Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

kan någon göra en övertydlig guide för att installera mqtt bridge mm till homeassitant så den kan prata med smarthings hub

Permalänk
Medlem

kan någon göra en övertydlig guide för att installera mqtt bridge mm till homeassitant så den kan prata med smarthings hub

Hej

Sliter mitt hår,

Jag försöker få in mqtt brige mellan homeassistant och smarthings hub v2

jag kör in hassbina på min rbp3b
sedan försöker jag följa dessa guider:

https://www.youtube.com/watch?v=lUsMVrs1ot0
samt
https://community.home-assistant.io/t/hass-smartthings-homebr...

men jag får bara meddelande:

Error: Connection refused: Not authorized
at MqttClient._handleConnack (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/mqtt/lib/client.js:735:9)
at MqttClient._handlePacket (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/mqtt/lib/client.js:296:12)
at process (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/mqtt/lib/client.js:238:12)
at Writable.writable._write (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/mqtt/lib/client.js:248:5)
at doWrite (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/readable-stream/lib/_stream_writable.js:237:10)
at writeOrBuffer (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/readable-stream/lib/_stream_writable.js:227:5)
at Writable.write (/usr/lib/node_modules/smartthings-mqtt-bridge/node_modules/readable-stream/lib/_stream_writable.js:194:11)
at Socket.ondata (_stream_readable.js:557:20)
at emitOne (events.js:96:13)
at Socket.emit (events.js:191:7)
pi@hassbian:~ $

Finns det någon som kan göra en detaljerad guide för oss idioter, så man bara kan kopiera och klistra i en ssh terminal

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: åtgärdat, kommer skriva en guide hur man integrerar mqtt, rfxtrx,smartthings, volvo on call mm

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.