ett säkert kort då den är störst.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Den enda marketcapen på bitcoin är wallstreet whales. Ingen majoritet av nya investerare och generellt folk går in i Bitcoin längre.

Neo
Icon
Ethereum
Monero
ARK

Dessa är några som är betydligt bättre än Bitcoin på alla sätt och vis, och marketcap på ETH just nu tex är nästan samma som bitcoin hade för 2 månader sedan.

Men kommer inte ge mig in i diskussionen om bitcoin då detta numera borde vara common sense i en investeringsråd.

Bitcoin lever för att bitcoin varit i stort sätt sen enda vägen för hela världen att ta sig in i crypto.
Sen kom litecoin och eth till coinbase och nu är BTC långt ner i market dominance.

Efter i år kommer vi se 25% dominance.

Enda anledningen till att bitcoin rör på sig idag är för whales and leka med medelsvensson som ska in i crypto, eller halvnya cryptofans som tror att Bitcoin är ett säkert kort då den är störst.

Att nya investerare inte skulle gå in i Bitcoin är bara skitsnack. Har du ens en egen nod uppsatt på Ethereum eller någon av dessa coins? Du fattar inte att Ethereum är centraliserat och du har ingen garanti till att dina coins inte försvinner? Hur har Ethereum löst skalnings problemet menar du? POS, tror du på det själv? Du gillar att följa ledare? Enda anledningen till att dina skitcoins rör på sig är för att Bitcoin whales köper in sig hårt tidigare än alla hype nybörjare och sedan dumpar på toppen för att få in mer Bitcoin. Enkelt och funkar varje gång vi får in sådana som du som tror sig sitta på Bitcoin2.0 men inte har löst ett endaste problem.

På vilket sätt är Neo, Icon, Eth, Monero, ark bättre enligt dig? Market cap är för övrigt ett jävligt dåligt system för att mäta värde i kryptovaluta då det är väldigt lätt att gamea. Exempel, jag launchar en ico för en ny coin där 95% av coinsen är upplåsta till mig som developer. Resterande 5% listas och kan köpas och säljas på exchange, vilket nu gör att om man pumpar upp dessa 5% av coins i värde så blir det väldigt lätt att få upp market cap otroligt högt. Otroligt korkat att stirra sig blind på market caps, XRP är ett bra exempel på detta fenomen.

Edit: Vill inte diskutera Bitcoin i investeringstråd för kryptovalutor på grund av common sense... Vad är det som är common sense menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infectedbtc:

Att nya investerare inte skulle gå in i Bitcoin är bara skitsnack. Har du ens en egen nod uppsatt på Ethereum eller någon av dessa coins? Du fattar inte att Ethereum är centraliserat och du har ingen garanti till att dina coins inte försvinner? Hur har Ethereum löst skalnings problemet menar du? POS, tror du på det själv? Du gillar att följa ledare? Enda anledningen till att dina skitcoins rör på sig är för att Bitcoin whales köper in sig hårt tidigare än alla hype nybörjare och sedan dumpar på toppen för att få in mer Bitcoin. Enkelt och funkar varje gång vi får in sådana som du som tror sig sitta på Bitcoin2.0 men inte har löst ett endaste problem.

På vilket sätt är Neo, Icon, Eth, Monero, ark bättre enligt dig? Market cap är för övrigt ett jävligt dåligt system för att mäta värde i kryptovaluta då det är väldigt lätt att gamea. Exempel, jag launchar en ico för en ny coin där 95% av coinsen är upplåsta till mig som developer. Resterande 5% listas och kan köpas och säljas på exchange, vilket nu gör att om man pumpar upp dessa 5% av coins i värde så blir det väldigt lätt att få upp market cap otroligt högt. Otroligt korkat att stirra sig blind på market caps, XRP är ett bra exempel på detta fenomen.

Edit: Vill inte diskutera Bitcoin i investeringstråd för kryptovalutor på grund av common sense... Vad är det som är common sense menar du?

Du som nämnde hardfork för eth för att lösa dess Problem i en annan tråd. Jag sa att ETH är mycket bättre. Jag har inget i ETH, till stor del pga scalingproblem.

Jag har mitt i NEO och ICON till största del.

Marketcap blir justerat kontinuerligt inom tiotals minuter f.ö.

