Permalänk
Medlem

"swype" app för android?

Jag har i åratal använt min Nokia N9, och den har helt enkelt inga knappar för funktioner utöver power on / off. Ingen "home" knapp, mjukvaru, eller hårdvaru, osv. Så jag har rätt mycket vant mig vid "gestures" som jag tror det kallas i android världen.
De är ganska rudimentära, uppifrån och ned, för att stänga av en app, från sidan åt ena hållet för att skicka dem till bakgrunden, och få upp listan på appar i bakgrunden, från sidan åt andra hållet för att "bläddra" till nästa app, och från botten upp för att hamna på "hemskärmen".

Om jag tänker skaffa en android-baserad telefon, blir det antagligen en Oneplus 6, som är "något" för stor för att exakt samma ska fungera med en hand, men jag tror jag vill ha möjligheten att konfigurera något liknande. Vad är mina alternativ, och vad kostar det?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.jskt.launche...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodmooddro...

Kan kanske vara något att kolla på.

Oneplus har väl så man kan välja gestures eller inte, dock kan man väl inte konfa dessa. Samma sak med android 9/p.

Permalänk
Medlem

Den andra ser "bäst" (mest rätt för mig) ut, vilket kanske inte är helt oväntat, betalversion. Tack, jag ska ha dem i minnet för när det blir aktuellt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Den andra ser "bäst" (mest rätt för mig) ut, vilket kanske inte är helt oväntat, betalversion. Tack, jag ska ha dem i minnet för när det blir aktuellt.

Tror att Nova Launcher är poppis just pga. denna anledning.
Annars har Nokia sin egna launcher för Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nokia.z

Visade den till polaren och han blev kär i den efter en vecka och kör den heltid, aldrig provat själv dock.

Edit, vet inte hur mycket gestures kontrollerar i N9 men - tror dock för mest liknande effekt som din Nokia så finns lösningen med roota på telefonen och har Xposed med "swipeback"
Androidvärlden är så stor att alla lösningnar finns om man bara orkar sätta sig in i det

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nice. Tack. Det är väl vad de kör på sina nya telefoner, och har väldigt lite likhet med det OS som fanns i N9'an, men alla tips är välkomna.
N9'an är rätt simpel. det är raka svep från olika sidor, för att återvända till hemskärmen, plocka fram listan över apps som körs i bakgrunden, stänga av en app, eller bläddra till nästa app.
Kort uppifrån för att plocka fram snabbval för "connectivity" & ljudnivå, kort nedifrån för att plocka fram telefon, meddelande, kamera, eller (världs)kartor. Mer tror jag strikt talat inte den kan.
Ah, och så bläddrar man I appar på samma sätt som med alla andra telefoner förstås... åt valt håll i skärmen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.