Permalänk
Medlem

får psykbryt på musen snart...

Min mus (Qpad iom-75) beteer sig helt sjukt, men bara i wow vad jag märkt

om jag håller in höger musknapp och rör musen för att ändra riktning på min char så blir sensativityn ibland typ 100ggr så hög så helt plötsligt när jag drar musen 1 cm åt sidan så snurrar min char 12312312 varv och jag fattar inte vart jag är i spelet. Aningen svårt att pvpa såhär....

Någon som varit med om något liknande?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte något program som påverkar musen? I mitt fall kör jag StrokesPlus för att få mouse gestures, vilket i princip alla spel kraftigt ogillar. Måste lägga till varje spel för sig i undantagslistan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

In i wow, öppna chatten, knåpa in:

/console rawMouseEnable 1

Tuta & kör
Går även ändra i en cfg/ini fil vars namn jag ej kommer ihåg just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Pelle: Förmodligen ditt program för musen eller så kan du pröva att stänga av Hardware Cursor i Options. Razer mössen har samma problem med deras skit Synapse.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Du har inte något program som påverkar musen? I mitt fall kör jag StrokesPlus för att få mouse gestures, vilket i princip alla spel kraftigt ogillar. Måste lägga till varje spel för sig i undantagslistan.

Näe, provat både med qpad programvaran och utan.. samma skit

Skrivet av Elghinnarisa:

In i wow, öppna chatten, knåpa in:

/console rawMouseEnable 1

Tuta & kör
Går även ändra i en cfg/ini fil vars namn jag ej kommer ihåg just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack ska prova

Skrivet av Nightwing:

@Pelle: Förmodligen ditt program för musen eller så kan du pröva att stänga av Hardware Cursor i Options. Razer mössen har samma problem med deras skit Synapse.

Provar stänga av hardware cursor, har provat både med och utan software så förhoppningsvis löser hardware cursor problemet

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Du råkar inte köra Razor gamebooster eller liknande ?
Det fick iaf min mus att bli helt kajko. Sensen åkte upp och ner som en jojjo.

Permalänk

Konstigt att det bara skulle ske i wow men annars har jag haft samma problem när jag hade köpt ny musmatta, funkade inte så bra tillsammans av någon anledning. Så testa byt underlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Du råkar inte köra Razor gamebooster eller liknande ?
Det fick iaf min mus att bli helt kajko. Sensen åkte upp och ner som en jojjo.

Nej, jag har så lite bloatware som möjligt på datorn

Skrivet av Pellemanify:

Konstigt att det bara skulle ske i wow men annars har jag haft samma problem när jag hade köpt ny musmatta, funkade inte så bra tillsammans av någon anledning. Så testa byt underlag.

jag köpte faktiskt ny musmatta igår just in case :/

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Låter som mouse stuttering.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Nej, jag har så lite bloatware som möjligt på datorn

jag köpte faktiskt ny musmatta igår just in case :/

Brukar inte heller ha bloatwear ville bara testa om man facktiskt fick fler fps med gameboost (svar nej).
Inte för att det hjälper ditt problem men du kan byta glidytor på musen på samma gång om du inte gjort det på länge. Gör grym skillnad i hur mjukt musen glider jämfört med slitna glidytor.

Permalänk
Medlem

Har samma sak, blir så när man tabbar in i spel ibland, men det märks bara i dpel där man styr kameran med musen (jag har märkt det i wow och fortnite). Vet ej varför dock, har lärt mig att leva med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Har samma sak, blir så när man tabbar in i spel ibland, men det märks bara i dpel där man styr kameran med musen (jag har märkt det i wow och fortnite). Vet ej varför dock, har lärt mig att leva med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag läst mig till är det nästan alltid något program som stör så prova stänga av allt som körs i bakgrunden och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Du har inte något program som påverkar musen? I mitt fall kör jag StrokesPlus för att få mouse gestures, vilket i princip alla spel kraftigt ogillar. Måste lägga till varje spel för sig i undantagslistan.

Skrivet av Elghinnarisa:

In i wow, öppna chatten, knåpa in:

/console rawMouseEnable 1

Tuta & kör
Går även ändra i en cfg/ini fil vars namn jag ej kommer ihåg just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nightwing:

@Pelle: Förmodligen ditt program för musen eller så kan du pröva att stänga av Hardware Cursor i Options. Razer mössen har samma problem med deras skit Synapse.

Skrivet av Pellemanify:

Konstigt att det bara skulle ske i wow men annars har jag haft samma problem när jag hade köpt ny musmatta, funkade inte så bra tillsammans av någon anledning. Så testa byt underlag.

Skrivet av Vangen:

Låter som mouse stuttering.

Skrivet av Myllerman:

Brukar inte heller ha bloatwear ville bara testa om man facktiskt fick fler fps med gameboost (svar nej).
Inte för att det hjälper ditt problem men du kan byta glidytor på musen på samma gång om du inte gjort det på länge. Gör grym skillnad i hur mjukt musen glider jämfört med slitna glidytor.

Skrivet av SayZk:

Har samma sak, blir så när man tabbar in i spel ibland, men det märks bara i dpel där man styr kameran med musen (jag har märkt det i wow och fortnite). Vet ej varför dock, har lärt mig att leva med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Myllerman:

Vad jag läst mig till är det nästan alltid något program som stör så prova stänga av allt som körs i bakgrunden och se om det hjälper.

tack för alla tips, efter lite googling hittade jag detta:
* Go to Control Panel ->Hardware and Sound -> Mouse
* Go under the pointer tab
* Under Scheme, select "none", apply

Nu är jag en happy gamer igen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

tack för alla tips, efter lite googling hittade jag detta:
* Go to Control Panel ->Hardware and Sound -> Mouse
* Go under the pointer tab
* Under Scheme, select "none", apply

Nu är jag en happy gamer igen

Aha så enkelt. Vilken tur !
Sparar det där svaret i en textfil om jag stöter på problemet nån gång.