Men vi som är mer insatta än du som är total bitcoinfanatiker som glömt läsa kodning i respektive valuta. Som inte förstått att smart kontrakt har miljontals större värde än bitcoins totalt värdelösa användningsområde.

Hälften av bitcoin ligger otillgängligt, resterande ägs av whales. Bitcoin är vad som pumpas stenhårt, inte dessa ALT-coins.

Men du har ingen koll på på NEO/ICON hör jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infectedbtc:

Själv tror jag bitcoin är stendött i den form att det kommer inte kunna användas till det som det var tänkt ursprungligen.
Bitcoin tror jag mer och mer kommer ersättas helt av andra coins närmsta tiden.
Detta kommer i sin tur göra att altcoin blir mindre beroende av bitcoins upp och nedgångar.

MEN !
Jag tror bitcoin kommer finnas kvar bra länge och vara störst bra länge och att folk kommer använda bitcoin till att spekulera i cryptomarknaden i stort.
Men det kommer kanske bli en tuff tid för hela marknaden när fler och fler vill sluta hantera just bitcoin.
Detta trots lightning.

Permalänk
Medlem

@Xcm: För att byta ämne lite.
Är nyfiken på om du har någon utstuderad säljstrategi.
Kommer du hålla några år oavsett eller säljer du en liten del om t.ex icon skjuter i höjden över en dag ?

Själv är jag lite inne på att sälja 5% om en crypto dubblar.
Om det går helt i stöpet och totalhavererar bryr jag mig inte i.
Ser pengarna som bortkastade.
Kommer ha kvar allt vid crash.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

@Xcm: För att byta ämne lite.
Är nyfiken på om du har någon utstuderad säljstrategi.
Kommer du hålla några år oavsett eller säljer du en liten del om t.ex icon skjuter i höjden över en dag ?

Själv är jag lite inne på att sälja 5% om en crypto dubblar.
Om det går helt i stöpet och totalhavererar bryr jag mig inte i.
Ser pengarna som bortkastade.
Kommer ha kvar allt vid crash.

Beror lite på. $1.000.000.000.000 marketcap är ju på tal mot hösten och det kan ändra om lite. Kommer definitivt sälja allt vid 10-20 december som det ser ut nu. Men allt kan ändra sig givetvis.

Då byter jag om till USDT och inväntar en kraftig dipp igen. Där gör jag förhoppningsvis 300-400% "realiserad" vinst.

Det är min nuvarande plan.

Men man får se, väldigt tidigt att säga, hehe

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Du som nämnde hardfork för eth för att lösa dess Problem i en annan tråd. Jag sa att ETH är mycket bättre. Jag har inget i ETH, till stor del pga scalingproblem.

Jag har mitt i NEO och ICON till största del.

Marketcap blir justerat kontinuerligt inom tiotals minuter f.ö.

Men vi som är mer insatta än du som är total bitcoinfanatiker som glömt läsa kodning i respektive valuta. Som inte förstått att smart kontrakt har miljontals större värde än bitcoins totalt värdelösa användningsområde.

Hälften av bitcoin ligger otillgängligt, resterande ägs av whales. Bitcoin är vad som pumpas stenhårt, inte dessa ALT-coins.

Men du har ingen koll på på NEO/ICON hör jag.

Du snackar om att Bitcoins dominans går ner vilket du påstår är ett tecken på hur altcoins tar över vilket blir ganska puckat när man kan göra en helt ny fork av Bitcoin och då på en endaste trade kan denna fork vara värderad till hälften av Bitcoins market cap. Det är faktiskt som så att Bitcoin är den kryptovaluta som är mest utspridd, dessa altcoins går BTC whales in på och äger större andel än vad de äger i Bitcoin. Sluta släng ur dig saker du inte har en aning om, det blir bara clownskola. Det finns t.ex. inte ett bra sätt att shorta altcoins med fiat för Wall Street vilket det gör för Bitcoin. Sedan följer altcoins Bitcoin upp och ner hela tiden. Jag sa i tidigare inlägg att det finns ett fåtal altcoins som är legit. Att du tror att Bitcoin kommer dö ut till följd av dina skitcoins som faktiskt inte erbjuder något är ganska komiskt dock.

