Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@vinylens köper ni svensk öl och cider i tyskland?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

@vinylens köper ni svensk öl och cider i tyskland?

Japp det är typ mer än halva priset på i tyskland.
Räkna ut på det jag köpte med bensin och båtbiljett så kostar en platta för mig ca 170:-
Så nu har jag så jag klarar mig till nästa vår då vi säkert åker igen 3'e året i rad som vi åkt tillsammans.

Edit: köpte även massa tjecki's öl med syns inte på bilden då den står längs in underst.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Japp det är typ mer än halva priset på i tyskland.
Räkna ut på det jag köpte med bensin och båtbiljett så kostar en platta för mig ca 170:-
Så nu har jag så jag klarar mig till nästa vår då vi säkert åker igen 3'e året i rad som vi åkt tillsammans.

Edit: köpte även massa tjecki's öl med syns inte på bilden då den står längs in underst.

sjukt egentligen, men inte ett dugg förvånande.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ett par DT770 Pro 80Ohm och en Blue Snowball

https://imgur.com/a/rOh7aOw

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

En AC från elgiganten.
https://i.imgur.com/LL1dIml.jpg

Och en recliner fåtölj från MIO.
https://i.imgur.com/u7Hk1fr.jpg

Och en arcade stick för lite plattformslir.
https://i.imgur.com/pp3HqT6.jpg

Omdöme på ACn vore intressant. Jag har tittat på samma modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Ett par DT770 Pro 80Ohm och en Blue Snowball

https://imgur.com/a/rOh7aOw

nice, hur är det med snowball:en.. måste man ha den nära eller kan man placera den mellan skärm och tgntbord och det fortfarande hörs vad man säger?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

nice, hur är det med snowball:en.. måste man ha den nära eller kan man placera den mellan skärm och tgntbord och det fortfarande hörs vad man säger?

den är ju absolut byggd för att vara nära munnen men att ha den som jag har 35cm ifrån mig är inga som helst problem. Men vill man ha ut det mesta av den så är det väl typ 10cm som gäller.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Skrivmaskin

Tänkte testa att filma och ta lite bilder, så det fick bli den halvbilliga kompaktkameran Lumix FZ300 från Panasonic (med lite tillbehör). Valde denna modell då den kan filma i 4K, har roterbar skärm samt ingång för mikrofon

Permalänk
Medlem

Tangentbord och musmatta exkluderad

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Seiko 7002 Vintage Red

utökar samlingen lite

Permalänk
Hedersmedlem

Tröttnade på den alldeles för klena standardladdare till min Ipad Pro 10.5 så köpte en Saitechi 75watt-laddare med USB-C (power delivery), 1 QC 3.0 port och 2 vanliga. Passade även på att köpa Iiglo-powerbanken med QC 3.0 för fjuttiga 49 spänn.
Whiskyn är Bowmores vault edition no 1. "Atlantic Sea Salt".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nya "basiga" lurar...
V-moda Crossfade M-100 Shadow

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Köpte mig en helt ny sådan här leksak tsms med 2 andra polare som också köpte motarder
http://forumbilder.se/H6STD/img-20180429-154159.jpg

Dock tröttnade vi alla efter mindre än 50 mil

Så köpte mig en likadan Tuono som sist men nu med 100 mil på mätaren
(Bilden är från när jag köpte en ny 2016 men denna är likadan)

http://forumbilder.se/H6STD/img-20160423-155937.jpg

Snygg hoj! Hojta till om du vill köra någon gång. Vi är ett ganska stort gäng som kör vi Växjö!

Permalänk
Medlem

Tydligen släppte gruppen ett nytt album i 2018, köp knappen blev utnött av allt tryckande.

Höll på bli skogstokig innan jag kom på namnet på detta spelet.

Kängor för jobb, speciellt när jag går flera mil per dag.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Lite att göra ifall nätet är nere nån dag.
Dessa är 2018 nyheter so far.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Inaktiv

Nu ska det väl bli annat ljud i skällan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Nu ska det väl bli annat ljud i skällan:
https://i.imgur.com/GqVq853.jpg

Så du slog till på combon? Vad tycker du? Har hört delade åsikter om både mikrofon och hörlurar. Hörlurarna var obekväma och mikrofonen var känslig. Tror nog bara att det handlar om dålig justering av mikrofonen, dock. Funderar på att köpa mikrofonen för 1000kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Administrativ avgift