Kära inte ner dig för mycket i dina altcoins kopior är mitt tips. Neo och Icon kan du gott förklara vad dessa erbjuder dig, det vore väldigt intressant att höra! Att Bitcoin kan dö ut är jag helt på noterna med, att det skulle dö ut fastän det förbättras konstant på grund av att det finns altcoins får man allt vara väldigt blåögd om man tror. Nej jag följer inte varje altcoin, det räcker med att veta att Neo t.ex. är kinas kopia av Ethereum, erbjuder inget överhuvudtaget. Angående smarta kontrakt kommer det till Bitcoin om du inte visste det, så varför du gör det till en stor grej fattar jag inte heller, då uppbackat av den säkraste kryptovalutan för övrigt! Kanske borde läsa på lite innan du blir bränd?

Skrivet av Cadtekniker:

Själv tror jag bitcoin är stendött i den form att det kommer inte kunna användas till det som det var tänkt ursprungligen.
Bitcoin tror jag mer och mer kommer ersättas helt av andra coins närmsta tiden.
Detta kommer i sin tur göra att altcoin blir mindre beroende av bitcoins upp och nedgångar.

MEN !
Jag tror bitcoin kommer finnas kvar bra länge och vara störst bra länge och att folk kommer använda bitcoin till att spekulera i cryptomarknaden i stort.
Men det kommer kanske bli en tuff tid för hela marknaden när fler och fler vill sluta hantera just bitcoin.
Detta trots lightning.

Varför skulle det inte gå att använda till vad det var tänkt till? Det fungerar nu och kommer uppenbarligen fungera mycket bättre med nya implementeringar som LN, Schnorr och så vidare, det finns liksom inte något stopp. Varför skulle man sluta hantera Bitcoin så länge Bitcoin blir bättre och bättre? Blir lite väl jobbigt om alla ska använda 50-1000 olika valutor, tycker du inte?

Lägg till där också att byta till nya valutor varje år eller vartannat för att det kommit någon ny altcoin. Låter som ett ypperligt system för nya människor att investera i och använda något som hela tiden byts ut, blir säkert en jättebra Eller tror du att det helt plötsligt kommer stanna på en altcoin direkt efter Bitcoin? Det kan jag garantera inte kommer hända i så fall och då är kryptovalutans rykte bland normala människor med sunt förnuft i sin helhet död, GARANTERAT.

Edit: Anledningen till att det skapas nya ico's, premined coins o.s.v. är för att tjäna snabba pengar och då på noobs som lovas guld och gröna skogar, super simpelt, fungerar varje gång det kommer in många nybörjare. De blir brända och när de blir brända tillräckligt mycket lär sig vissa. Förr eller senare rasar korthuset, jag vet precis hur det fungerar. Att XcM tror att Bitcoiners är nybörjare som inte kan något om krypto är sjukt löjeväckande, speciellt när man märker såpass tydligt hur ny XcM måste vara inom detta område. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Permalänk
Avstängd

Ingen kommentar på ovan. Hjärndöd konversation. Försöker intala en bajare att AIK är bättre.

Kör på bitcoin så kör jag vidare med valutor som är bättre, kostar mindre, slipper hard fork och är anonyma, till att börja med. Lightning förlänger livslängden på bitcoin. Konstgjord andning. Bättre att ha en bas där alt valutor kan ändras men grunden står kvar.

Mer tillägger jag inte.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Ingen kommentar på ovan. Hjärndöd konversation. Försöker intala en bajare att AIK är bättre.

Kör på bitcoin så kör jag vidare med valutor som är bättre, kostar mindre, slipper hard fork och är anonyma, till att börja med. Lightning förlänger livslängden på bitcoin. Konstgjord andning. Bättre att ha en bas där alt valutor kan ändras men grunden står kvar.

Mer tillägger jag inte.

Shit vad löjlig du är alltså när du inte ens kan argumentera för dina investeringar? Du kan inte ens förklara vad dessa altcoins erbjuder dig, nej det förstår jag att det blir helt hjärndöd konversation när man försöker konversera med dig. Vad var poängen med tråden? Att du ska få ryggdunk på dina investeringar? Varför är det då så svårt att förklara vad dessa altcoins erbjuder dig? Hur många altcoins med smart kontrakt behöver du? Det behövs ingen hard fork för Bitcoin är precis vad jag snackat om, bakåtkompatibelt som sagt, layer 2, layer 3 och så vidare. Mitt tidigare argument var att OM Bitcoin skulle "tvärdö" varför skulle i så fall inte en fork av Bitcoin ta över och på så sätt leva vidare som Bitcoin med konsensus. Vilken grund är det som står kvar?

Edit: Jag kommer också fortsätta investera i altcoins som har funktion och är legit, det är alldeles för lätta pengar för att jag ska undgå De kan leva tillsammans med Bitcoin åtminstone tills dess att Bitcoin implementerat dess funktioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infectedbtc:

Shit vad löjlig du är alltså när du inte ens kan argumentera för dina investeringar? Du kan inte ens förklara vad dessa altcoins erbjuder dig, nej det förstår jag att det blir helt hjärndöd konversation när man försöker konversera med dig. Vad var poängen med tråden? Att du ska få ryggdunk på dina investeringar? Varför är det då så svårt att förklara vad dessa altcoins erbjuder dig? Hur många altcoins med smart kontrakt behöver du? Det behövs ingen hard fork för Bitcoin är precis vad jag snackat om, bakåtkompatibelt som sagt, layer 2, layer 3 och så vidare. Mitt tidigare argument var att OM Bitcoin skulle "tvärdö" varför skulle i så fall inte en fork av Bitcoin ta över och på så sätt leva vidare som Bitcoin med konsensus. Vilken grund är det som står kvar?

Edit: Jag kommer också fortsätta investera i altcoins som har funktion och är legit, det är alldeles för lätta pengar för att jag ska undgå De kan leva tillsammans med Bitcoin åtminstone tills dess att Bitcoin implementerat dess funktioner.

ICON binder t.ex ihop flera plattformar som Neo, Ethereum, Qtum m.fl. Bara där visar du bristen på kunskap.
Neo har inte scalingproblem som Ethereum har. Mining, speciellt med ASIC är utdöende och Gen 2 och Gen 3 av Miningen är mycket bättre än en traditionella "majna med ditt grafikkort".

Istället för att behöva Forka en huvudvaluta (Bitcoin) varje gång det händer något, så har man platformen som grund, då du enkelt kan ha 1000 valutor byggda på den och ändra dom som du vill. Du kan ha anonyma valutor på platformen, du kan ha Decentralized exchanges på platformen m.m. Med andra ord kan du decentralizera inte bara dina transaktioner, men även dina pengar som lagras i blockkedjan, på en exchange. Dvs ingen möjlighet för hackare att hacka på samma sätt som idag, då dom tömmer hela exchanger på 50000 miljarder i bitcoin.

Förövrigt kan du skapa ditt egna företag på en plattform. Tex ubertaxi kan decentralizeras och du kan ta betalt och utföra jobb, utanför samhällets gränser, oavsett i vilket land du är. Alla kontrakt mellan personer skrivs i blockkedjan, och du blir således inte utan pengar vid utförda tjänster.

Dessutom går transaktionerna instant, då Gen2/Gen3 av verifiering sker genom att du oftast verifierar 2 andra för att få din egna transaktion verifierad. Problemen med Scaling är lösta på så sätt.

Det finns så mycket du kan göra kring en platform. Hur ska det se ut när folk lagrar pengar på en plattform och dör. Ska ingen kunna ärva pengarna? Du kan skriva kontrakt som gör att pengarna tillhör en annan om du kolar.

Plattformerna är mer än att bara skicka pengar fram och tillbaka. Det har öppnat upp för nya företagande, världsekonomi.

Allt handlar inte bara om att kunna skicka en siffra över internet till en person, utanför statens ramar, för helt ärligt:

Skillnaden på Bitcoin och svenska digitala SEK, är att den påverkas inte lika mycket av Krasher och den lider av säkerhetsbrister för gemene man. Blir du rånad är du Gaaaaauuun. Blir du rånad på SEK så för banken tillbaka.

Bitcoin är inte heller anonymt på något sätt. Skatteverket och polisen sitter dagarna i ända och följer transaktioner.

Permalänk
Avstängd

Aaaaaaand here we go!

Icon $4,40