@Dreijer: Jag själv använder paketet, mikrofonen är känslig men den är gjord så. Hörlurarna ger riktigt bra ljud och kan användas allround pga inbyggda DACén

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Dreijer: Jag själv använder paketet, mikrofonen är känslig men den är gjord så. Hörlurarna ger riktigt bra ljud och kan användas allround pga inbyggda DACén

Okej. Just nu sitter jag på ett QH-85 som vägrar att "gå sönder", efter fem år. En klar uppgradering, förmodar jag? Fint med en inbyggd DAC. Skall se över den combon, tack. Det är alltså denna combo? https://www.elgiganten.se/product/gaming/ovriga-gamingtillbeh... Visste inte att det fanns två olika, hade bara läst recensioner för Lola.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Så du slog till på combon? Vad tycker du? Har hört delade åsikter om både mikrofon och hörlurar. Hörlurarna var obekväma och mikrofonen var känslig. Tror nog bara att det handlar om dålig justering av mikrofonen, dock. Funderar på att köpa mikrofonen för 1000kr.

Jag är många sorters nörd: men ljudnörd är inte en av dem så det är amatörmässiga öron som avger omdöme:

Har bara testat lurarna ännu:
På mitt huvud (efter lite justering (...av lurarna *duh*)) satt de finfint under en timme ("maratonsittning" ännu oklart).

Bra "umph", även utan extern hörlursförstärkare. Inte de lättaste lurarna (vikt), men det är ju inte så att jag har träningsvärk i halsen/nacken av tyngden idag Robusta (inte "plastiga")!

För det priset (2tkr för båda) upplever jag det, ännu så länge, som prisvärt.

Edit: Jag upplever hörlurarna som en klar uppgradering från mina gamla sennheiser (model okänd, men 1500-1800kr-klassen iirc)

Permalänk
Medlem

Nytt skal till min Raspberry Pi 3B+ som används för emulering. Temp sjönk från 70C till 48C

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

LOL

lösmustasch av äkta hår + hudlim...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Kände att Teal'c hade mera prio över Focus av fotot än inköpet

"Indeed"

Typ 10:e gången jag ser igenom SG1 och har inte sett Atlantis längre än S2.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

OnePlus 6 med tillhörande fodral

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Idag kom mina nya Sony WH-1000XM2 Gold. De ska få ersätta mina gamla Parrot Zik som har fått problem med headsetdelen, som gör att folk har svårt att höra vad jag säger.

Dessutom kom min mor förbi och gav mig lite presenter (helt omotiverat). En Absolut Vodka jag saknar (jag samlar) samt en Cavalet resväska som jag lär känna igen utan snöre på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/UNQTTFa.jpg
Kände att Teal'c hade mera prio över Focus av fotot än inköpet

"Indeed"

Typ 10:e gången jag ser igenom SG1 och har inte sett Atlantis längre än S2.

Då har du har tur du!
Själv har jag sett SG-1 och Atlantis 12 eller 13 gånger, för att inte räkna med alla gånger man sett random avsnitt på kanal 6.
Även sett Universe två och en halv gång. Gillade den inte första gången, men gav den en chans till några år senare och då gillade jag den. Synd bara att det inte blev fler än 3 säsonger.

The blasphemy that is Origins borde jag väl egentligen inte ens nämna...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/UNQTTFa.jpg
Kände att Teal'c hade mera prio över Focus av fotot än inköpet

"Indeed"

Typ 10:e gången jag ser igenom SG1 och har inte sett Atlantis längre än S2.

Indeed, en av dom bästa sci-fi serierna någonsin

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att bordsfläkten åkte fram och tillbaka mellan PC-bordet i vardagsrummet och sovrummet, så jag helt enkelt köpte en ny fläkt enbart till sovrummet. Den lilla svarta dosan framför är fjärrkontrollen ( ! ).
Nu väntar jag på alla kommentarer om rumstemperaturen
( fläkten var inte igång vid fototillfället ).

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techs:

http://i63.tinypic.com/2gtdenm.jpg

Tröttnade på att bordsfläkten åkte fram och tillbaka mellan PC-bordet i vardagsrummet och sovrummet, så jag helt enkelt köpte en ny fläkt enbart till sovrummet. Den lilla svarta dosan framför är fjärrkontrollen ( ! ).
Nu väntar jag på alla kommentarer om rumstemperaturen
( fläkten var inte igång vid fototillfället ).

Jag har över 32 grader i mitt rum. :/

Är det bara jag som ser framemot vinter igen?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666